توزیع 65 هزار بسته معیشتی در هرمزگان آغاز شد


توزیع 65 هزار بسته معیشتی در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - توزیع 65 هزار بسته کمک معیشتی در قالب چهارمین مرحله طرح مواسات و همدلی در استان هرمزگان آغاز شد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هُرمزگان و دبیرکل قرارگاه مواسات و همدلی استان عصرچهارشنبه در آیین توزیع این بسته‌های کمک معیشتی اظهار داشت: با توزیع این بسته‌ها تعداد بسته‌های توزیع شده در استان به افزون بر ۱۶۰ هزار بسته کمک معیشتی خواهد رسید.

سردار اباذر سالاری ادامه داد: استان هرمزگان در توزیع بسته‌های کمک معیشتی یک مرحله از کشور جلوتر بوده و این چهارمین و آخرین مرحله محسوب می‌شود و برای تهیه هر بسته افزون بر ۳ میلیون سرمایه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: پس از این مرحله شیوه کمک‌ها به قشرها نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا تغییر می‌یابد و گروه‌هایی همچون دانش آموزان نیازمند و افرادی که در اثر این بیماری توان مالی‌شان تضعیف شده و به مغازه‌ها بدهکار شده‌اند کمک می‌شوند.

وی اضافه کرد: با افتتاح حساب متمرکز قرارگاه مواسات و همدلی هرمزگان، مردم افزون بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی کمک کردند و بخش عمده کمک‌های جمع‌آوری شده با شناسایی‌های انجام شده در طول سال به قشرها نیازمند کمک می‌شود.

دبیرکل قرارگاه مواسات و همدلی هرمزگان خاطر نشان کرد: کمک‌های این قرارگاه در کنار نهادهای حمایتی به قشرها نیازمند ادامه می‌یابد تا بتوان بخشی از محرومیت‌های جامعه را رفع کرد، این حرکت مومنانه تبدیل به فرهنگ شده است.

اهل سنت هم در این حرکت حضور داشتند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این آیین اظهار داشت: این حرکت را با شکل‌ها و روش‌های دیگری ادامه می‌یابد و اجازه نمی‌دهیم این کار بزرگ زمین بماند.

حجت الاسلام و المسمین محمد عبادی زاده ادامه داد: با استفاده از روش‌های دیگر کمک به قشرها و گروه‌های نیازمندی که از کرونا آسیب دیده‌اند کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: برادران اهل سنت هم در کنار برادران شیعه وارد میدان شده و کمک‌های مومنانه خود را به خواهران و برادران هم مذهب خود رساندند.

امام جمعه بندرعباس گفت: نمونه‌های بالاتر از آنچه در رمضان امسال مشاهده شد را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم و دیدم که چگونه زن و مرد، کوچک و بزرگ از رزمندگان حمایت کرده و پشت جبهه را گرم نگهداشته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: پول‌های کمک شده اداری نبوده بلکه مردمی بود، کارمندان اداره‌ها از درآمد خود کمک کردند.

وی اظهار داشت: با دستور رهبر حکیم، فرزانه و زمان شناس انقلاب اسلامی مردم با قدرت و قوت بیشتری در ماه مبارک رمضان وارد میدان کمک به هم‌نوع شده و نقش و سهم بسیار مهمی ایفا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!