پویش کمک مومنانه بسیج دانش آموزی در هرمزگان آغاز شد


پویش کمک مومنانه بسیج دانش آموزی در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در راستای پویش کمک مومنانه به دانش آموزان مناطق محروم و آسیب دیده از کرونا که از امروز هفتم خردادماه آغاز شده، سه هزار کارت هدیه بین دانش آموزان نیازمند استان اهدا می‌شود.

سرگرد پاسدار ابراهیم پیله رام عصرچهارشنبه در جمع خبرنگاران،افزود: کارت‌های هدیه ۲ تا ۳ میلیون ریالی بوده که به همت بسیج دانش آموزی همگام با سایر نهادها به دانش آموزان بی بضاعت استان اعطا می‌شود.
وی بیان داشت: در مرحله نخست رزمایش مومنانه که از امروز چهارشنبه هفتم خرداد شروع شده اعطای هزار عدد کارت هدیه به دانش آموزان نیازمند دردست اقدام است..
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه هرمزگان اظهارداشت: در مرحله دوم نیز که از تیر و مردادماه امسال شروع می شود، ۲ هزار کارت هدیه همراه با پنج بسته نوشت افزار دربین دانش آموزان بی بضاعت نوزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: درمرحله سوم این رزمایش در شهریور ماه و در آستانه بازگشایی مدارس، پنج هزار تا ۱۰ هزار دست لباس فرم مدارس دربین دانش آموزان نیازمند هرمزگان توزیع خواهدشد.
مسوول بسیج دانش آموزی سپاه هرمزگان بیان کرد: دانش آموزان بی بضاعت توسط حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی سراسر استان شناسایی شده که با حفظ تکریم خانواده ها هدایا وبسته های نوشت افزار دراختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی باتوجه به آغاز مرحله ثبت نام دانش آموزان گفت: بسیاری از خانواده‌ها با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده در مضیقه مالی به سر می برند که بسیج دانش آموزی درصدد جبران هزینه‌های ثبت نام اقشار آسیب دیده است تا خانواده ها دغدغه ای برای موضوع تحصیل فرزندانشان نداشته باشند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان