راهدار کهنوجی کودک 2 ساله سرگردان در بزرگراه را نجات داد


راهدار کهنوجی کودک 2 ساله سرگردان در بزرگراه را نجات داد

جیرفت - ایرنا - کارمند اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهنوج ظهر امروز یک کودک 2 ساله را که با پاهای برهنه در محور بزرگراهی خلیج فارس سرگردان بود نجات داد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهنوج شامگاه چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در حین ماموریت و بازدید از طرح‌های راهداری، وجود کودکی در وسط محور بزرگراهی خلیج فارس در محدوده روستای ریگ‌زردان کهنوج توجهم را جلب کرد.

ابن یمین مظفرپور افزود: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در چنین شرایطی بسیار سخت و حساس است با روشن کردن علائم اخباری چراغ گردان بدون صدا خودروهای پشت سر در محور را آگاه کردم، همچنین با حرکت دست از شیشه و استفاده از چراغ‌های راهنما حساسیت بیشتری برای خودروهای پشت سری ایجاد کردم تا از سرعت خود بکاهند.
وی تصریح کرد: به محض نزدیک شدن در فاصله زمانی کمتر از یک دقیقه موفق شدم با وجود سرعت تعیین شده در محور بزرگراهی و سرعت بالای خودروها، رانندگان عقب را از وجود مانع یا خطر در جاده آگاه کنم.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهنوج ادامه داد: به محض فراهم شدن توقف در حاشیه محور و هدایت خودروهای عبوری سریعا خود را به کودک ایستاده بی‌تاب در وسط بزرگراه رساندم، این کودک خردسال به دلیل برهنه بودن پاهایش بر روی آسفالت داغ شدیدا بی‌تابی و گریه می‌کرد.
مظفرپور اظهار داشت: داغی آسفالت و گرم بودن شدید هوا باعث شده بود که کودک توانی برای حرکت روی جاده نداشته باشد. کودک را در آغوش گرفتم و با استفاده از چفیه‌ای که همراه داشتم پاهایش را پوشاندم و به خارج محور بردم و با جست و جو در روستا، خانواده‌اش را پیدا کردم.
وی با بیان اینکه خانه این کودک در حاشیه بزرگراه خلیج فارس در کیلومتر ۱۳ این محور بود، تصریح کرد: کودک برای کنجکاوی خود را به کنار گاردریل‌های وسط جاده رسانده بود اما مشخص نیست چه مدت به علت عبور خودروها و دیده نشدنش توسط رانندگان توانسته بود خود را به خط سفید وسط جاده برساند اما به دلیل داغی آسفالت و سوزش پاهایش ادامه مسیر برایش امکان‌پذیر نبود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهنوج گفت: در این حادثه که کمتر از پنج دقیقه اتفاق افتاد لحظات سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشتم که در مجموع لطف خداوند یاری کرد در محوری که سرعت خودروها بالا و تعدد تردد کامیون‌ها هم زیاد بود موضوع ختم به خیر شود.
وی از خانواده‌هایی که در حاشیه راه‌ها سکونت دارند خواست با دقت بیشتری از کودکان خود مراقبت کنند تا اینگونه حوادث پیش نیاید و خدای نکرده جان شیرین فرزندان این دیار به خطر نیفتد.
وی راهداران را ناجیان جاده‌ها عنوان کرد و گفت: راهداران جنوب استان کرمان در شرایط سختی همچون سیل، طوفان و برف، نجات‌دهنده جان انسان‌ها هستند و کاری که امروز انجام دادم در مقابل فداکاری این مردان، هیچ است.

مرکز شهرستان کهنوج در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس