آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر سه رقمی شد


آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر سه رقمی شد

بوشهر - ایرنا- شمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در استان بوشهر امروز با ثبت 105 مورد جدید سه رقمی شدتا رکوردی جدید از مبتلایان این بیماری را رقم بزند.

هرچند بوشهر از جمله استان‌هایی بود که پس از ۱۴ روز از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور با تاخیر ۲ هفته‌ای نخستین مورد ابتلا به این ویروس را در خود دید و مردم این استان در ابتدا در بسیاری از زمینه‌ها داوطلبانه پیشتاز قرنطینه خانگی و اجرای محدودیت‌هایی نظیر تعطیلی بازار، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند و این اقدامات باعث شد تا روند گسترش ویروس در این استان به آرامی پیش برود طوریکه تا آخر فروردین ماه شمار بیماران کرونا مثبت آن به ۱۰۰ نفر نمی‌رسید اما با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و لغو محدودیت‌ها امروز شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این استان به ۹۰۰ نفر رسیده‌است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از این شمار افراد دارای ویروس کووید ۱۹ تاکنون ۳۷۷ نفر بهبود قطعی و ۴۹۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری شامگاه چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در فروردین ماه تنها کسانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند مورد آزمایش قرار می‌گرفتند اما باتوجه به تغییر رویه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول اردیبهشت ماه و تاسیس مراکز بیماریابی ۱۶ ساعته افراد دارای نشانه‌های بیماری و یا کسانی که با مورد مثبتی تماس داشتند و افراد بی علامت نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد:با افزایش موارد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در استان در ‏روزهای گذشته شاهد افزایش موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بوده‌ایم که این موضوع نگران کننده است.‏

کشمیری گفت: در زمان حاضر پنج مورد مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و ادامه این روند و افزایش شمار بیماران بستری در این بخش‌ها نگران کننده است.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر کاهش محدودیت‌ها باعث افزایش تماس افراد شده و مردم با عادی سازی شرایط تصورشان این است که بیماری کاهش یافته است این درحالی است که هیچ عادی سازی صورت نگرفته و بیماری نیز در استان بوشهر با روند افزایشی روبرواست.

وی اضافه کرد: هرچند بیمار یابی به عنوان نکته مثبت به شمار می‌رود اما با توجه به اینکه استان شمالی استان بوشهر در وضعیت قرمز به سر می‌برد و در برخی از شهرها حتی اداره‌ها و بانک‌ها تعطیل شده نباید غافلگیر شد و اجازه ندهیم استان به آن وضعیت برسد چون در این صورت با افزایش شمار افراد بستری اداره‌ها و کسب و کارها تعطیل و از طرفی مرگ و میر هم افزایش و استان دچار خسارت می‌شود.

کشمیری ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدرسه‌ها آموزش و پرورش باید دقت کافی در زمینه رعایت موارد بهداشتی داشته باشد همچنین سازمان‌های نظارتی نیز علاوه بر کارکنان بهداشتی باید نظارت‌ها را تشدید کنند و مماشاتی با کسانی که قوانین را زیر پا می‌گذارند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند، برخورد کنند.

وی گفت: بیماری کرونا در زمان حاضر در بین ما وجود دارد و باید با آن زندگی کرد و به جای مطرح کردن سوال تکراری زمان بازگشت به زندگی قبل از کرونا باید به مدل زندگی با کرونا عادت کرد و در کنار این بیماری زندگی کرد.

کشمیری تاکید کرد: عادی شدن امور از بدترین شرایطی است که نباید اتفاق افتد چرا که کرونا همچنان با ما هست و باید با آن زندگی کرد و حواسمان باشد زیرا هرگونه بی دقتی باعث می‌شود این ویروس ضربه خود را به ما بزند و تعداد زیادی را با خود درگیر ‌کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر رفتار بیماری نشان می‌دهد رفت و آمدها زیاد شده، مردم شعار در خانه بمانیم را فراموش کرده اند این درحالی است که همه باید بدانند چیزی تغییر نکرده و باید به قدر ضرورت از خانه خارج شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و هزار و ۶۶۸ (۸۰درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۵۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است