خبر خوش در دوره کرونا: انجام اولین پرواز از افغانستان به مشهد


خبر خوش در دوره کرونا: انجام اولین پرواز از افغانستان به مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اعلام کرد پس از گذشت سه ماه از شیوع ویروس کرونا، اولین پرواز از کشور افغانستان به مقصد مشهد با استقبال جمعی از فعالان اجتماعی و اقتصادی شرق ایران از مسافران افغانستانی انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد امانی ‌بنی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این پرواز نیز یک پرواز شامل کمک‌های بهداشتی مردمی هم‌وطنانمان برای مقابله با شیوع کرونا به کشور افغانستان ارسال شد.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر مراودات اقتصادی، گردشگری، زیارتی بین ایران و افغانستان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است. امیدواریم این مناسبات به زودی به حالت عادی خود بازگردد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به پیوند تاریخی ملت ایران و افغانستان انتظار می‌رود این اقدام تاثیرات خوبی بر تداوم مناسبات تجاری و گردشگری و مذهبی دو کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی، امانی بنی افزود: هم‌اکنون بیش از سه میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران هستند و طی دهه‌های گذشته ایران کمک‌های زیادی به مهاجران افغانستانی داشته و روابط بسیار خوبی در این زمینه میان دو کشور حاکم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن