افتتاح و بهره‌برداری 60 میلیارد طرح عمرانی و اقتصادی در ازنا


افتتاح و بهره‌برداری 60 میلیارد طرح عمرانی و اقتصادی در ازنا

استاندار لرستان گفت: چندین طرح عمرانی و پروژه اقتصادی در شهرستان ازنا با اعتبار 60 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید موسی خادمی در حاشیه سفر یک‌روزه به ازنا که امروز هفتم خردادماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان این بازدید چندین طرح به ارزش ۶۰ میلیارد تومان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: جنس پروژه‌ها و نوع پروژه‌ها که امروز به بهره‌برداری رسید جدا از کمیت آن‌ها به‌نوعی قابل توجه است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح‌ها از محل تسهیلات عشایری و روستایی و صندوق توسعه ملی توسط دولت تأمین‌شده بود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها به‌تدریج تأثیر آن‌ها را در اقتصاد و اشتغال استان خواهیم دید.

خادمی طرح پرورش ماهی خاویار شهرستان ازنا را با تسهیلات ۷ میلیارد ریال طرحی منحصربه‌فرد خواند و گفت: این منطقه سردسیر جزء سردترین نقاط ایران است و پرورش این ماهی و محصولی که تولید می‌شود نوعی نوآوری در این منطقه محسوب شده و به‌خوبی هم جواب داده است.

وی محور ازنا - شازند را به‌عنوان یکی از جاده‌های مهم و خطرناک در استان معرفی کرد و ساخت آن را یکی از خواسته‌های به‌حق مردم دانست و افزود: امروز قطعه دوم این محور به طول ۱۱ کیلومتر بااعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. وی با اعلام اینکه قطعه سوم این محور حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: امیدواریم تا هفته دولت این پروژه مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به پروژه تکمیل خط انتقال آب شرب شهرستان ازنا اضافه کرد: از امروز مردم این شهرستان می‌توانند از آب تصفیه شده توسط تصفیه‌خانه ایجاد شده استفاده کنند. وی ارزش ریالی این طرح را به طول ۱۲/۵ کیلومتر ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

خادمی به بازدید از پروژه مجتمع یکتا با ظرفیت تولید روزانه ده تن انواع پلاستیک و با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری زباله‌های شهری و تبدیل آن‌ها به محصولات بازیافتی یکی از نیازهای استان است که لازم است سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی یکی دیگر از طرح‌های مورد بهره‌برداری امروز را افتتاح اولین گلخانه هیدروپونیک چهار هزار متری شهرستان ازنا و تولید سبزی و صیفی‌جات با تسهیلات یک میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار لرستان بیان کرد: تعداد دیگری از طرح‌های این شهرستان آماده افتتاح است که انشاا... در فرصت‌های بعدی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت