فرماندار:‌ اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین را نمی‌دهیم


فرماندار:‌ اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین را نمی‌دهیم

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان ورامین گفت: اراضی کشاورزی ورامین، از مرغوب‌ترین اراضی در استان تهران است و اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو با تغییرکاربری، کشاورزی شهرستان را با مشکل مواجه کنند.

حسین کاغذلو روز چهارشنبه در بازدید چهارساعته از بخش‌های مختلف مرکزی و جوادآباد ورامین گفت: شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران است و با تولید محصولات با کیفیت باغی، زراعی و دامی، بخش مهمی از نیاز غذایی استان تهران و سایر مناطق کشور را تأمین می‌کند.
وی افزود:همواره برخی از افراد سودجو تلاش دارند تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سودهای هنگفت دست پیدا کنند که این امر باعث تخریب اراضی حاصلخیز کشاورزی می‌شود.
کاغذلو با تأکید بر این که اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین را نمی‌دهیم تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با حکم قضایی و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ، ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان تخریب و اراضی کشاورزی به حالت قبلی بازگشته‌اند.
وی با اشاره به آغاز زمان برداشت غلات در شهرستان ورامین گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاوری شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که هم اکنون عملیات برداشت محصول جو از سطح ۱۰ هزار هکتار آغاز شده است.
فرماندار ورامین گفت: شرایط مساعد جوی، بارش‌های مناسب اوایل فصل و توجه کشاورزان به توصیه کارشناسان کشاورزی باعث شده تا وضعیت مزارع جو مناسب بوده و پیش بینی می‌شود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی به‌سازی و ترمیم روکش آسفالت معابر جاده‌های روستایی شهرستان ورامین گفت: با هماهنگی اداره کل راهداری استان تهران و تأمین اعتبارات مورد نیاز، کار روکش آسفالت جاده روستایی شاهزاده محمد(ع) تا روستای خالدآباد به طول ۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد و با تعیین پیمانکار، کار ترمیم جاده چرمشهر به سه‌راهی حسن‌آباد انجام می‌شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید اقدمات مؤثری را در حوزه آب، برق و گاز شهرستان ورامین انجام داده که افزایش ۴۰ مگاواتی ظرفیت توزیع برق، اجرای خط ۶۳ کیلوولت شهرستان پس از ۱۳ سال، اجرای خط انتقال گاز به منطقه حصارگلی و تلاش برای رفع مشکلات مناطق روستایی و شهری با انتقال آب سد ماملو به شهرستان بخشی از این اقدامات است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی