توصیه به استفاده از کولر آبی به جای کولر گازی در مراکز نمونه‌گیری کرونا


توصیه به استفاده از  کولر آبی  به جای کولر گازی در مراکز نمونه‌گیری کرونا

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم جداسازی محل نمونه‌گیری کروناویروس از محل ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی گفت: محل‌هایی که برای انتظار این مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود باید حتما مسقف باشد و در محل نمونه‌گیری باید از کولر آبی استفاده شود تا علاوه بر خنک شدن هوا، محل نیز بسته نباشد و هوا در آن جریان پیدا کند.

دکتر سیدمحمد علوی امروز ۷ خردادماه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: آموزش سلامت، یکی از ارکان مهم در افزایش سواد بهداشتی مردم است و باید مداخلات آن خصوصا در سطح شهر دیده شود و این میسر نیست مگر با همکاری سایر دستگاه‌های متولی.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مدیران بهداشتی باید مراقب باشند و کرونا باعث نشود که از مراقبت مادران باردار، کودکان و خصوصا واکسیناسیون کودکان غافل شوند؛ ما در معرض خطر بیماری‌های خطرناکی مانند سرخک و یا بازگشت فلج اطفال هستیم که با کاهش واکسیناسیون، سلامت کودکان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

علوی بیان کرد: محل مراکز نمونه‌گیری کروناویروس باید از مراکز ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به گروه‌های مختلف سنی، جدا باشد و مسائل رفاهی باید برای مراجعه‌کنندگان انجام تست کرونا رعایت شود.

وی افزود: محل‌هایی که برای انتظار این مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود باید حتما مسقف باشد و در محل نمونه‌گیری باید از کولر آبی استفاده شود تا علاوه بر خنک شدن هوا، محل نیز بسته نباشد و هوا در آن جریان پیدا کند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: برای پیشگیری از اتلاف وقت و معطلی مراجعین، باید نوبت‌دهی و نمونه‌گیری به موقع انجام شود.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای نسبت به شرایط کارگاه‌های با جمعیت زیر ۲۰ نفر و مراکز کسب و کار و فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها حساس باشند و ضمن بازرسی و بررسی رعایت اصول بهداشت فردی خصوصا استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، نسبت به غربالگری کارکنان این حرفه‌ها اقدام کنند. در این مراکز باید تمام افرادی که علائم بیماری از قبیل تب دارند، حتما تست کرونا را انجام دهند.

علوی افزود: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال بروز بیماری‌های گوارشی، واحد بهداشت محیط نهایت دقت و کنترل را بر کلرسنجی آب داشته باشند و در موارد مثبت کرونا، نسبت به ضدعفونی منازل و محوطه‌های زندگی این افراد به همراه برادران بسیجی اقدام کنند.

وی گفت: مراکز تجمعی خصوصا مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و معتادین متجاهر از مراکز حساس هستند که با توجه به ضعف جسمانی که بین این افراد شایع است، بیماری می‌تواند به سرعت شیوع پیدا کند و شیوع بیماری در این افراد، معمولا با مرگ و میر بالا توام است.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بررسی وضعیت مراقبت و غربالگری مادران باردار در منطقه غرب اهواز اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۲۴ زن باردار که معادل صددرصد مادران باردار این منطقه هستند، غربالگری شده‌اند.

وی گفت: در این غربالگری، ۱۶ مورد زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در منطقه غرب اهواز شناسایی شدند که ۱۱ نفر از آنها به صورت سرپایی و تحت درمان قرنطینه خانگی قرار گرفتند و تا ۱۴ روز پیگیری روزانه انجام شد و خوشبختانه حال عمومی همگی خوب است.

علوی عنوان کرد: در بررسی های انجام شده از بین حدود ۷۰ هزار کودک تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز، از ابتدای شروع بیماری تاکنون ۶ کودک که دو نفر از آنها زیر ۶ ماه و چهار نفر بالای ۶ ماه داشتند، به کووید ۱۹ مبتلا شدند که خوشبختانه هیچ مورد مرگی در این گروه سنی نداشتیم. این بیماری در نوزادان این منطقه دیده نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403