آخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه


آخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

طبق آخرین گزارش‌ها، فقط چند ماه تا معرفی موتورولا ریزر 2 باقی مانده است و احتمالاً بهبودهای سخت‌افزاری بسیاری را در عضو جدید خانواده Razr شاهد خواهیم بود. موتورولا سعی کرد با معرفی گوشی تاشوی‌ ریزر، یاد و خاطره‌ی نسخه‌ی اصلی این محصول را پس از 15 سال با نمایشگر قابل انعطاف OLED زنده کند.... نوشته آخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات...

طبق آخرین گزارش‌ها، فقط چند ماه تا معرفی موتورولا ریزر ۲ باقی مانده است و احتمالاً بهبودهای سخت‌افزاری بسیاری را در عضو جدید خانواده Razr شاهد خواهیم بود.

موتورولا سعی کرد با معرفی گوشی تاشوی‌ ریزر، یاد و خاطره‌ی نسخه‌ی اصلی این محصول را پس از ۱۵ سال با نمایشگر قابل انعطاف OLED زنده کند. طراحی تازه و منحصربه‌فرد محصول باعث شد تا الگوی جدیدی برای ادامه‌ی راه محصولات دارای صفحه‌نمایش تاشو، در نظر گرفته شود. بدیهی به‌نظر می‌رسد که اولین محصول از خانواده‌ی جدید ریزر همانند بسیاری از رقبای خود مثل گلکسی فولد سامسونگ، دارای مشکلاتی است. به‌همین دلیل انتظار داریم لنوو با عرضه‌ی موتورولا ریزر ۲ به بازار، مشکلات نسل قبلی را برطرف کند.

قیمت‌ و تاریخ عرضه‌ی موتورولا ریزر ۲

چندی پیش یکی از مدیران اجرایی لنوو اشاره کرد که نسل جدید ریزر برای عرضه در ماه سپتامبر، در خط تولید قرار دارد. با توجه به بازه‌ی زمانی گفته شده، انتظار می‌رود محصول جدید موتورولا در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شود. البته در توضیحات، مشخص نشده است که سپتامبر ماه عرضه‌ی محصول خواهد بود یا تنها به صورت رسمی معرفی می‌شود.

نسخه‌ی فعلی Razr، دارای برچسب قیمت ۱۵۰۰ دلاری است و در برخی کشورهای اتحادیه اروپا با مبالغ بیشتری مانند ۱۵۹۹ پوند در انگلیس، به فروش می‌رسد. به دلیل بالا بودن قیمت نسل اول، احتمال می‌رود سری جدید نیز با قیمت مشابه به بازار عرضه شود. اگرچه در صورت تغییرات زیاد در طراحی، ممکن است شاهد افزایش قیمت نیز باشیم. قیمت‌گذاری محصولات رقیب از جمله سامسونگ، از دیگر عواملی است که در تعیین قیمت نهایی برای ریزر ۲، تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی

بر اساس شایعات، Motorola Razr 2 شباهت زیادی به نسخه‌ی ۲۰۱۹ خواهد داشت و موتورولا سعی کرده است بهبود سخت‌افزار و رفع مشکلات را در الویت خود قرار دهد. اگرچه تعدادی از طرح‌های ثبت شده می‌توانند گزینه‌های احتمالی برای محصول جدید باشند. در یکی از طرح‌ها، حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شده و تعدادی حسگر دیگر نیز در حاشیه‌های جانبی دستگاه قرار گرفته است. با این حال در بسیاری از موارد، طرح‌های ثبت شده هیچ‌گاه به مرحله‌ی تولید نمی‌رسند و ممکن است چنین مسئله‌ای برای ریزر ۲ نیز صادق باشد.

آخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضهآخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

سخت‌افزار

گفته می‌شود موارد بهبود سخت‌افزاری در موتورولا ریزر ۲ نسبت به نسل قبل، بسیار زیاد خواهد بود. گزارش‌های منتشر شده در انجمن XDA Developers نشان می‌دهد محصول آینده‌ی لنوو از نمایشگر ۶.۲ اینچی تاشوی OLED و نمایشگر ثانویه‌ی ۲.۶۹ اینچی OLED بهره می‌برد و در قلب دستگاه نیز تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ قرار خواهد داشت. ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، پشتیبانی از شبکه‌ی ۵G و باتری ۲۸۴۵ میلی‌آمپر ساعت از دیگر مشخصات احتمالی دستگاه خواهد بود. هم‌چنین سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض درنظر گرفته شده است.

برای مقایسه، می‌توان به برخی ویژگی‌های سخت‌افزاری ریزر ۲۰۱۹ از جمله پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۷۱۰، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، اندروید ۹ و باتری ۲۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.

دوربین

بخش دوربین تاکنون از نقاط ضعف گوشی‌های تاشو به شمار رفته است؛ برای مثال نسخه‌ی ۲۰۱۹ موتورولا ریزر از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اکنون شایعه‌هایی مبنی بر قصد لنوو برای استفاده از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، و حسگر ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در Motorola Razr 2 به گوش می‌رسد. حتی بر اساس یکی از طرح‌های ثبت شده، احتمال استفاده از لنز چشم‌ماهی – Fisheye با پشتیبانی از ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه، مطرح شده است؛ اما چنین قابلیتی بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

آخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضهآخرین اخبار گوشی منعطف موتورولا ریزر 2 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

در یکی دیگر از طرح‌های ثبت شده از سوی موتورولا، محصولی با نمایشگر تاشو دیده می‌شود که دارای قسمت ثابتی در محل لولای صفحه‌نمایش است. این قسمت هنگام باز شدن نمایشگر اصلی، از بدنه‌ی دستگاه بیرون می‌ماند و هنگام بسته بودن نمایشگر نیز در بخش بالایی دستگاه قرار می‌گیرد. ۳ لنز دوربین در قسمت مذکور قرار گرفته است که امکان ضبط ویدیوهای ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کند. همچنین موتورولا، ایده ماژولار بودن قسمت بالایی را نیز مطرح کرده است که می‌توان ماژول‌های متعددی از جمله ویدیو پروژکتور و بلندگوی استریو را روی آن قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...