پویانمایی کارگردان کرمانشاهی به جشنواره پرتقال راه‌ یافت


پویانمایی کارگردان کرمانشاهی به جشنواره پرتقال راه‌ یافت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه اظهارداشت: پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» اثر «امیرهوشنگ معین» فیلمساز کرمانشاهی در بیستمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی مونسترا پرتغال به صورت آنلاین با فیلم‌های کوتاه پویانمایی دیگر کشورها به رقابت می‌پردازد.

مهناز فتاحی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: جشنواره بین‌المللی پویانمایی مونسترا به سبب شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین از پنجم تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ (۲۵ تا ۳۱ می ۲۰۲۰) در کشور پرتغال برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم‌های راه یافته به بخش رقابتی در پنج بخش «فیلم بلند پویانمایی»،«فیلم کوتاه پویانمایی»،«فیلم‌های پویانمایی دانشجویی»،«فیلم‌های کوتاه پویانمایی» و «رقابتی فیلم‌های تولید شده» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه با بیان اینکه فیلم‌های راه‌یافته به بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه پویانمایی خود در پنج گروه مجزا قرار دارند، افزود: «گرگم و گله می‌برم» آخرین ساخته امیرهوشنگ معین از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بعد از ده‌ها حضور بین‌المللی در جشنواره‌های مطرح دنیا این‌بار در جشنواره بین‌المللی پویانمایی مونسترا در گروه پنج بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه با فیلم‌های پویانمایی کوتاه از کشورهای استونی، ژاپن، لهستان، اتریش، برزیل، بلژیک، فرانسه، آلمان و پرتغال به رقابت می‌پردازد.

این فیلم در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و یک پویانمایی دیجیتالی است که در آن کودکان، داستان آشنای گرگ و بزغاله‌ها را در مدرسه به شکل نمایشِ عروسکی به اجرا در می‌آورند و بزِ مادر در فراغ بزغاله‌هایش و گرگِ خشمگین در تنهایی‌اش، با هم رودررو می‌شوند و مثل همیشه گرگ شکست می‌خورد.

این فیلم تاکنون در چندین جشنواره معتبر جهانی به نمایش درآمده و جایزه نخست جشنواره فیلم مارتن یونان را نیز کسب کرده است.

به گفته برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پویانمایی مونسترا که پس از گذشت ۲۰ سال توانسته‌اند به یک جشنواره انیمیشن مطرح جهانی تبدیل شوند با برگزاری به صورت آنلاین تصمیم دارند ۲۰ سالگی این جشنواره را با نمایش بهترین فیلم‌های پویانمایی جهان برای مخاطبان خود در سراسر دنیا و در خانه‌هایشان جشن بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام