تهدید خانواده خاشقچی از سوی دولت آل سعود


تهدید خانواده خاشقچی از سوی دولت آل سعود

عبدالله الوض استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت آل سعود درصدد پاک کردن این حادثه از حافظه تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک استاد دانشگاه عربستانی در کشور آمریکا می گوید خانواده جمال خاشقچی از سوی مقامات دولت عربستان تحت فشار هستند تا از پیگیری پرونده قتل پدر خود منصرف شوند. عبدالله الوض استاد دانشگاه جرج تاون آمریکا در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت آل سعود درصدد پاک کردن این حادثه از حافظه تاریخ است.

استاد دانشگاه عربستانی در این مقاله نوشت: دولت آل سعود با پول های نفتی خود می خواهد دهان همه آزادی خواهان در جهان را ببندد و پرونده های شبیه قتل جمال خاشقچی در کارنامه سیاه آل سعود بسیار هستند.

الوض به نقل از صلاح خاشقچی فرزند جمال خاشقچی نوشت: مدارکی موجود است که نشان می دهد آل سعود به خانواده روزنامه نگار عربستانی فشار وارد کرده است تا پرونده خود را پیگیری نکند.

البته خدیجه خاشقچی نامزد ترک تبار جمال خاشقچی اخیراً در مصاحبه با روزنامه های ترکیه گفته است که هیچ کس حق ندارد از پرونده قتل روزنامه نگار عربستان را نادیده بگیرد. این پرونده به نمادی از مطالبه حقوق انسانی تبدیل شده است.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی معترض به سیاست های آل سعود در تاریخ دوم اکتبر سال 2018 بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد. دولت عربستان تا ماهها قتل او را انکار می کرد ولی بعد از پیگیری های پلیس ترکیه مجبور به اعتراف شد.

بسیاری از مدارک و شواهد حاکی از این است که دستور قتل خاشقچی مستقیم توسط بن سلمان صادر شده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات