سفر در بارداری با هواپیما


سفر در بارداری با هواپیما

اخیرا به خانمهای باردار توصیه های جدیدی در مورد پروازهای هوایی آنها به منظور سلامت هر چه بیشتر آنها و بچه هایشان می شود.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: اخیرا به خانمهای باردار توصیه های جدیدی در مورد پروازهای هوایی آنها به منظور سلامت هر چه بیشتر آنها و بچه هایشان می شود. کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان گفته که بهترین و امن ترین زمان ممکن برای پروازهای هوایی را قبل از هفته سی و هفتم بارداری یا قبل از هفته سی و دوم برای افرادی که دوقلو باردار هستند، می داند.

سفر در بارداری با هواپیما

شرکت های هوایی قوانین خاص خود را در مورد مادران باردار و اجازه پرواز به آنها دارند که بیشتر آنها پرواز قبل از هفته سی و هفتم بارداری است. بعد از هفته سی و هفتم احتمال اینکه دردهای زایمان شخص شروع شوند خیلی زیاد است. کارشناسان می گویند که بعد از بیست و هشت هفته، شرکت های هوایی معمولا از خانم های باردار می خواهند تا نامه ای از سوی پزشک خود که در آن زمان تقریبی زایمان آنها نوشته شده و اینکه آیا در وضعیت جسمی مناسبی به سر می برند و بارداری آنها خطرناک نیست، به آنها ارائه کنند.

سفرهای طولانی و کوتاه
طبق گفته آنها در یک بارداری ساده هیچ شاهدی دال بر اینکه پرواز می تواند موجب سقط جنین، شروع زودهنگام دردهای زایمان یا پاره شدن کیسه آب مادر شود، وجود ندارد. ضمن اینکه هیچ مدرکی مبنی براینکه تغییر در فشار هوا یا کاهش رطوبت می تواند برای مادر یا بچه خطرناک باشد هم جود ندارد. آنها توصیه می کنند هر شخصی که قصد پرواز دارد، در معرض اشعه های احتمالی خواهد بود، اما پرواز های گاه و بیگاه خطری برای بارداری نیستند و اسکنرهای امنیتی فرودگاهها خطری برای خانم های باردار ندارند. خانم های که به طور مرتب برای کار خود پرواز می کنند و خدمه پرواز باید از دکتر متخصص خود توصیه های لازم را در این مورد سوال کنند.
این متخصصان عوارض جانبی احتمالی برای خانم های باردار در زمان پرواز را به این شرح اعلام کرده اند:
-ورم پاها به دلیل ادم یا احتباس مایعات
-مشکلات در گوش و بینی. در زمان بارداری گرفتن بینی خیلی مرسوم و رایج است و علاوه بر این تغییراتی در فشار داخل هواپیما هم می تواند مشکلاتی برای گوش ایجاد کند.
-بیماری های بارداری. اگر در طول پرواز حالت تهوع دارید، می تواند بیماری شما را بدتر کند.
- پرواز در مسافت های طولانی خطر ترومبوز سیاهرگی عمقی را افزایش می دهد و بارداری این خطر را افزایش می دهد. متخصصان توصیه می کنند که خانم های باردار لباس کمتر و کفش های راحت تری بپوشند و از نوشیدن مشروبات الکلی و کافئین خودداری کنند و در طول پرواز تا جای ممکن راه بروند.
این متخصصان گفته اند که در برخی موارد توصیه شده که خانم های باردار پرواز نکنند و قبل از پرواز حتما این سوالات را از خود بپرسند:
چرا می خواهی در این زمان خاص پرواز کنی؟
آیا این پرواز ضروری است؟
این پرواز چند ساعت است؟ آیا مشکلات پزشکی شما را افزایش می دهد؟
در زمان پرواز چند هفته از بارداری شما می گذرد و کی برمی گردید؟
آیا احتمال اینکه دردهای زایمان شما شروع شوند را در نظر گرفته اید؟
آیا این که چه پرواز بکنید و چه نکنید احتمال سقط جنین در سه ماهه اول بارداری زیاد است، را در نظر گرفته اید؟
امکانات دارویی شما در مقصدتان در صورتی که بارداری با مشکلات غیرمنتظره ای روبرو شود، چه چیزی است؟
آیا بیمه شما هزینه های بارداری و مراقبت از شما در صورت تولد غیرمنتظره بچه را تقبل می کند؟
آیا با پزشک خود در مورد برنامه های سفر حرف زده اید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403