امام جمعه یزد ساخت پارک برای بانوان را خواستار شد


امام جمعه یزد ساخت پارک برای بانوان را خواستار شد

یزد- ایرنا - نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد ساخت پارک‌ اختصاصی برای ورزش و تفریح بانوان را در مرکز استان ضروری دانست و گفت: وجود چنین فضایی از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در میان این قشر جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در دیدار فرمانده جدید انتظامی استان افزود: ورزش و تفریح برای بانوان در فضای مناسب اختصاصی نه تنها مشکلی ندارد بلکه برای نشاط و تامین سلامتی آنها هم ضروری است .

وی ادامه داد: هیج فردی مخالفتی با ورزش بانوان ندارد و در این خصوص مرتب به اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری تاکید شد که در نقاط مختلف فضاها و مکان های اختصاصی ویژه ای را برای این امر و دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد کنند تا حرمت‌ها حفظ شود.

امام جمعه یزد از پارک‌های اختصاصی بانوان به عنوان یک نیاز اجتماعی برای این قشر یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد برخی افراد به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را تامین کنند به دنبال ترویج دوچرخه‌سواری بانوان در خیابان‌های شهر و در ملاعام هستند.

ناصری یزی همچنین به مشکل تصادف موتورسیکلت‌ها در یزد اشاره کرد و یادآور شد: در استان بر اثر حوادث رانندگی افرادی کشته‌ها و برخی ها هم زخمی می شوند، برای کاهش حوادث ترافیکی باید

برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه سرمایه اصلی نیروی انسانی به ویژه جوانان هستند، بیان کرد: بیشتر استفاده کنندگان موتورسیکلت‌ در استان از قشر جوان هستند و تصادف در بین آنها زیاد است.

امام جمعه یزد به افزایش تصادف سال گذشته نسبت به سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: برای اصلاح این روند باید با تقویت زیرساخت‌ها، موتورسواری را به دوچرخه سواری تبدیل کنیم و یا اینکه کارخانه‌های موتورسیکلت اقدام به تولید موتورسیکلت‌های سبک و برقی که سرعت بالایی ندارد، اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا برخی افراد به دنبال سوء استفاده از مشکلات پیش‌آمده برای مردم بودند، گفت: در استان شاهد برخی احتکارها و گران‌فروشی‌ها بودیم ، نیروی انتظامی در این خصوص خوب عمل کرد.

ناصری یزدی بر ضرورت وجود برنامه‌های فرهنگی در حوزه مسائل امنیتی ویژه افراد مختلف جامعه از سوی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: این نیرو باید در حوزه فرهنگ‌سازی ورود کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت مدارس و انجمن اولیا و مربیان اقدام کند.

کاهش ۲۸ درصدی تلفات حوادث رانندگی در یزد

همچنین فرمانده انتظامی یزد با اشاره به اینکه کاهش تصادف رانندگی برای نیروی انتظامی از اهمیت بالایی برخوردار است از کاهش ۲۸ درصد تلفات حوادث رانندگی در استان خبر داد.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت ها برای کاهش حوادث رانندگی استفاده کرد، افزود: با اقدام های صورت گرفته تعداد افراد متوفی و زخمی ها به ترتیب ۲۸ درصد و ۴۷ درصد کاهش را شاهد هستیم .

وی با اشاره به اینکه وضعیت امنیت یزد خوب است افزود: امنیت و احساس آن توسط مردم برای ما بسیار مهم است اظهار کرد: در ۲ ماهه اول سال جاری سرقت ۷۴ درصد کاهش داشت.

بهدانی فرد با بیان اینکه در برخی سرقت‌ها از جمله مغازه با افزایش‌هایی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه کشف سرقت شاهد ۶ درصد افزایش هستیم.

فرمانده انتظامی یزد با تاکید بر اینکه شاخص امنیت در جرایم خشن از جمله گروگان‌گیری و آدم‌ربایی خوب است، ادامه داد: امسال هشت هزار و ۳۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش دارد.

وی بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از تولید ملی تاکید کرد و گفت: در ۲ ماهه اول امسال کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشت.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد در مرکز استان زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش