بقاع متبرکه هرمزگان بازگشایی شد


بقاع متبرکه هرمزگان بازگشایی شد

بندرعباس - ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: بقاع متبرکه استان که پس از شیوع بیماری کرونا بسته شده بودند از صبح امروز به روی زائران باز شد.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز سه شنبه اظهار داشت: افراد مسن و سالخورده و کودکان و افراد بیمار تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط به بقاع متبرکه هرمزگان مراجعه نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از سه ماه پیش درهای بقاع بسته شده بود که اکنون فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته‌اند.

وی یاد آور شد: زائران هنگام تشرف به بقاع و امام‌زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند و شست‌و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، استقاده از ماسک و دستکش، جانماز، مهر، چادر شخصی را مد نظر قرارداده، قرآن و مفاتیح به همراه داشته و فاصله اجتماعی را در صحن‌ها رعایت کنند.

وی اشاره کرد: صحن‌های امام‌زادگان روزانه یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز می‌ماند و افراد با رعایت تمام مسائل بهداشتی و غربالگری که در جلوی در صورت می‌گیرد، وارد محیط شده و پس از انجام زیارت مختصر خارج شوند.

وی یاد آور شد: عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران باید همکاری‌های لازم را داشته و توجه کنند هیچ برنامه تجمعی در بقاع متبرکه اجرا نمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطر نشان کرد: ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه و کتب ادعیه و تمام سطوح امامزادگان در دستور کار قرار گرفته که ان‌شاءالله روزانه توسط خدام این مکان‌های مقدس انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403