اجرای برنامه‌های جهش تولید برای اشتغالزایی در استان اردبیل


اجرای برنامه‌های جهش تولید برای اشتغالزایی در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل با بیان اینکه اشتغالزایی نقطه مترادف جهش تولید است، بر تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای اجرا و حمایت از پروژه‌های تولیدی جهت افزایش فرصت‌های شغلی در استان تاکید کرد.

اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای در آستانه فعالیت و واحدهای راکد نیازمند سرمایه در گردش را ضروری دانست.

استاندار اردبیل گفت: دعوت از سرمایه گذاران برای بررسی مشکلات، کاهش بروکراسی اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های اشتغالزا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری شود.

او اضافه کرد: با آغاز فعالیت واحدهای راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و روند اشتغالزایی و به تبع آن میزان درآمد مردم افزایش می‌یابد.

بهنامجو به طرح‌های کشاورزی ، گردشگری و صنعتی در حال اجرا در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه آنها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می‌شود.

رییس شورای اشتغال استان به اجرای طرح‌های گردشگری از جمله پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و اجرای چنین طرح‌هایی را در افزایش ثروت و رونق اقتصادی منطقه در بخش‌های دیگر نیز موثر دانست.

وی ادامه داد : در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین‌های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت‌های اقتصادی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می‌گیرد.

وی با تاکید بر رصد میزان اشتغال محقق شده در طرحهای اشتغالزای استان افزود: طرح‌هایی چون گلخانه ، شیرآلات ، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد تولیدی در استان وجود دارد که لازم است روند تکمیل این فازها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام شود.

استاندار اردبیل در ادامه به روند جذب تسهیلات تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و خواستار تلاش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک‌های عامل جهت پرداخت به واحدهای تولیدی شد.

در این جلسه مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: سهمیه استان برای مشاغل خانگی پنج میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بوده که به صورت کامل جذب شده است.

قاسم رحیمی افزود: بانک‌های عامل رفاه و توسعه تعاون متولی توزیع این اعتبارات بودند که برای ۵۱۱ طرح به صورت ۱۰۰در صدی پرداخت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند