دو رویی وجهه دولت جانسون را مخدوش کرده است


دو رویی وجهه دولت جانسون را مخدوش کرده است

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد دورویی بر سر مهار ویروس کرونا وجهه دولت جانسون را مخدوش کرده است.

دو رویی وجهه دولت جانسون را مخدوش کرده استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در گزارشی به قلم رزا پرینس نوشت: وقتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ماه گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ میان مرگ و زندگی دست و پا می‌زد، دومینیک کامینگز مشاور ارشد وی نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود. حال، ماجرای کامینگز، خود به چالشی برای سنجش سلامت دولت انگلیس تبدیل شده و حتی ظرفیت و توان انگلیس را برای مقابله سریع با این ویروس در معرض تهدید قرار داده است.

از زمان انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که کامینگز قوانین سختگیرانه قرنطینه را در انگلیس نقض کرده و حدود ۴۰۰ کیلومتر با همسرش که وی نیز نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس را نشان داده به همراه پسرش رانندگی کرده است تا به خانه والدینش برود، بوریس جانسون قویاً به حمایت از مشاورش پرداخته و می‌گوید والدین او قصد داشتند مراقبت از فرزند کامینگز را به عهده گیرند.
در کشوری که شرایط سختگیرانه قرنطینه بسیاری از مردم را به ستوه در آورده است، سخنان جانسون در حمایت از کامینگز به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است. حتی برخی از مقامات حزب محافظه کار برکناری کامینگز را خواستار شده اند. همچنین ده‌ها تن از مقامات کلیسای انگلیس هم جانسون و هم مشاورش را محکوم کرده اند.
صحبت از احساس مسئولیت و رعایت عدل و انصاف در انگلیس، تقریباً یک کلیشه است، اما مطمئناً حساسیت خاصی در بین انگلیسی‌ها نسبت به دورویی و ریاکاری وجود دارد که تاکنون تلاش‌های کامینگز را برای توجیه اقدام خود و رهایی از انتقادات خنثی کرده است.
برای مردی مانند نخست وزیر انگلیس که دوستان سیاسی نزدیک اندکی دارد، کابینه بی تجربه وی اساسا بر مبنای وفاداری و حمایت از سیاست کلیدی وی مبنی بر هدایت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شکل گرفته است، اما انتخاب کامینگز مسئله دیگری است. وی چهره‌ای جنجالی بود که به عنوان یک غیر خودی به این مقام رسید.
اگر چه بسیاری از عدم برکناری وی ابراز تعجب کرده اند، در دفتر نخست وزیری رویکردی مشابه ترامپ در قبال مطبوعات و رسانه‌ها وجود دارد و جانسون رسانه‌ها را مسئول راه اندازی این جنجال معرفی می‌کند. قطع نظر از این موارد، به نظر می‌رسد این رسوایی روی وجهه و اعتبار دولت و کاراییِ آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان محبوبیت جانسون به ۳۶ درصد کاهش یافته و ۴۹ درصد با اقدامات جانسون در اعمال مقررات قرنطینه مخالفت کرده اند.
مایک بارتون از مقامات ارشد سابق پلیس انگلیس هشدار داد: رفتار کامینگز و دفاع نخست وزیر از وی، تلاش‌ها برای اجرای صحیح مقررات قرنطینه را غیرممکن خواهد کرد و روند پیشرفت کُند، اما تدریجی مهار شیوع ویروس کرونا را در انگلیس به مخاطره خواهد انداخت.
دو رویی وجهه دولت جانسون را مخدوش کرده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص