صدور حکم اعدام از طریق نرم افزار زوم


صدور حکم اعدام از طریق نرم افزار زوم

تهران – ایرنا – روزنامه مالزیایی مالاییَن مِیل گزارش داد که برای نخستین بار در تاریخ پرونده های حقوقی در شرق آسیا، یک دادگاه سنگاپور یک شهروند مالزیایی را از طریق اپلیکیشن چندرسانه ای اینترنتی زوم به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

این گزارش به نقل از سخنگوی دادگاه عالی سنگاپور اعلام کرد که دادستان کل این دولت شهر روز جمعه به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری مهلک و همه گیر کرونا، "پونیتان جناسان" شهروند ۳۷ ساله مالزیایی را از طریق اپلیکشن زوم محاکمه کرد و سرانجام برای او به اتهام دست داشتن در یک پرونده قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۱۱ حکم اعدام صادر کرد.

سخنگوی دادگاه این مورد از پرونده قضایی را نخستین آن از نوع خود توصیف کرد که صرفا از طریق ویدئو کنفرانس مرتبط با نرم افزار کالیفرنیایی (آمریکایی) زوم برگزار شد تا مبادا برگزاری واقعی این دادگاه منجر به گسترش ویروس کرونا در جامعه شود.

"پیتر فرناندو" وکیل مدافع متهم از دریافت حکم اعدام توسط موکلش خبر داد و گفت که قرار است جناسان که خود را در این پرونده بی گناه می داند برای این حکم درخواست تجدید نظر دهد.
براساس این گزارش، در حالی که گروه های حقوق بشری به استفاده از نرم افزار زوم اعتراض دارند چون مشابه این دادگاه نیز قبلا در نیجریه برگزارشده بود، فرنادو این روش را تنها راه حل ممکن برای تعیین تکلیف پرونده های قضایی دانست که عدم برگزاری دادگاه مرتبط با آنها موجب بروز مشکلات عدیه هم برای شاکی و هم متشاکی و نیز برای دستگاه قضایی می شده و می شود.

صدور حکم اعدام از طریق نرم افزار زوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان