استاندار: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی قم تکمیل شود


استاندار: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی قم تکمیل شود

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: بر اساس دستور جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید به‌سرعت امکانات زیرساختی موردنیاز بهره‌برداران در شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، تکمیل شود.

بهرام سرمست روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن جلسات کرامت استانداری،‌ بیان کرد: رفع مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی قم را علاوه بر سطح استانی از طریق نهادهای بالادستی و ملی نیز پیگیری می‌کنیم و هم‌اکنون بسیاری از این مسائل مانند مشکل برق در شهرک صنعتی شکوهیه درحال رفع شدن است.

وی ادامه داد: بحث سند و سایر مشکلات شهرک صنعتی چاپ و نشر نیز در جریان مکاتبات انجام‌شده با نهادهای بالادستی در حال پیگیری است و به‌زودی این مساله به‌منظور حمایت همه‌جانبه از فعالان بخش خصوصی حل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع ایجاد منطقه تخصصی کفش و دمپایی استان نیز با رعایت حریم کمربندی در منطقه شهرک صنعتی شکوهیه در حال پیگیری است و درعین‌حال مساله استفاده از ظرفیت زمین‌های ستاد اجرایی حضرت امام(ره)‌ هم در این رابطه دنبال می‌شود.

سرمست گفت: ایجاد منطقه تخصصی کفش و دمپایی در قم،‌ موجب بالارفتن ارزش‌افزوده اقتصادی این صنعت در استان می‌شود و به همین دلیل این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

فرماندار قم نیز در این جلسه به لزوم ایجاد منطقه تخصصی برای فعالیت صنعتگران حوزه کفش و دمپایی اشاره کرد و گفت: فعالیت پراکنده برخی واحدهای مرتبط با این صنعت در حاشیه شهر قم،‌ مشکل‌آفرین است که نمونه‌ای از آن در آتش‌سوزی‌های اخیر نمایان شد.

مرتضی حیدری بیان کرد: ایجاد منطقه تخصصی برای این صنعت، موجب متمرکز شدن فعالیت صنعتگران کفش و دمپایی در منطقه‌ای خاص و نظم و انسجام بیشتر محیط شهری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با ایجاد منطقه تخصصی کار نظارت بر فعالیت این صنعت آسان شده و از آلودگی زیست‌محیطی جلوگیری می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه