وضعیت نظامیان اشغالگر پس از 20سال جنگ با حزب‌الله


وضعیت نظامیان اشغالگر پس از 20سال جنگ با حزب‌الله

دو دهه پس از حمله صهیونیستها به جنوب لبنان و شکست نیروهای اسرائیلی بسیاری از نظامیان اشغالگر با بیماری های روانی مثل اختلالات اضطراب گونه پس از سانحه (PTSD) و افسردگی ناشی از آن درگیر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دو دهه پس از حمله صهیونیستها به جنوب لبنان و شکست نیروهای اسرائیلی بسیاری از نظامیان اشغالگر با بیماری های روانی مثل اختلالات اضطراب گونه پس از سانحه (PTSD) و افسردگی ناشی از آن درگیر هستند.

رسانه تایمز اسرائیل در گزارشی فاش کرده است که هنوز بیمارستان های روانی در سرزمین های اشغالی نظامیان اسرائیلی را تحت نظارت و درمان خود دارد. آوی مایر 50 ساله نظامی شرکت کننده در این جنگ است که هنوز به از استرس و اضطراب رنج می برد.

وی به رسانه های صهیونیستی گفت: در بسیاری از بیمارستان های اسرائیل هنوز نظامیان پذیرش می شوند و بسیاری از آنها از جنگ جنوب لبنان دچار بیماری های روانی هستند.

براساس گزارش رسمی لبنان ، در پایان سال 1982 ، این عملیات 20هزار کشته و 30هزار زخمی برجای گذاشت. در جنوب لبنان ، نیروها با جنگجویان حزب الله روبرو شدند که با جدیت با اشغالگران جنگیدند. در طول 18 سال اشغال بیش از 1200 سرباز اسرائیلی کشته شدند و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

ویدئوی جدیدی در رسانه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد یگان ویژه نیروهای حزب الله برای تقویت آمادگی خود برای هرگونه رویارویی احتمالی با نیروهای اسرائیلی ، آموزش های سخت نظامی را پشت سر می گذارد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!