30 درصد مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان غیرضروری است


30  درصد مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان غیرضروری است

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: میزان مراجعات غیرضروری بیماران در شرایط عادی به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان 30 درصد است.

دکتر امین بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با ارزیابی انجام شده در سال گذشته میزان مراجعات کاذب به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زیاد است اما رقم دقیقی در دست نداریم.

وی با بیان اینکه در دوماهی که کرونا ایجاد شد و بررسی شد میزان مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه بسیار کم بود، افزود: میزان مراجعات غیرضروری بیماران در شرایط عادی به مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان ۳۰ درصد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: بحث درمان معیاری ندارد و ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم حق ندارید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

بهاروند با بیان اینکه عمده مراجعات بیماران در مراکز تامین اجتماعی به پزشک عمومی انجام می‌شود، عنوان کرد: دو میلیون مراجعه به پزشک عمومی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین دارویی که در این مدت برای بیماران تجویز شده آموکسی‌سیلین، سرماخوردگی، داروی بیماران مزمن، فشار خون، دیابت، کم کاری تیروئید و داروی بیماران روان پزشکی بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان اظهار کرد: در سال ۹۷ استامینوفن و قرص سرماخوردگی در راس داروهای تجویز شده بود و این آمار در سال گذشته هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک