بیش از پنج میلیون و 588 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند


بیش از پنج میلیون و 588 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان به پنج میلیون پانصد و هشتاد و هشت هزار نفر رسید و آمار فوتی ها نیز از مرز سیصد و چهل و هفت هزار نفر گذشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان به پنج میلیون پانصد و هشتاد و هشت هزار نفر رسید و آمار فوتی ها نیز از مرز سیصد و چهل و هفت هزار نفر گذشت. همچنین بهبود یافتگان نیز از مرز دو میلیون سیصد هزار تن فراتر رفت.

بیش از پنج میلیون و 588 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند

تجمع اعتراض آمیز کادر درمان بیمارستان های پایتخت اسپانیا
کارکنان بخش بهداشت اسپانیا که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند, روز دوشنبه در اعتراض به کمبود تجهیزات حفاظتی در مقابل بیمارستان ها در منطقه مادرید تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید, پرستاران, پزشکان و دیگر کارکنان با یونیفرم های خود در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کردند.
معترضان که پلاکاردهایی از جمله با شعار "ما داریم بدون سلاح می جنگیم" در دست داشتند, به مدت دو دقیقه در سکوت در مقابل درب چند بیمارستان در داخل و اطراف پایتخت اسپانیا ایستادند.
آنها می گویند خسته شده اند و از کمبود کادر درمان و نبود تجهیزات محافظتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا ناراضی هستند.
سرگردانی مسافران در فرودگاه سائوپائولو برزیل
درپی تصمیم آمریکا در ممنوعیت کلیه پرواز‌های ورودی از کشور برزیل، شمار زیادی از مسافران در فرودگاه بین المللی گوارولوس سائوپائولو پایتخت این کشور سرگردان شده اند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صداوسیما، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد به علت همه گیری ویروس کرونا در برزیل، ورود کلیه پرواز‌های بین المللی را از مبدا برزیل به فرودگاه‌های سراسر آمریکا ممنوع کرده است.
بر اساس این تصمیم، شهروندان غیرآمریکایی که طی دو هفته گذشته در برزیل بوده اند، اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.
گفتنی است دولت برزیل هم روز شنبه اعلام کرده بود برای ۳۰ روز دیگر، زمان ممنوعیت ورود افراد خارجی به کشور را افزایش می‌دهد.
این اقدام با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا که تا امروز در این کشور بیش از ۲۱ هزار قربانی برجا گذاشته، صورت گرفته است.
این ممنوعیت شامل ورود از راه‌های هوایی، زمینی یا دریایی است و به پیشنهاد آژانس ملی مراقبت‌های بهداشتی برزیل اجرایی شده و دلیل آن، خطر شیوع و انتشار ویروس کرونا، اعلام شده است.
تجمع اعتراض آمیز در مکزیک به علت کمبود لوازم و تجهزات پزشکی
شماری از پزشکان و کادر درمان مؤسسه ملی بیماری‌های تنفسی مکزیک در مکزیکو سیتی در اعتراض به کمبود لوازم و تجهیزات بهداشتی محافظتی شخصی روز گذشته تجمع کردند.
معترضان با تجمع در محوطه این موسسه از مسئولان خواستند لوازم و تجهیزات بهداشتی و محافظتی شخصی ضروری در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین کنند.
براساس آمارها، شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۶۸ هزار و ۶۲۰ نفر و شمار تلفات ناشی از این بیماری در این کشور به ۷۳۹۴ نفر رسیده است.
استفاده از برگ کلم به عنوان ماسک!
یک مرد پرتغالی با استفاده از برگ کلم به عنوان ماسک , سوژه رسانه های خبری شد.
روزنامه دیلی میرر نوشت این اتفاق زمانی افتاد که یکی از شبکه های تلویزیونی پرتغال برای تهیه گزارش درباره ماجرای قتل یک دختر, به یکی از شهرهای این کشور رفت.
خبرنگار این شبکه پرتغالی وقتی می خواست با یکی از ساکنان محله مصاحبه کند با مردی روبرو شد که از برگ کلم به عنوان ماسک روی صورت خود استفاده کرده بود.
وی برای حفاظت از خود در برابر ویروس کرونا از برگ کلم استفاده کرد تا درباره بازداشت یکی از همسایگان خود به اتهام قتل یک دختر با یکی از شبکه های محلی پرتغال مصاحبه کند. این اقدام به حدی عجیب بود که مورد توجه رسانه های خبری در سراسر جهان قرار گرفت.
این مرد از ساکنان شهر کوچک «پنیچه»(Peniche) در پرتغال است.
کاهش محدودیت ها از اول ماه میلادی جدید در انگلیس
نخست وزیر انگلیس اعلام کرد فروشگاه‌ها و خرده فروشی ها می توانند فعالیت های خود را از ماه ژوئن از سر بگیرند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ بوریس جانسون افزود مراکز خرید و فروش باز و نمایشگاه‌های اتومبیل اجازه دارند که به شرط رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی دولت، از اول ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرند.
بوریس جانسون روز دوشنبه (۵ خرداد) از برنامه دولت برای آسان کردن محدودیت‌ها برای بازار روز و نمایشگاه خودرو در راستای اجرای مرحله دوم بازگشت به شرایط عادی در این کشور خبر داد.
وی با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت افزود محدودیت‌ها در این زمینه از یکم ژوئن (۱۲ خرداد) برداشته خواهد شد.
وی اضافه کرد تا زمانی که آمار شیوع کرونا تحت کنترل باشد، همه فروشگاه‌های غیرضروری (مانند البسه و لوازم الکترونیکی) نیز از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) بازگشایی خواهند شد.
نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه احتمال سرایت ویروس در فضای باز کم‌تر است گفت دولت دستورالعمل‌های بهداشتی را از امروز در اختیار فروشگاه‌ها قرار خواهد داد.
او دیروز نیز از برنامه دولت برای بازگشایی تدریجی مدارس در این کشور خبر داده و گفته بود، برخی مقاطع ابتدایی از ۱۲ خرداد و مقاطع متوسطه نیز از ۲۶ خرداد بازگشایی می‌شوند.
وی تاکید کرد شرایط اجازه می‌دهد تا به مرحله دوم طرح کاهش محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا منتقل شویم. جانسون همچنین از وجود نشانه‌هایی درباره امکان رسیدن به واکسن ویروس کرونا در سال جاری خبر داد.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس تاکنون بیش از ۳۶ هزار و ۹۱۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا در این کشور جان باخته‌اند.
انگلیس پس از آمریکا در پله دوم بالاترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان قرار دارد.
جانسون چندی پیش ادعا کرد این کشور از رشد شیوع کرونا عبور کرده است و شیب نزولی را طی می‌کند. ادعایی که اتحادیه اروپا چند روز بعد رد و تصریح کرد آمار همه گیری در این کشور همچنان به سطح پایدار نرسیده است.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که وضع اقتصاد انگلیس به علت خسارت‌های مالی ناشی از کرونا چندان تعریفی ندارد.
آخرین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که دو روز پیش منتشر شد نشانگر آن است که استقراض دولت این کشور در ماه گذشته میلادی (آوریل) به دلیل بحران کرونا (کووید-۱۹) به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.
بر اساس این گزارش، استقراض دولت انگلیس (اختلاف موجود میان میزان هزینه‌های عمومی و میزان مالیات‌های دریافتی) در ماه آوریل گذشته از ۱۱ میلیارد به ۶۲.۱ میلیارد پوند رسیده است. این میزان از زمانی که استقراض دولت توسط دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۱۹۹۳ جمع‌آوری شد، سابقه نداشته است.
بانک مرکزی انگلیس نیز چندی پیش در گزارشی نسبت به بروز عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) هشدار داد.
کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است که این کشور ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته به‌شمار می‌رود.
دولت انگلیس از سوی اعضای بانفوذ و ارشد حزب حاکم محافظه کار تحت فشار قرار دارد تا محدودیت‌های قرنطینه را برای جلوگیری از بحران اقتصادی آسان کند.
بیش از ۸۰۰ نفر قربانی در برزیل تنها در یک روز
وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد با ثبت ۸۰۷ مرگ جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته شمار قربانیان این ویروس به ۲۳ هزار و ۴۷۳ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سائوپائولو، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در برزیل هم با ثبت ۱۱ هزار و ۶۸۷ مورد جدید به ۳۷۴ هزار و ۸۹۸ نفر رسید.
روزنامه گلوبو نوشت آمار مبتلایان کرونا در برزیل ۷ برابر بیشتر از تعداد رسمی اعلامی توسط وزارت بهداشت است.
با ادامه سیر صعودی کرونا ویروس در برزیل جرائم خشونت آمیزی که به قتل در این کشور منجر شده ۱۱ درصد افزایش داشته است.
بنابر اعلام مراجع رسمی در ماه مارس امسال ۴۱۴۶ مورد قتل، سرقت و جراحات جسمی منجر به مرگ در این کشور ثبت شده است که ۱۱ درصد بیشتر از مدت ماه مشابه پارسال است. در سال گذشته این میزان ۳۷۲۹ مورد بوده است.
موسسه G۱ شاخص قتل و جرائم خشونت آمیز در برزیل را ماهانه بررسی و ردیابی می‌کند.
آمریکا بیشترین تاثیر را از "ویروس کرونا" داشته است
شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد آمار مرگ و میر‌ها در آمریکا بر اثر بیماری همه گیر "کوید-۱۹"، به رقم ۱۰۰ هزار تن نزدیک می‌شود.
روز دوشنبه شمار فوت شدگان در این کشور، ۶۳۸ مورد نسبت به روز گذشته بیشتر اعلام شد. با وجود آمار بسیار بالایی از موارد مبتلایان و فوت شدگان، ۵۰ ایالت آمریکا، روند برداشتن بخشی از محدویت‌ها را به صورت تدریجی آغاز کرده اند؛ ضمن آن که برخی از محدویّت‌ها در مورد اجتماعات همچنان اجرا می‌شود.
همچنین استفاده اجباری از ماسک مورد اعتراض برخی از شهروندان آمریکایی قرار گرفته است چرا که آن‌ها اعتقاد دارند این اقدام نقض آزادی‌های فردی آنها به شمار می‌رود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یکشنبه ورود مسافران از برزیل به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد. این در شرایطی است که پس از آمریکا، برزیل به دومین کشور جهان با بالاترین میزان ابتلا به "ویروس جدید کرونا" تبدیل شده است و به رقم ۲۲ هزار و ۶۶۶ مورد فوتی رسیده است.
تنها در یک هفته دوهزار نفر در انگلیس جان باختند
شمار جان باختگان از کرونا در انگلیس در یک هفته اخیر با حدود دو هزار نفر افزایش به ۳۶ هزار و ۶۷۵ نفر رسید و این کشور پس از آمریکا همچنان دومین قربانگاه بیماران کرونایی در جهان است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ بنا بر اعلام دولت انگلیس شمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در انگلیس نیز به ۲۵۷ هزار ۱۵۴ نفر رسید که نسبت به دوشنبه هفته پیش حدود ۱۱ هزار نفر بیشتر شده است.
درباره شمار واقعی جان باختگان از کرونا در انگلیس، دولت این کشور به پنهان کاری متهم شده است.
روزنامه تایمز چندی پیش شمار واقعی قربانیان ویروس کرونا در انگلیس را ۵۰ درصد بیش‌تر از آمار دولت این کشور اعلام و اضافه کرد با مقایسه شمار مرگ افراد در انگلیس از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، با متوسط میزان مرگ در ۵ سال اخیر، به این نتیجه رسیده است که شمار واقعی مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹، دو برابر آمار رسمی دولت انگلیس است.
دولت انگلیس همچنین متهم است با تعلل در اجرای محدودیت‌های کرونایی موجب شده است شمار زیادی از مردم به ویژه سالمندان دچار مرگ زود هنگام شوند.
صدها نفر در اعتراض به کاهش محدودیت ها در آمریکا تظاهرات کردند
صدها نفر ضد بازگشایی پارک های آبی و سواحل در ایالت های تگزاس,نیوجرسی و کارولینای شمالی در آمریکا تظاهرات کردند.
حاضران در این تجمعات با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته هایی اعتراض خود را به بازگشایی این اماکن ابراز داشتند و آنرا اقدامی در مسیر شیوع بیش از پیش بیماری کرونا در آمریکا دانستند.
یکی از حاضران در این تظاهرات گفت مردی بر ما حکومت می کند که به اصول پایبند نیست. مردی ترسناک بر ما حکومت می کند.
تعطیلی دیرهنگام مسابقات ورزشی به مرگ زودهنگام برخی از مردم شد
نشریه انگلیسی ساندی تایمز نوشت تعطیلی دیرهنگام مسابقات ورزشی در انگلیس موجب مرگ زود هنگام شماری از مردم شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ نشریه ساندی تایمز در گزارشی نوشت تعطیل نکردن به موقع مسابقات ورزشی در زمان همه گیری ویروس کرونا موجب مرگ زود هنگام شماری از افراد شده است و به علت انجام مسابقه در یازدهم ماه مارس و با حضور تماشاگر میان دو تیم لیورپول و اتلتیکو مادرید در جریان مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بیش از چهل نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و جان خود را از دست دادند.
این مسابقه در ورزشگاه ۵۲ هزار نفری انفیلد برگزار شد که حدود سه هزار نفر از اسپانیا که در آن زمان همه گیری ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش بود به این استادیوم آمده بودند که البته در این مسابقه تیم لیورپول نیز بازنده آن بود.
شهردار هوستون آمریکا: محدودیت های کرونایی را بازخواهیم گرداند
شهردار هوستون در آمریکا از بی توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی به خشم آمده و تهدید کرده است محدودیت‌های کرونایی را مجددا اعمال می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ برخی از محدودیت‌های اعمال شده به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایالت تگزاس در روز‌های اخیر برداشته شده است.
همین تصمیم فرماندار ایالت تگزاس، مردم را به بازگشت نسبی به سمت وضعیت عادی سوق داده است. اما این وضعیت، شهردار شهر هوستون را به شدت خشمگین کرده است.
وی از تجمع‌های گسترده مردم در روز‌های گذشته به شدت به خشم آمده است. او مصمم است محدودیت‌های برداشته شده را بار دیگر اعمال کند و اقدامات لازم را صورت دهد. سیلوستر ترنر Sylvester Turner درباره شیوع مجدد بیماری کووید-۱۹ هشدار داده است.
به گفته وی، ​اگر کرونا بار دیگر در این منطقه افزایش یابد، هوستون قادر نخواهد بود پاسخگوی نیاز‌های مردم باشد. براساس مجوزها، رستوران‌ها و مراکز مشابه در هوستون فقط می‌توانند با بیست و پنج درصد ظرفیت خود در دوره کاهش محدودیت‌ها فعالیت کنند، اما عکس‌های منتشر شده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد واقعیت به صورت دیگری بوده و این مکان‌ها مملو از جمعیت بوده است.
مردم هوستون در این عکس‌ها در حالی دیده می‌شوند که مقررات فاصله گذاری را کاملا فراموش کرده اند. در ایالت تگزاس، تاکنون بیش از پنجاه و شش هزار مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است. یک هزار و پانصد و سی و سه نفر نیز در این ایالت به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.
سوءاستفاده ترامپ از بحران کرونا
در بحبوحه بحران کرونا، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد محل گردهمایی بزرگ جمهوریخواهان را تغییر می‌دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ قرار است گردهمایی بزرگ حزبی جمهوریخواهان اواخر ماه اوت در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی برگزار شود.
همین مسئله خبرساز شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شدت از فرماندار دموکرات ایالت کارولینای شمالی انتقاد کرده است. او روی کوپر را فردی توصیف کرده است که ذهنش در حالت خاموش قرار گرفته است و قادر نیست تضمین کند که تا ماه اوت، محل در نظر گرفته شده برای گردهمایی بزرگ حزبی جمهوریخواهان در شارلوت کاملا آماده خواهد شد تا با ظرفیت کامل پذیرای شرکت کنندگان باشد.
دونالد ترامپ تهدید کرده است اگر محل مذکور با ظرفیت کامل آماده نشود، او حاضر نخواهد شد در این گردهمایی بزرگ جمهوریخواهان حاضر شود و محل برگزاری این تجمع حزبی را تغییر خواهد داد.
کنگره ملی جمهوریخواهان نیز از این سخنان ترامپ حمایت کرده و اعلام کرده است باید این مکان به گونه‌ای آماده شود که ظرفیت کامل گنجاندن حاضران را داشته باشد و فرماندار کارولینای شمالی باید تضمین بدهد که چنین اتفاقی در شارلوت رقم خواهد خورد. این تشکیلات حزبی جمهوریخواهان تصریح کرده است فرماندار کارولینای شمالی باید هرچه زودتر در این خصوص پاسخ بدهد تا اگر لازم شد، گزینه‌های دیگر بررسی شود.
این در حالی است که فرماندار کارولینای شمالی به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ همانند دیگر ایالت‌های آمریکا، دغدغه‌های جدی درباره این گردهمایی بزرگ دارد. در این ایالت، تاکنون ۷۸۴ نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جانشان را از دست داده اند. تاکنون ۲۳ هزار و ۳۶۵ مورد قطعی ابتلا به این بیماری نیز در ایالت کارولینای شمالی ثبت شده است.
گفتنی است گردهمایی بزرگ جمهوریخواهان در تابستان امسال برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، تعیین رسمی نامزد این حزب و حمایت و وحدت حزبی برای این انتخابات بسیار مهم است.
کمبود تخت بیمارستانی در ایالت آلاباما
تخت‌های بیمارستانی در ایالت آلابامای آمریکا پاسخگوی بیماران کرونا نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ موارد ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در ایالت‌های جنوبی آمریکا در حال افزایش است. ایالت آلاباما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
امروز مقامات مسئول در ایالت آلاباما به شدت هشدار دادند که شبکه بهداشت و درمان و مجموعه بیمارستان‌های این ایالت در معرض خطر پرشدن همه تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) قرار دارد. شهردار شهر مونتگومری Montgomery، دومین شهر بزرگ این ایالت، ضمن هشدار درباره پر شدن تخت‌های آی سی یو در این ایالت، به مردم هشدار داده است که مراقب باشند.
به گفته استیون ریید Steven Reed اگر همین حالا هم فردی در مونتگومری به تخت آی سی یو نیاز پیدا کند، برای یافتن تخت بیمارستانی، دچار مشکل جدی می‌شود. تاکنون سیزده هزار و چهارصد و چهارده مورد قطعی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلاباما تایید شده است. پانصد و بیست و نه نفر نیز در این ایالت به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند.
این آمار را دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده است. این درحالی است که دو هفته پیش، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آلاباما نه هزار و سیصد و هشتاد و پنج نفر و تعداد جان باختگان نیز سیصد و هشتاد و سه نفر بود. باوجود اینکه شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت در حال افزایش است، محدودیت‌های کرونایی در حال کم شدن است! به گفته کارشناسان، همین وضع نگران کننده است و امکان دارد موج دوم شیوع کرونا در این ایالت رقم بخورد.
آدمک فرماندار کنتاکی آمریکا به دار آویخته شد
آدمک فرماندار کنتاکی در دوران بحران کرونا، به دار آویخته شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ اعمال محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی در دوران شیوع بیماری کووید - ۱۹ در ایالت کنتاکی آمریکا با مخالفت‌هایی همراه شده است.مخالفان این محدودیت‌ها روز گذشته در مقابل محل زندگی فرماندار ایالت کنتاکی جمع شدند و آدمک او را در اقدامی نمادین به دار آویختند تا از این طریق اعتراض خود را به تصمیمات وی در دوران شیوع این بیماری ابراز کنند.
این اتفاق در مرکز ایالت کنتاکی رخ داد.معترضان روی اندرو گراهام بِشیر Andrew Graham Beshear معروف به اندی بشیر نوشته بودند "سرنوشت ظالمان همین است". این همان جمله‌ای است که جان ویلکس بوث John Wilkes Booth به هنگام تیراندازی به آبراهام لینکلن رئیس جمهور پیشین آمریکا به زبان آورد.
درنهایت، یکی از افراد حاضر در محل، آدمک مذکور را از درخت پایین آورد. اقدام اخیر علیه فرماندار دموکرات کنتاکی از جانب دموکرات‌ها و جمهوریخوانان محکوم شده است.
میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا که خودش نیز اهل کنتاکی است، این اقدام را محکوم کرده است.
یونیسف: باید تلاش کرد شیوع کرونا به فاجعه گرسنگی تبدیل نشود
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در فرانسه، در صفحه توئیتر خود ضمن انتشار ویدیویی هشدار داد برای میلیون‌ها کودک در جهان، وعده غذایی که آن‌ها در مدرسه می‌خورند، تنها وعده غذایی آن‌ها در طول روز است.
حالا که مدارس به علت شیوع بیماری «کووید-۱۹» تعطیل شده است، باید اقدامی کرد که شیوع «کووید-۱۹» به یک فاجعه گرسنگی تبدیل نشود.بیش از ۱,۳ میلیارد کودک در سراسر جهان به علت تعطیلی موسسات آموزشی به مدرسه نمی‌روند. بیش از ۳۷۰ میلیون کودک به وعده‌های غذایی روزانه مدارس و خدمات بهداشتی مربوطه دیگر دسترسی ندارند.
برنامه جهانی غذا و یونیسف در اقدامی مشترک از همه کشور‌ها خواستند در مدت بحران کرونا از دانش آموزان حمایت کنند و هنگام بازگشایی مدارس بسته‌های حاوی مواد غذایی و بهداشتی بین دانش آموزان توزیع کنند.
آمار جدید مبتلایان به کرونا در ترکیه
وزیر بهداشت ترکیه گفت با شناسایی ۹۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد مبتلایان به کرونا به ۱۵۷۸۱۴ نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، فخرالدین کوجا افزود در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۲۹ بیمار کرونایی، تعداد جانباختگان به ۴۳۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۱۲۰۰۱۵ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.
بازگشایی مرزهای چک با آلمان و اتریش از فردا
وزارت کشور جمهوری چک روز دوشنبه اعلام کرد این کشور از روز سه شنبه همه گذرگاه‌های مرزی با آلمان و اتریش را بازگشایی خواهد کرد و به بازرسی‌های گسترده پایان خواهد داد.سفر گردشگران خارجی به جمهوری چک در عین حال همچنان محدود است.
این وزارتخانه اعلام کرد مسافران باید همچنان شواهدی درباره منفی بودن جواب آزمایش کووید-۱۹ به همراه داشته باشند و پلیس به انجام بازرسی‌های تصادفی ادامه خواهد داد.
وزیر کشور جمهوری چک اعلام کرد این کشور به توافقات متقابل با طرف‌های آلمانی و اتریشی دست یافته است.این سه کشور متعلق به منطقه شنگن هستند، که معمولا فاقد کنترل‌های مرزی اند و ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های اروپایی را در بر می‌گیرد.
جمهوری چک تا بعد از ظهر روز دوشنبه از هشت هزار و ۹۵۷ مورد آلودگی به ویروس کرونا و ۳۱۵ مورد مرگ بر اثر این بیماری خبر داده بود.
اعتراض به تلفات آمریکایی ها در برابر برج ترامپ
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در صفحه توئیتر خود ویدیویی منتشر و اعلام کرد در حالی که شمار تلفات ناشی از «کووید-۱۹» در آمریکا به سطح ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است، آمریکایی‌ها در اعتراض به مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا از سوی دولت این کشور، مقابل برج ترامپ در نیویورک کیسه‌های جسد قرار دادند.
افزایش جمعیت فقرای جهان پس از ۲۲ سال
تا پیش از بحران همه گیری ویروس کرونا، شمار فقرای جهان، در حال کاهش بود. ولی حالا، یکبار دیگر برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ میلادی جمعیت فقیر جهان در حال افزایش است.
تلویزیون الجزیره در گزارشی به بررسی موضوع گسترش فقر به عنوان یکی از پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی مهم، ولی غم انگیز بحران همه گیری کووید - ۱۹ در جهان پرداخته است.
بنابراین گزارش، بدنبال همه گیری ویروس کرونا، شمار کثیری از جمعیت جهان دیگر نمی‌توانند سرکار بروند و بسیاری از آن‌ها نیز اخراج شده اند.
معضل بیکاری به ویژه برای مردم کشور‌های فقیر و برای کارگران مهاجر بسیار دشوار است.مسئله‌ای که این معضل را بغرنج‌تر می‌کند، افزایش قیمت مواد غذایی ناشی از اختلال در زنجیره تولید و عرضه است. همچنین نبود نیروی کار، بدان معناست که محصول مزارع غلات از آمریکا گرفته تا فیلیپین روی زمین مانده است.
پژوهشگران دانشگاه کینگز لندن تخمین می‌زنند تعداد افراد بسیار فقیر جهان در چند ماه آینده احتمالا به ۴۲۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.
جایاتی گوش Jayati Ghosh رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی اقتصادی دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلر نو، در گفتگو با الجزیره گفتدر سه ماه گذشته، شمار افراد به شدت فقیر در هند دست کم دو برابر شده است.
گوش افزود در این مدت با از بین رفتن اقتصاد‌های خُرد در هند، معضل گرسنگی در میان مردم فقیر به طور نگران کننده‌ای دوچندان شده است. زیرا آن‌ها دیگر هیچ پولی برای تهیه مواد غذایی اولیه خود ندارند. مسئولان باید هرچه سریعتر اقدام کنند تا حداقل این قشر از جامعه بتوانند زنده بمانند.
این پژوهشگر هندی در ادامه گفت مشکل دیگری که وجود دارد این است که اکثر قریب به اتفاق مردم فقیر نه تنها حساب بانکی ندارند بلکه گاهی فاصله سکونت گاه آن‌ها تا نزدیکترین بانک یا عابربانک صد‌ها کیلومتر است. از این رو، راهی برای کمک‌های مالی نقدی به آن‌ها وجود ندارد.مسئولان دولتی باید به فکر ساده‌ترین شیوه مبتکرانه برای کمک به مردم فقیر باشند. اما قبل از هرچیز، دولت مرکزی باید مصمم به کمک به مردم فقیر باشد و بلادرنگ دست به کار شود و دست کم دو تا سه درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به این امر اختصاص بدهد که به اعتقاد من برای تامین کمترین میزان مواد غذایی لازم طی چند ماه آینده کافی خواهد بود.
گوش با ابراز تاسف از تعلل و اهمال دولت فدرال هند در رسیدگی و توجه به این معضل، گفت بسیار تکان دهنده است ما شاهد انفعال دولت فدرال در این برهه حساس هستیم؛ و میزان کمک‌هایی که تاکنون از سوی دولت مرکزی بین مردم فقیر توزیع شده است کمتر از یک درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. ما شاهد یک فاجعه انسانی گسترده در هند هستیم. کارگران برای یافتن شغل و درآمد صد‌ها کیلومتر از خانه و کاشانه خود دور می‌شوند، هر روز بر تعداد مرگ و میر کودکان خانواده‌های فقیر افزوده می‌شود، مادران باردار قادر به مراجعه به بیمارستان نیستند و مرگ و میر نوزدان رو به افزایش گذاشته است. ما شاهد یک تراژدی بی سابقه در هند هستیم؛ و باید فوراً کاری کرد.
گوش همچنین گفت هند هیچ کمبود مواد غذایی ندارد. دولت هند ۵۰ میلیون تن مواد غذایی مازاد دارد که در انبار‌ها مانده اند؛ و فقط کافی است که ماهانه به هریک از مردم فقیر ۱۰ کیلوگرم مواد غذایی رایگان بدهد. این کار شدنی است و زیرساخت لازم وجود دارد، ولی هیچکس نمی داند که علت این اهمال و تعلل دولت مرکزی چیست؟
ابتلای معاون رئیس جمهور سابق سودان به کرونا
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از ابتلای "علی عثمان طه" معاون عمر البشیر رئیس جمهوری مستعفی سودان به ویروس کرونا در داخل زندان کوبر خبر داد.
وضع بحرانی در خانه های سالمندان در انگلیس
شیوع ویروس کرونا اوضاع را در خانه‌های سالمندان در انگلیس بحرانی کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ خانه‌های سالمندان در انگلیس به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.
مسئولان این مراکز نگهداری از سالمندان می‌گویند وضع کنونی، بدترین وضعی است که برای این مراکز در طول چند دهه اخیر بوجود آمده است.
کار کارکنان این خانه‌های سالمندان نیز بسیار دشوار شده است. آن‌ها که در شرایط عادی هم با مشکلات زیادی مواجه هستند حالا باید خدمات رسانی در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ را نیز مدنظر داشته باشند. آن‌ها با چشمان گریان از شرایط سخت کاری خود سخن می‌گویند و اینکه می‌خواهند اوضاع بار دیگر به حال عادی بازگردد. آن‌ها می‌گویند "مجبوریم به طور مرتب دستان خود را بشوییم، تجهیزات محافظت شخصی خود را عوض کنیم و همیشه دچار وحشت باشیم که ممکن است چه اتفاقی رخ بدهد. این وضع، بسیار وحشتناک است". برای مدیران این خانه‌های سالمندان، حفظ سلامت همگان، چالشی مستمر و هرروزه است. دسترسی به تجهیزات محافظت شخصی در این مکان‌ها نیز بسیار دشوار است.
در یکی از این خانه‌های سالمندان در انگلیس، در شرایط عادی هر ماه سه نفر از سالمندان فوت می‌کنند، اما از ماه مارس و شیوع بیماری کووید-۱۹، تعداد فوتی‌های ثبت شده در این مرکز، ​به ۹ نفر در هر ماه افزایش یافته است. طبیعی است که در این شرایط، مراقبت جسمی و روحی از سالمندان در این مکان‌ها بسیار بسیار طاقت فرسا شود.
اعتراض رانندگان اتوبوس در پاریس
خبرگزاری ویژه ویدیویی راپتلی مستقر در برلین و وابسته به شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه در صفحه توئیتر خود تصاویری از اعتراض رانندگان اتوبوس در پاریس منتشر کرد.
رانندگان اتوبوس روز دوشنبه با بوق زدن در سطح شهر پاریس اعتراض خود را نشان دادند. آنها خواهان حمایت دولت از این بخش هستند که به شدت تحت تاثیر اقدامات قرنطینه ای برای مقابله با « کووید-19 » قرار گرفته اند.
آغاز مرحله دوم کاهش محدودیت‌های کرونایی در اسپانیا
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ شیوع بیماری کووید - ۱۹ برای مردم اسپانیا مشکلات بسیار زیادی بوجود آورد. اما پس از گذشت مدتی از اعمال مقررات و محدودیت‌های مربوط به این بیماری، از امروز زندگی در دو شهر بزرگ اسپانیا بار دیگر به حالت عادی بازمی گردد، زیرا این محدودیت‌ها برداشته می‌شود. با این اوصاف، رستوران‌های شهر‌های مادرید و بارسلونا می‌توانند در خارج از فضای بسته خود به ارائه خدمات به مشتریان بپردازند. کلیسا‌ها نیز در این دو شهر در حال بازگشایی هستند و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز می‌توانند بار دیگر فعالیت خود را از سربگیرند.
کووید-۱۹ در اسپانیا جان بیش از بیست و نه هزار نفر را گرفت. بیش از دویست و سی و پنج هزار نفر نیز در اسپانیا به این بیماری مبتلا شدند. مقررات و محدودیت‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ برای مدت ده هفته در اسپانیا به اجرا گذاشته شده بود که هدف از آن جدا کردن مردم از هم و کاهش خطر سرایت بیماری بود. اما امروز برای نخستین بار در دو ماه و نیم گذشته، مردم اسپانیا در مادرید و بارسلونا توانستند به رستوران بروند و در فضای باز خارج رستوران غذا بخورند. رستوران‌ها اجازه دارند به اندازه پنجاه درصد ظرفیت خود در فضای باز به ارائه خدمات بپردازند. میز‌های غذا نیز در این فضای باز باید با فاصله خاصی چیده شوند. مردم اسپانیا می‌توانند حالا کمی نفس راحت بکشند و بار فشار‌ها بر پزشکان و کادر درمانی نیز کاهش می‌یابد. در فاز قبلی کاهش محدودیت‌های کرونایی، مردم در گروه‌های ده نفری می‌توانستند در مکان‌هایی ازقبیل کلیسا یا رستوران در کنار هم باشند.
حال در مرحله دوم این تدابیر، رستوران‌ها می‌توانند در فضای باز به ارائه خدمات با ظرفیت پنجاه درصدی مبادرت کنند و مراسم عروسی با شرکت یکصد نفر برگزار شود. دولت اسپانیا اعلام کرده است در فاز بعدی که از ماه ژوئیه خواهد بود، سفر گردشگران خارجی به اسپانیا بار دیگر امکان پذیر می‌شود. گردشگری برای اقتصاد اسپانیا بسیار حائز اهمیت است بطوریکه دوازده درصد تولیدناخالص داخلی اسپانیا از این محل تامین می‌شود. دو میلیون و پانصد هزار نفر در این بخش در اسپانیا شاغل هستند. با این اوصاف، می‌بینیم که اسپانیا به تدریج به سمت بازگشایی فضای فعالیت‌های اقتصادی حرکت می‌کند.
البته مقامات اسپانیا مراقب هستند که مانع شکل گیری موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ شوند و به همین علت، پوشیدن ماسک در همه مکان‌های عمومی در اسپانیا با فاصله کمتر از دو متر، همچنان الزامی است.
بومیان آمریکا کالای یک بار مصرف نیستند
رئیس بومیان ساکن در اقامتگاه «واکر رویور» در ایالت نوادا، از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت بومیان کالای یکبار مصرف نیستند که دور انداخته شوند.!

به گزارش شبکه تلویزیونی «نَو دیس نیوز» (NTN) خانم «اَمبِر تورس» (Amber Torres) رئیس منطقه بومی نشین «واکر ریور» (Walker River) در ایالت نوادا گفت ما در اینجا در سرزمین اجدادی خود در «واکر ریور» سکونت داریم. ما در منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۱۳۲ هزار هکتار مدیریت اراضی انجام دادیم. زندگی ما بسیار روستایی است. ما در یک منطقه متروکه زندگی می‌کنیم. قبلیه ما از ۳۷۰۰ نفر تشکیل شده است. همه این افراد در این اقامتگاه زندگی نمی‌کنند. بین ۹۰۰ تا هزار نفر از این افراد در این منطقه زندگی می‌کنند. مراقبت‌های بهداشتی در مناطق روستایی مشکلی بزرگ برای ما است. ما یک مرکز درمانی سرپایی داریم و بیمارانی را که نیاز به خدمات درمانی سرپایی دارند مداوا می‌کنیم. ما در سطح کلینیک خدمات بهداشتی ارائه می‌کنیم هرچند دسترسی به آزمایشگاه‌ها هنوز هم یک روز طول می‌کشد. ما در آمریکا بیمارستان‌های منطقه‌ای داریم که فاصله شان با ما چیزی بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت است. ما دو بیمارستان کوچک روستایی در دو طرف منطقه خود داریم. هر دو بیمارستان امکانات محدودی دارند.
وقتی من می‌گویم ما در منطقه‌ای روستایی و متروکه زندگی می‌کنیم منظورم همین است. برای مثال به بیماری کووید-۱۹ (کرونا) نگاه کنید. دسترسی به مرکز درمانی با فاصله پنج دقیقه‌ای واقعا نعمت به حساب می‌آید. ما چنین دسترسی نداریم. با توجه به نرخ بیکاری ۵۹ درصدی در اقامتگاه ما، حمل و نقل مشکل بسیار بزرگی است، دسترسی به اینترنت مشکل بزرگی است، دسترسی به خطوط تلفن مشکل است، حتی دسترسی به تلفن‌های ثابت مشکل بزرگی برای ما است. پوشش تلفن همراه در منطقه ما یک مشکل اساسی است. یکی از مشکلاتی که من هر روز می‌بینم این است که هر زمان بیماران ما با کادر درمانی در برنامه «خدمات بهداشتی بومیان» روبرو می‌شوند احساس می‌کنیم نحوه برخورد با ما اندکی متفاوت با دیگران است. این مسئله برای من خیلی آزار دهنده است. اصلا نباید مسئله دلار قدرتمند در میان باشد، اصلا نباید نوع بیمه و داشتن یا نداشتن آن، مطرح باشد بلکه باید فقط به فکر نجات انسان باشند. خدمات بهداشتی بومیان آمریکا برنامه‌ای است که دولت فدرال از آن حمایت می‌کند. این برنامه برای ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به بومیان آمریکایی - که مستحق برخورداری از این برنامه هستند- تدوین شده است. تا جایی که من به یاد دارم «خدمات بهداشتی بومیان» به شدت با کمبود بودجه روبرو است. ما هنوز هم هر ساله دنبال دریافت منابع مالی هستیم که اجداد ما پول کامل آن را در گذشته پرداخت کرده بودند.
ما فقط تلاش می‌کنیم به این اطمینان برسیم که بومیان در منطقه ما به چیزی که واقعا استحقاقش را دارند دسترسی داشته باشند. اینکه کسی فکر کند مردم ما یکبار مصرف هستند واقعا ناراحت کننده است.
در ادامه دونالد ترامپ نشان داده شد که می‌گفت:
«آیا برخی افراد تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ بله
آیا برخی افراد به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ بله!
ولی ما باید کشورمان را بازگشایی کنیم و باید به زودی این کار را انجام دهیم».
خانم «اَمبِر تورس» افزود: اینکه گفته شود نسل پیرتر ممکن است در برابر این (بیماری) دوام بیاورد، بسیار بسیار ناراحت کننده است، چون ما بومیان برای افراد مسن خود بسیار ارزش قائلیم، این افراد بسیار آگاه و غنی و مملو از فرهنگ و سنن هستند. واقعا ناراحت کننده است که انسان می‌بیند در سطح ملی در کشور - رئیس جمهور- چنین چیزی می‌گوید و در سطح ملی هیچ رافت و مهربانی وجود ندارد.
در ادامه دونالد ترامپ نشان داده شد که می‌گفت:
آمار چیزی شبیه به مجموعه تلویزیونی «فوتبال در دوشنبه شب ها» است. چیزی شبیه مرحله فینال (قسمت آخر) مجموعه تلویزیونی «بَچلِر» است. وقتی که اتفاقی بیافتد من دیگر نمی‌دانم چه شده است! چون من خیلی سرم شلوغ است. آن‌ها یک روز به من خواهند گفت چه اتفاقی افتاد؟
خانم «اَمبِر تورس» گفت: به نظر من هرگونه شتاب در بازگشایی کسب و کار‌ها ممکن است نه تنها برای افرادی که این راهمپیمایی‌ها را برگزار می‌کنند مرگبار و صدمه زننده باشد بلکه برای افرادی که می‌خواهند سرکار و زندگی عادی خود بازگردند نیز مرگبار خواهد بود. ما قطعا هنوز آماده نیستیم. واقعا جای تاسف دارد، چون مردم ما (کالای) یکبار مصرف نیستند. ما باید مطمئن شویم وقتی که مجددا به زندگی عادی بازمی گردیم همه هنوز هم زنده اند.
جوانان ایتالیایی مسئولیت پذیری خود را در مواجهه با کرونا افزایش دهند
سازمان حمایت‌های مردمی ایتالیا از جوانان این کشور خواست مسئولیت پذیری بیشتری برای مقابله و شکست دادن ویروس کرونا از خود نشان دهند.
به گزارش بخش تصویری روزنامه ایتالیایی زبان "لا استامپا"، "دومنیکو آرکوری"، کمیسر عالی شرایط اضطرار سازمان حمایت‌های مردمی ایتالیا درباره مهار ویروس کرونا در این کشور گفت به نظر می‌رسد منحنی همه گیری ویروس، روند صعودی ندارد. اما باید مراقب بود. چرا که هنوز در "رقابت" غلبه بر کرونا برنده نشده ایم. همه ما باید مراقب باشیم و مانند آنچه تا به الان مسئولیت پذیر بوده ایم، پس از این نیز به همان شیوه ادامه دهیم. طرف صحبت من؛ به ویژه جوانان هستند. من ۳ فرزند دارم که می‌توان گفت دوره نوجوانی را سپری کرده و وارد دوره جوانی شده اند. هر روز به آن‌ها می‌گویم: اقداماتی که در نظر گرفته شده است یعنی به ویژه فاصله گذاری‌های "اجتماعی"، رعایت موارد حفظ بهداشت فردی و خودداری از تجمع باید رعایت شود.
من این موارد را نیز مانند فرزندان خود به همه جوانانی که صدای ما را می‌شنوند، می‌گویم. این موارد مهم هستند. جوانان می‌توانند بیش از پیش، نقشی کلیدی در کمک به ما در ادامه این روند داشته باشند تا بتوانیم این دشمن را شکست دهیم.
نتایج تازه محققان از داروی رمدسیویر در درمان بیماری کرونا
روزنامه کانادایی «لوسولی» در صفحه توئیتر خود نوشت براساس نتایج مطالعه موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در نشریه پزشکی «نیو اینگلند» منتشر شده است، داروی رمدسیویر (remdesivir) مدت بیماری کووید - ۱۹ را کوتاه‌تر می‌کند. این دارو همچنین می‌تواند میزان مرگ و میر را تا حدودی کاهش دهد.
استفاده نکردن از ماسک در قزاقستان جریمه دارد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آلماتی، درپی شیوع کرونا استفاده نکردن از ماسک جریمه های سنگین نقدی در پی دارد.
شهرداری های قزاقستان موظف شدند افرادی که در خیابان تردد می کنند و کارکنان ادارات، موسسات و کارخانجات را در صورت استفاده نکردن از ماسک از چهل تا هزار دلار جریمه کنند.
تا قبل از این تصمیم گیری افرادی که از ماسک استفاده نمی کردند به صورت تذکر راهنمایی می شدند.
حمایت عجیب جانسون از مشاورش به جای عزل وی
نخست وزیر انگلیس بجای عزل مشاورش به علت رفتار جنجالی کرونایی، به او اجازه می‌دهد در اقدامی بی سابقه برای مشاوران دولت انگلیس، نشست خبری ویژه برگزار کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، رفتار اخیر مشاور ارشد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بسیار خبرساز شده است و فشار‌ها بر جانسون افزایش یافته است تا وی مشاور ارشدش را برکنار کند. علت این ماجرا، انتشار تصاویری مربوط به خروج این مشاور جانسون از خانه در زمان مقررات قرنطینه در لندن است. درحالیکه علائمی از بیماری کووید-۱۹ در همسر این مشاور جانسون مشاهده شده بود، وی به همراه خانواده اش از خانه خارج شد و به سفر رفت. این کار دومینیک کامینگز ناقض محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت جانسون بود. اما جانسون درمقابل فشار‌ها تسلیم نشد و گفت حاضر نیست مشاورش را برکنار کند، زیرا او رفتاری مسئولانه داشته است.!
اما منتقدان می‌گویند جانسون به مشاوران خودش اجازه می‌دهد از قوانین تخلف کنند. ماجرای دومینیک کامینگز کاملا غیرعادی و بی سابقه است، زیرا به او امکان برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران در محوطه خیابان داونینگ شهر لندن (محل قرار داشتن دفتر نخست وزیری انگلیس) داده می‌شود. اینکه به مشاور ارشد دولت انگلیس اجازه داده می‌شود چنین نشست خبری برگزار کند، مسئله‌ای بسیار غیرعادی است. او تا ساعتی دیگر این نشست خبری را برگزار می‌کند. جانسون از دومینیک کامینگز به شدت حمایت کرده است. دومینیک کامینگز روز گذشته دیداری خصوصی با بوریس جانسون داشت. این دیدار چند ساعت به طول انجامید و همین مسئله سبب شد به جانسون این اطمینان خاطر داده شود که دومینیک کامینگز رفتاری مسئولانه داشته است! بی تردید بیماری همه گیر و مقررات محدودکننده ناشی از آن برای مردم انگلیس نیز بسیار دردناک بوده است. شاید دردناک‌ترین اثر ناشی از این محدودیتها، جداشدن مردم از اعضای خانواده خود و دور افتادن از آن‌ها بویژه دورافتادن از والدینشان بوده است. در چنین شرایطی، بی تردید تصمیم به ماندن در خانه و فاصله گرفتن از والدین یا بستگانی که علائم بیماری کووید-۱۹ را داشته اند، تصمیمی بسیار سخت است.
هزاران آمریکایی نفر در بحبوحه کرونا پوشش بیمه ای خود را از دست دادند
شبکه تلویزیونی پی.بی.اس در گزارشی اعلام کرد هزاران نفر در آمریکا پوشش بیمه‌ای درمانی را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از دست داده اند.

براساس این گزارش، از زمان بر سر کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در آمریکا تاکنون حدود دو میلیون نفر در این کشور پوشش بیمه‌ای خود را از دست داده اند و به ده‌ها میلیون نفری پیوسته اند که بیمه درمانی ندارند.
کارشناسان بهداشتی اکنون در این باره ابراز نگرانی می‌کنند به همین دلیل برخی از قربانیان ویروس کرونا احتمالا از مراجعه به پزشک خودداری می‌کنند و این موضوع به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند.
هری اسرینیواسان مجری این شبکه گزارش داد از ماه مارس، بیش از ۳۸ میلیون نفر در آمریکا خواهان دریافت بیمه بیکاری شده اند. اکثر آن‌ها در معرض خطر از دست دادن بیمه‌های درمانی خود هستند و این در حالی است که حدود ۱۳ میلیون نفر همچنان واجد شرایط دریافت پوشش عمومی یارانه‌ای هستند. این ارقام در گزارش اخیر بنیاد خانواده کِیسِر منتشر شده است.
اما در ماه فوریه، دولت ترامپ اقدامی انجام داد که سبب شد هزاران نفر از پوشش بیمه سلامت خود دست بکشند، درست زمانی که این ویروس به شدت در آمریکا شیوع پیدا کرده بود.
در سال ۲۰۱۸ دولت ترامپ از طرح‌هایی برای گسترش قوانین مرتبط با این موضوع خبر داد که آیا مهاجرانی که از کمک‌های دولتی بهره‌مند هستند مشمول دریافت اقامت دائم می‌شوند یا خیر؟
این قانون جدید ماه فوریه اجرایی شد شامل بند "کمک‌های دولتی" و گسترش فهرست کمک‌های دولتی می‌شود که با درخواست برای اقامت دائم مغایرت خواهد داشت.
پیشتر آن‌هایی که از دولت پول نقد دریافت می‌کردند تحت تأثیر قرار گرفتند. اما اکنون مزایایی همانند مدیکید نیز مد نظر قرار داده شده است.
کارشناسان هشدار می‌دهند تعداد فزآینده افراد فاقد بیمه در آمریکا -که بخشی از یک فرآیند بزرگتری است که همه گروه‌های جمعیتی و نه فقط شهروندان غیر آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است و به صورت خاص در زمانی نگران کننده شده است که دلهره در ارتباط با این همه گیری افزایش یافته است.
هزینه‌های عمومی قطعا یک مسئله مهم محسوب می‌شود و مصرف کنندگان اکنون در ارتباط با آن نگرانند، زیرا آن‌ها در این باره نگرانند که این موضوع بر وضع مهاجرتی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. اما مسئله دیگر نگران کننده شامل شیوع ویروس کرونا می‌شود و کارشناسان مسائل بهداشتی می‌گویند مهم است که تا جای ممکن افراد بیشتری از پوشش بیمه درمانی برخوردار باشند.
در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶, دونالد ترامپ بار‌ها وعده لغو و جایگزینی قانون مراقبت‌های مقرون به صرفه را داد و او به عنوان رئیس جمهور منتخب حتی پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد از این موضوع اطمینان حاصل خواهد کرد که همه آمریکایی‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهند داشت.
آویوا آرون دین در سخنانی گفت "در نتیجه قانون مراقبت‌های مقرون به صرفه که در سال ۲۰۱۰ اجرایی شد, ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند و این اقدام سبب شد تعداد بیمه نشدگان در آمریکا به پایین‌ترین سطح در تاریخ این کشور برسد. "
آویوا آرون دین مقام بهداشتی فعال در دولت باراک اوباما و معاون سیاست بهداشتی در مرکز بودجه و اولویت‌های سیاسی است-که یک موسسه مطالعاتی در واشنگتن دی سی است.
آویوا آرون دین در سخنانی گفت: "از زمان بر سر کار آمدن رئیس جمهور ترامپ در سال ۲۰۱۶, یک تا دو میلیون نفر پوشش بیمه‌ای خود را از دست داده اند و بدین ترتیب, ۲۰ درصد از آن دستاورد‌ها از بین رفت. این خطر وجود دارد که همه آن دستاورد‌ها از بین برود اگر که دولت مسیر دادگاه یا کنگره را در پیش بگیرد و این قانون را لغو کند. "
بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نرخ افراد بیمه نشده نیم درصد افزایش یافت و اکنون تعداد افراد فاقد بیمه در آمریکا به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است.
براساس گزارش دفتر سرشماری، این رقم نشان دهنده نخستین افزایش نرخ افراد فاقد بیمه از سال ۲۰۰۹ است. آرون دین در این باره نگران است که ترس از هزینه‌های بالای پزشکی می‌تواند سبب شود افرادی که علائم اولیه کووید ۱۹ را دارند از مراجعه به پزشک خودداری کنند.
دغدغه ترامپ بازی گلف است نه افزایش جان باختگان بیماری کرونا
رئیس جمهور آمریکا بجای پرداختن به بیماری کرونا، با طوفان توئیتری و بازی گلف روز‌های خود را سپری می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ شیوع بیماری کووید - ۱۹ در آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد. در چنین شرایطی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به میدان بازی گلف خود در ایالت ویرجینیا رفته است. در واقع، ترامپ در دو روز گذشته بجای پرداختن به آمار فزاینده کشته‌های بیماری کووید-۱۹ در آمریکا، به بازی گلف و حملات شدید به منتقدان خود از طریق پیام رسان توئیتر پرداخته است. روز گذشته معترضانی در مقابل میدان بازی گلف ترامپ در ویرجینیا جمع شدند و به شدت از او انتقاد کردند. آن هم در دورانی که مردم آمریکا همچنان با بیماری همه گیری کرونا دست به گریبان هستند.
یکی از معترضان نوشته‌ای در دست داشت که روی آن نوشته شده بود "ترامپ؛ بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا"
معترض دیگری نوشته‌ای در دست داشت با این عبارت که "ترامپ" دروغگو و دزد است و باید زندانی شود".
یکی دیگر از معترضان نوشته ای در دست داشت با مضمون "صد هزار نفر مرده اند! برای من مهم است، آیا برای شما هم مهم است؟ " ترامپ با سفر آخر هفته خود، رقم سیصد و پنجاه و هشتمین حضور در املاک شخصی اش را در دوران ریاست جمهوری اش را رقم زد. بازی گلف این هفته ترامپ هم دویست و شصت و ششمین حضور ترامپ در میدان بازی گلف در دوران ریاست جمهوری اش بود. ترامپ علاوه بر بازی گلف، در دو روز گذشته، بار دیگر دعوای خودش با جف سشنز دادستان کل سابق آمریکا را شعله ور کرد. او از سشنز خواست تا از رقابت‌های درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آلاباما برای انتخابات سنا خارج شود. ترامپ در سخنانی، دادستان سابق کل آمریکا را فاجعه خواند و تاکید کرده بود او نبایستی هرگز دادستان کل آمریکا می‌شد، زیرا واجد شرایط نبود و حتی از نظر ذهنی هم کفایت لازم برای تصدی این مسئولیت را نداشت. دعوای بین جف سشنز و دونالد ترامپ در دو روز گذشته استمرار داشت و سشنز هم به ترامپ تاخت. ترامپ در یکی از پیام هایش در توئیتر از بازی گلف خود دفاع کرد و گفت این اولین بازی او در مدت تقریبا سه ماه گذشته است. ترامپ از تعطیلات اخر هفته برای حمله به باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و جو بایدن معاون اوباما استفاده کرد و گفت آن‌ها نیز در دوران مسئولیت خود بار‌ها و بار‌ها استراحت می‌کردند و به تعطیلات می‌رفتند. ترامپ از اینکه اوباما زیاد به بازی گلف می‌پرداخت نیز به شدت انتقاد کرد. ترامپ در زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اش در سال دو هزار و پانزده می‌گفت "وقت بازی گلف نخواهم داشت و می‌خواهم برای شما مردم آمریکا کار کنم"! ترامپ حتی در یکی از پیام‌های توئیتری اش از اوباما انتقاد کرد و گفت او در زمان اوج شیوع بیماری ابولا در سال دو هزار و چهارده به میدان گلف می‌رفت تا گلف بازی کند. درحالیکه شمار جان باختگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به عدد بسیار تکان دهنده یکصد هزار نفر نزدیک می‌شود، در طوفان توئیتری ترامپ در دو روز گذشته از این آمار خبری نبود و بجای آن، از اقدامات دولتش در این زمینه در پیام هایش با کلامی مثبت یاد کرد و گفت شمار موارد ابتلا و مرگ و میر در سراسر آمریکا در حال کاهش است!
پیام های متناقض کرونایی و رفتارهای دوگانه مقامات برزیلی
باوجود ممنوعیت سفر اتباع برزیل و شیوع شدید کرونا در این کشور، دولتمردان برزیلی با رفتار‌های خود پیام‌های متناقضی درباره کرونا منتشر می‌کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ با تشدید شیوع بیماری کووید - ۱۹ در برزیل، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سفر از برزیل به آمریکا را با محدودیت‌های بسیاری همراه کرد.
براساس تصمیم جدید کاخ سفید، از بیست و هشتم ماه مه (سه روز دیگر) هرگونه سفر از برزیل به آمریکا به علت شیوع بیماری کووید - ۱۹ ممنوع می‌شود.
اکثر اتباع غیرآمریکایی که در چهارده روز گذشته در برزیل بوده اند اجازه نخواهند داشت به آمریکا وارد شوند. این تصمیم کاخ سفید برای ممنوعیت سفر از برزیل به آمریکا، دو روز پس از آن اتخاذ می‌شود که برزیل پس از آمریکا به دومین کشور جهان از نظر شمار بالای ابتلا و موارد ثبت شده ناشی از بیماری کووید-۱۹ تبدیل می‌شود. شبکه بهداشت و درمان برزیل به علت تعداد بالای بیماران، بسیار مستاصل شده است. براساس ارزیابی‌های دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از سیصد و چهل و هفت هزار مورد قطعی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در برزیل ثبت شده است. شهر سائوپائولو کانون اصلی شیوع این بیماری در برزیل است. برزیل از ماه مارس، مرز‌های خود را به روی خارجی‌هایی بسته است که می‌خواستند وارد این کشور آمریکای لاتین شوند. به گفته متخصصان باآنکه شمار مبتلایان به این بیماری در برزیل از انگلیس و روسیه هم بیشتر شده است و در رتبه‌ای پایین‌تر از آمریکا قرار دارد هنوز هم این بیماری از نظر شیوع در برزیل به نقطه اوج خود نرسیده است. هر روز بیش از پانزده هزار مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در برزیل ثبت می‌شود. این وضعیت در یک هفته گذشته در برزیل حاکم بوده است. در این شرایط، رئیس جمهور برزیل برای حل مشکل، کمک چندانی نمی‌کند. او بار‌ها و بارها، خطر این بیماری همه گیر را کمتر از حد واقعی ارزیابی کرده است. بولسونارو به شهرداران و فرماندارانی حمله و توهین کرده است که تدابیر قرنطینه را به اجرا گذاشته اند و گفته است این اقدامات فقط سبب تشدید گرسنگی و بیکاری مردم می‌شود. وی روز گذشته در ملاء عام و در جمع طرفداران دولت حاضر شد بدون آنکه ماسک به صورت داشته باشد. شهرداران و فرمانداران برزیل به این اقدام رئیس جمهور کشورشان واکنش نشان دادند و گفتند این کارها، پیام‌های ضدونقیضی به مردم منتقل می‌کند، زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند مردم را به ماندن در خانه تشویق کنند، اما رئیس جمهور با حضور در مکان‌های عمومی به مردم می‌گوید که همه جا امن است و می‌توانند بیرون بروند! تعداد جان باختگان ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ در برزیل به بیش از بیست و دو هزار نفر رسیده است.
روسیه یک قدم به تولید واکسن کرونا نزدیک شد
رئیس مرکز ملی تحقیقات بیماری‌های همه گیر و میکروبیولوژی روسیه اعلام کرد پس از نتایج مثبت آزمایش بالینی واکسن ضدکرونا بر روی جوندگان، بزودی مجوز آزمایش این واکسن بر روی انسان از سوی وزارت بهداشت روسیه صادر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو‏، این دانشمند روسی با بیان اینکه روند تولید واکسن براساس برنامه وزارت بهداشت پیش می‌رود پیش بینی کرد در مرداد و شهریور امسال واکسن ضد کرونا به تولید انبوه برسد و مرحله نخست واکسیناسیون نیز در پاییز امسال اجرا شود.
الکساندر گینچبوک گفت پزشکان و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها که بیشتر از دیگر افراد جامعه با خطر ابتلا به ویروس مواجه هستند، نخستین گروهی خواهند بود که در برابر کووید - ۱۹ واکسینه می‌شوند.
وی افزود عملیات واکسیناسیون در مرحله دوم، بر روی کارکنان بخش‌های ساخت و ساز، شرکت‌های خدماتی و سازمان‌های بزرگ صورت خواهد گرفت.
مرکز ملی تحقیقات بیماری‌های همه گیر و میکروبیولوژی روسیه زیرنظر آکادمی علوم این کشور فعال است.
آمار فوتی‌ها در عراق به ۱۶۳ تن رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت عراق اعلام کرد با جان باختن ۳ فرد دیگر، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا کرونا به ۱۶۳ نفر رسید.
همچنین با ابتلای ۱۶۳ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان به این ویروس در عراق به ۴ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.
شاخص های سهام در بازار اروپا
شاخص‌های سهام در بازار اروپا پس از روندی پرتلاطم و سیر صعودی پیدا کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ شاخص سهام فوتسی در پایان معاملات امروز در بازار بورس انگلیس با یک ممیز دو صدم درصد افزایش معادل پنجاه و نه ممیز شصت و چهار صدم واحد افزایش به پنج هزار و نهصد و نود و شش ممیز چهل صدم واحد رسید.
شاخص سهام دکس در بازار بورس فرانکفورت آلمان با دو ممیز چهل و چهار صدم درصد افزایش معادل دویست و هفتاد ممیز چهل و هفت صدم واحد افزایش به یازده هزار و سیصد و چهل و چهار ممیز سی و چهار صدم واحد رسید.
شاخص سهام کک چهل در بازار بورس فرانسه با یک ممیز شصت و شش صدم درصد افزایش معادل هفتاد و سه ممیز هفتاد و هشت واحد افزایش به چهار هزار و پانصد و هجده ممیز سی و چهار صدم واحد رسید.
شاخص سهام زوریخ اس.ام.آی در بازار بورس سوئیس با یک ممیز بیست صدم درصد افزایش معادل یکصد و پانزده ممیز نود وچهار صدم واحد افزایش به نه هزار و هشتصد و چهار ممیز نود و سه صدم واحد رسید.
بازگشایی بورس نیویورک پس از دو ماه تعطیلی
کارگزاران بورس نیویورک پس از دو ماه ممنوعیت حضور، از فردا در بورس حاضر می‌شوند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، امروز روز ملی ادای احترام به نظامیان آمریکایی کشته شده در جنگ است. این روز در تقویم آمریکا تعطیل رسمی است. بورس نیویورک نیز امروز تعطیل است اما از فرداد معاملات در بورس نیویورک از سر گرفته می‌شود.
فعالیت بورس نیویورک در دوران شروع بیماری کووید - ۱۹ در وضع خاصی قرار داشت به گونه ای که حضور کارگزاران در صحن بورس نیویورک ممنوع شده بود. اما از فردا و با آغاز مجدد فعالیت هفتگی بورس نیویورک پس از تعطیلات اخیر، به کارگزاران بورس نیویورک نیز اجازه داده می‌شود تا فعالیت خود را از سر بگیرند و در این مکان حاضر شوند. حضور این افراد به مدت بیش از دو ماه در بورس نیویورک ممنوع بود. بی تردید در دوره جدید حضور این افراد در صحن بورس نیویورک، وضع این مکان متفاوت خواهد بود. استفاده از مواد ضدعفونی، تجهیزات حفاظتی و همچنین موانع فیزیکی برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی از ویژگی‌های فضای جدید بورس نیویورک برای فعالیت کارگزاران بورس خواهد بود.

تجمع کادر درمانی در مقابل وزارت بهداشت در فرانسه

گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می دهد، با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود گزارش داد کادر پزشکی فرانسه روز دوشنبه با تجمع مقابل وزارت بهداشت این کشور در پاریس، اعتراض خود را به دولت نشان دادند. یک جنبش جدید در فرانسه از امروز در این کشور آغاز شده است. در این تجمع مهمترین مطالبه پزشکان و پرستاران، امکانات بهتر و تجهیزات پزشکی بیشتر برای بیمارستان های دولتی بوده است.

ویروس کرونا و بحران اقتصادی گسترده در ایتالیا
تعطیلی‌های گسترده ناشی از همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی در ایتالیا به مشاغل آزاد و فنی در این کشور، لطمه زده و موجب فقر خانواده‌ها شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی زبان "کوتیدیانو نت"، شرایط اضطرار متاثر از همه گیری ویروس کرونا در بخش‌های مهم اقتصاد ایتالیا و در سایر نقاط دنیا، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بی سابقه‌ای از خود به جا گذاشته است. از جمله این بخش‌ها می‌توان به گردشگری، حمل و نقل، مد و پوشاک، تجارت، خدمات رستوران داری، مشاغل عمومی، صنایع دستی و مشاغل آزاد اشاره کرد. از عواقب آن، سقوط آزاد درآمد کارآفرینان و کارگرانِ بخش‌های دچار بحران و نیز کاهش دستمزد میلیون‌ها کارمند دارای قرارداد‌های موقتی است که در شرایط کنونی (تنها) می‌توانند به دریافت بیمه بیکاری، اما با چشم انداز منفیِ از دست دادن کار خود فکر کنند. گزارش‌ها از به اصطلاح "اولین فقرای" ناشی از ویروس کرونا حاکی از آن است همه گیری ویروس، به از دست رفتن ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو از درآمد خانواده‌های ایتالیایی تا اواسط ماه میلادی جاری (اردیبهشت ۹۹) منجر شده است. با این حساب هر خانواده ایتالیایی به طور متوسط ۱۳۰۰ یورو زیان دیده است و به طور تقریبی، نیمی از خانواده‌ها یعنی ۴۶ درصد از آن‌ها متحمل خسارات قابل توجهی در مشاغل خود شده اند. از جمله این خسارات، تعطیلی کسب و کار‌ها یا اخراج بوده است. اما پایان قرنطینه نیز به تنهایی نتوانسته است اعتماد را به جامعه کار بازگرداند. از هر ۳ کارگر، یک کارگر در هراس از دست دادن شغل خود طی ۱۲ ماه آتی است. از هر ۳ خانواده، ۲ خانواده از پس انداز‌های خود استفاده کرده اند، یا فکر می‌کنند در آینده برای تأمین هزینه‌های جاری زندگی خود باید این کار را انجام دهند.
در حالیکه از هر ۳ خانواده، ۲ خانواده، تقاضای دریافت کمک‌های مالی دولتی مانند یارانه، وام یا حمایت‌های ضروری کرده اند. بیش از ۴ میلیون مورد، تقاضای جبران خسارت در مشاغل خوداشتغالی و فنی و بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد، تقاضای استفاده از بیمه بیکاری کارکنان بخش خصوصی به ثبت رسیده است. این مشاغل، بیشترین آسیب را از "سونامی" کرونا دیده اند. صنعت گردشگری و بخش‌های مختلف تولیدات "ساخت ایتالیا" نیز آسیب جدی دیده اند.
براساس آمار‌های کنفدراسیون گردشگری ایتالیا، امسال و در بهترین حالت، صحبت از کاهش درآمد حدود ۱۲۰ میلیارد یورویی در دو حوزه گردشگری و تولیدات ساخت ایتالیا است. در تابستان امسال باید یک ضرر ۶۵ میلیارد یورویی در بخش گردشگری در نظرگرفته شود. این بخش از اقتصاد ایتالیا شاهد کاهش تعداد ۳۱ میلیون گردشگر با کاهش ۱۰۸ میلیون موردی تقاضای سکونت (در هتل‌ها و اماکن) خواهد بود.
نظرسنجی‌ها حاکی از بازگشایی ۷۲ درصد از شرکت‌ها و مشاغل است. اما تا به امروز فقط ۲۹ درصد از ایتالیایی‌ها اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود یا استفاده از خدمات شرکت‌ها کرده اند. ۶۸ درصد مشاغلی که بازگشایی شده اند، اعلام کرده اند تاکنون فقط ضرر کرده اند. ۳۷ درصد نیز اظهار داشته اند فروش آن‌ها در مقایسه با شرایط عادی به نصف کاهش یافته است.
بیش از همه، هزینه‌های جاری مشاغل بر ادامه فعالیت آن‌ها تاثیرگذار بوده است. برای هر یک از شرکت ها، بهداشتی کردن محیط کار و حفاظت از بهداشت فردی (خود و مشتریان) به طور متوسط ۶۱۵ یورو هزینه داشته است. شرایط کنونی برای صاحبان صنعت، شرایط خیلی بدی است.
انجمن صنعتگران و شرکت‌های کوچک در استان "مستره" ایتالیا اعلام کرد در ۳ ماه، ۱۱ هزار واحد صنعتی، کار خود را تعطیل کرده اند و اگر به این واحد‌ها کمک نشود، این تعداد تا پایان امسال می‌تواند تا ۱۰۰ هزار مورد افزایش یابد. کارشناسان این انجمن بر این باوراند، هنوز طی ماه‌های آتی، یعنی زمانی که اثرات منفی ناشی از ویروس کرونا به وضوح قابل لمس باشد، شرایط حتی بدتر نیز خواهد شد. اغلب صنعتگران، توانایی مواجهه با آن را نخواهند داشت و تا پایان سال، دستکم ۳۰۰ هزار فرصت شغلی از دست خواهد رفت. به همین علت کارآفرینان، بازرگانان، صنعتگران و کارگران شهر "لودی" دیروز نیز به خیابان‌ها آمدند و با ناکافی دانستن اقدامات اقتصادی دولت برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از شرایط اضطرار بیماری کووید-۱۹ تظاهرات کردند.
کارگران با استفاده از ماسک و قرار دادن صندلی‌ها در فاصله حداقل یک متری از یکدیگر به لایحه دولت در حمایت از کارفرمایان که از پایان ماه فوریه امسال (اسفند ۹۸) دچار بحران شده اند، اعتراض کردند. آن‌ها اعلام کردند: لایحه موسوم به "درمان ایتالیا" ما را بیمار کرده است. لایحه "احیای اقتصادی" نیز موجب مرگ ما خواهد شد. تظاهرات کنندگان، پارچه نوشته‌هایی با خود داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: "تعهدات دولت کافی نیست". به گفته "نیکولا مارینی"، رئیس اتحادیه صنعتگران و شرکت‌های لودی، دستورالعمل‌هایی که باید در این بخش اجرایی شود، اندکند و اقدامات دولت، پاسخگوی نیاز واقعی ما نیست.
در واقع مشکل، علاوه بر آنکه بیش از ۲ ماه است هیچ سفارشی نداشته ایم، آن است که با کاهش مصرف ۷۵ میلیارد یورویی خانواده‌ها نیز مواجهیم که این موضوع به بخش تولیدات مشاغل کوچک، لطمه خواهد زد. مانند آنچه پیش از این برای شهر "لودیجانو" اتفاق افتاده و صنعت این شهر را به زانو درآورده است. در میان معترضان، بودند آن‌هایی که اعلام کردند پس از ماه‌ها تعطیلی، درآمدشان بی آنکه چشم اندازی برای افزایش در کوتاه مدت داشته باشد حتی ۹۰ درصد کاهش یافته است. بر روی یک پارچه نوشته، این جمله نوشته شده بود: "ما نمی‌خواهیم کارمندانمان را بدون کار رها کنیم. متأسفانه، این خطر به طور جدی ما را تهدید می‌کند: از دست دادن شغل، نداشتن پولی برای پرداخت اقساط وام و اجاره، اجبار به خروج از کار و تعطیلی کامل فعالیت‌های تجاری".
افزایش رشد کسب و کار ها در فضای اینترنتی
کرونا سبب رشد قابل توجه کسب و کارها در فضای اینترنتی شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ شروع بیماری کووید - 19 برای اقتصاد آمریکا مشکلات بسیاری بوجود آورده است. اما همین بیماری، فرصتی را برای شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک فراهم کرده است تا بتوانند کسب و کارهای خود را توسعه بدهند. ارزش سهام برخی از این شرکتها از جمله شرکت آمریکایی شاپیفای در همین دوره زمانی بیش از یکصد درصد افزایش یافته است.
به گفته مدیر عامل این شرکت، هشت سال طول کشید تا تجارت الکترونیک این شرکت از پنج درصد به پانزده درصد برسد اما در مدت سه ماه گذشته و در دوران شیوع بیماری کووید - 19، این شرکت از پانزده درصد تجارت الکترونیک به بیش از بیست و چهار درصد رسیده است.
همین ارقام به سادگی گویای میزان رشد اقتصادی این بنگاه اقتصادی و بنگاه های مشابه در آمریکا است. همین وضع درباره بنگاه های اقتصادی دیگر نیز در فضای کسب و کار اینترنتی و مجازی مصداق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر