مخالفت ترکیه با حضور برخی گروه های کُرد سوری در روند سیاسی سوریه


مخالفت ترکیه با حضور برخی گروه های کُرد سوری در روند سیاسی سوریه

ترکیه مخالفت خود را با تلاش های مربوط به گنجاندن نام «اتحاد دمکراتیک» و «یگان های مدافع خلق کُرد سوریه» در فرایند سیاسی سوریه اعلام کرد.

مخالفت ترکیه با حضور برخی گروه های کُرد سوری در روند سیاسی سوریه

به گزارش فانوس، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد: کشورش از همان آغاز تاکید کرد که حزب «اتحاد دمکراتیک سوریه» و «یگان های مدافع خلق کُرد» به عنوان بازوهای حزب کارگران کردستان(پ ک ک) در سوریه به شمار می روند.

وی با یادآوری انفجار اخیر در عفرین سوریه با استفاده از یک تانکر سوخت بمب گذاری شده افزود: در آخرین عملیات حزب کارگران کُرد از طریق بازوهای خود در سوریه، حدود ۵۰ بیگناه در منطقه عفرین کشته شدند.

کالین مخالفت قاطع آنکارا را با تلاش های موجود برای قانونیزه کردن یگان های کُرد و وارد ساختن آن به عنوان یکی از طرف ها در روند سیاسی در سوریه اعلام و یادآورشد که آمریکا اکنون در صدد ایجاد واحدی است که کُردهایی غیر از حزب کارگران کردستان و اتحاد دمکراتیک کُردها و یگان های مدافع خلق کُرد را شامل شود.

وی افزود: واشنگتن پیشتر ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) را از طریق ادغام عناصر مختلف تشکیل داد اما در واقع حزب اتحاد دمکراتیک کُرد عملا آن را اداره می کند.

کالین همچنین تاکید کرد: همان گونه که حزب کارگران کردستان نماینده کردها در ترکیه نیست حزب دمکراتیک و یگان های خلق کُرد نیز نماینده کُردهای سوریه نیستند.

این در حالی است که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز گذشته در جریان بازدید از یگان های نظامی در مرزهای جنوبی این کشور با سوریه و عراق گفت: عملیات ارتش ترکیه در ادلب و در مناطق عملیات موسوم به «خوشه زیتون» و «سپر فرات» در سوریه و منطقه عملیاتی «چنگال» در شمال عراق ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!