ونزوئلایی‌ها ورود نخستین نفتکش ایرانی را جشن گرفتند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، آسوشیتدپرس در گزارشی از کاراکاس به قلم اسکات اسمیت SCOTT SMITH...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آسوشیتدپرس در گزارشی از کاراکاس به قلم اسکات اسمیت SCOTT SMITH نوشت:
مقامات ونزوئلایی روز دوشنبه لنگر انداختن نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی حامل بنزین را در آن کشور آمریکای جنوبی جشن گرفتند.
این محموله‌های بنزین، با بی اعتنایی به تحریم‌های شدید اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، وارد می‌شود و منعکس کننده دوره تازه‌ای در روابط در حال شکوفایی بین کاراکاس و تهران است. ایران در حال گسترش جای پای خود در نیمکره غربی است.
طارق العیسمی وزیر انرژی ونزوئلا در توییتر نوشت: "ما به پیشروی و پیروزی ادامه می‌دهیم". تلویزیون دولتی ونزوئلا تصاویری از این کشتی را در حال حرکت در آب‌های کارائیب در حالی که جت‌های جنگنده این کشور بر فراز آن پرواز می‌کردند، پخش کرد. العیسمی تصاویری از خورشید در حال طلوع بر فراز این نفتکش را که در پالایشگاه ال پالیتو پهلو گرفته است، در حساب خود در توییتر منتشر کرد.
چهار نفتکش دیگر که انتظار می‌رود در روز‌های آینده وارد ونزوئلا شوند, "فورچون" را همراهی می‌کنند، که نخستین کشتی ایرانی است که وارد آن کشور شده است.
مادورو روز یکشنبه از آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران، حسن روحانی رئیس جمهور و مردم این کشور "از صمیم قلبم" قدردانی کرد.
وی گفت ایران و ونزوئلا همچون کشور‌های دیگر جهان حق دارند داد و ستد انجام دهند.
مادورو افزود ونزوئلا و ایران "دو کشور انقلابی (هستند) که هرگز در مقابل امپریالیسم آمریکا زانو نخواهند زد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس