45 تن گل خشک محمدی در ابرکوه تولید شد


45 تن گل خشک محمدی در ابرکوه تولید شد

یزد - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از سطح  25 هکتار باغ های این شهرستان حدود 45 تن گل خشک محمدی تولید شد.

مهدی غیب الهی عصر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان فصل برداشت این محصول ، این میزان با احتساب هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار تولید شده است.

وی افزود: با وجود محدودیت منابع آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی و لزوم تغییر الگوی کشت سنتی ، کاشت گل محمدی به عنوان گیاهی کم آبخواه در این شهرستان در حال توسعه است.

غیب الهی با اشاره به توسعه کشت آن که توجیه اقتصادی خوبی برای کشاورزان و بهره برداران دارد ، اظهارکرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار انتخابی جهش تولید در سال ۹۹ پیش بینی می شود سطح زیرکشت گل محمدی از ۲۵ هکتار به ۵۰ هکتار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکاشت این محصول با ۲۰ هکتار در بخش بهمن ابرکوه است، تاکید کرد: افرادی که متقاضی توسعه و کشت گلستان های گل محمدی هستند، جهاد کشاورزی علاوه بر پرداخت تسهیلات خود اشتغالی ارزان قیمت ، آنها را در توسعه و کاشت این محصول و دیگر گیاهان دارویی کمک می کند.

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود و خاصیت تسکین بخش دارد و این محصول همچنین برای تولید انواع عطر و ادکلن و عرق گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل