جمعی از نمایندگان مجلس دهم، از علی لاریجانی تجلیل کردند


جمعی از نمایندگان مجلس دهم، از علی لاریجانی تجلیل کردند

تهران - ایرنا - شش نماینده مجلس شورای اسلامی روز در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن اشاره به عملکرد مجلس دهم، از علی لاریجانی به دلیل تساهل، تسامح و مدیریت فراجناحی او تقدیر و تجلیل کردند.

«یوناتن بت کلیا» نماینده مسیحیان آشوری در مجلس در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به روحیه مردم‌داری علی لاریجانی در طول ۱۲ سال دوره ریاست خود، گفت: جایگاه هیچگاه باعث نشد دکتر لاریجانی خود را گم کند و همواره روحیه مردمی خود را حفظ کرد.

بت کلیا با اشاره به عملکرد و منش دکتر لاریجانی طی ۱۲ سال نمایندگی و ریاست مجلس، گفت: من لاریجانی را از حدود ۲۰ سال پیش و زمان ریاست سازمان صداوسیما می شناسم و از همان زمان به خاطر دارم هر زمان وقت ملاقات خواستم به من وقت دادند که این نشان دهنده روحیه مردمی ایشان است که در دوره های بعدی چنین چیزی را مشاهده نکردم.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به دلیل دیدگاه مثبتی که نسبت به دکتر لاریجانی داشتم در هر دوره مجلس به ریاست ایشان رأی دادم، عنوان کرد: آقای لاریجانی هیچگاه خودش را به خاطر جایگاهی که داشت گم نکرد و همواره مردم‌دار بود.

وی افزود: دکتر لاریجانی یکی از چهره های شاخصی بوده است که توانست با دولت تعامل خوبی برقرار کند و باعث شود روابط میان دولت و مجلس مکدر نشوند که برای این روحیه به ایشان دستمریزاد گفته و امیدوارم در هر بخشی که خدمت می کنند همین رویه را دنبال کنند.

بت کلیا ادامه داد: رئیس مجلس توانست در دوران ریاست خود فضایی به دور از تنش ایجاد کرده با عقلانیت از نظرات تمام گروه‌ها در مسیر حل مشکلات مردم استفاده کند.

عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جلسات کلان کشوری که با حضور رئیس مجلس برگزار می شد، خاطرنشان کرد: ما همواره به نتیجه هر جلسه ای که دکتر لاریجانی در آن حضور داشت خوشبین بودیم و این اطمینان را داشتیم که هر نتیجه ای از این جلسات بیرون بیاید، قطعا نتایج خوبی خواهد.

اشراف کامل لاریجانی، کشور را از سقوط در بزنگاه‌های حساس نجات داد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است رئیس مجلس به دور از شعارزدگی صرفا وعده‌هایی می‌داد که می‌توانست از عهده آن برآید و با استفاده از ظرفیت نمایندگان مشکلات اساسی کشور را حل می‌کرد.

«علی ساری» در گفت وگو با خبرنگار خبرنگار ایرنا، شخصیت دکتر لاریجانی را شخصیتی علمی و فرهیخته معرفی کرد و گفت: دکتر لاریجانی به تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و مشکلات آن اشراف کامل داشت و به همین دلیل توانست در بزنگاه‌های بسیاری، به کشور کمک کند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رئیس مجلس هیچگاه دچار شعارزدگی نشد، اظهار داشت: رئیس مجلس صرفا وعده هایی می داد که می توانست به آن عمل کند و با استفاده از ظرفیت تمامی نمایندگان مجلس و به دور از تبعیض میان آنها، سعی در گام برداشتن برای حل مشکلات کشور داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم کشور از خدمات ایشان در سال های آتی محروم نشود، عنوان کرد: کشور مشکلات زیادی در حوزه های مختلف داشت که با تدابیر ایشان توانستیم تا حدود زیادی آنها را برطرف کنیم؛ مشکل مؤسسات مالی، قانون بازنشستگی، همسان سازی حقوق، برجام، بودجه و غیره از مهم ترین مواردی بودند که با مدیریت خوب دکتر لاریجانی برطرف شد.

ساری در ادامه تصریح کرد: ما بهترین استفاده را از ظرفیت ایشان در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین کرده ایم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مدیریت صحن نیز علیرغم وجود سلایق متفاوت در مجلس دهم، کار بسیار دشواری بود که دکتر لاریجانی از عهده آن برآمد، خاطرنشان کرد: وجود افکار مختلف گاهی باعث ایجاد تنش هایی در صحن در جریان بررسی ها می شد که ایشان همزمان با اداره طرح ها و لوایح مطروحه در صحن و رفع ایرادات آن، به تذکرات و اعتراضات نمایندگان نیز رسیدگی می کرد.


رویکرد فراجناحی لاریجانی، فضای عقلانیت و مدارا را بر مجلس حاکم کرد
نماینده مردم سیرجان در دور دهم مجلس معتقد است؛ رئیس مجلس با رویکردی فراجناحی در پارلمان و با استفاده از نظر و ظرفیت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، توانست فضای مدارا، عقلانیت و گفت‌وگو را حاکم کند.

«شهباز حسن‌پوربیگلری» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به تقدیر مراجع عظام از مدیریت دوازده ساله دکتر لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی گفت: مراجع گرانقدر عظام با زیبایی هر چه تمام از خدمات دکتر لاریجانی به اسلام، نظام، مقام معظم رهبری و همچنین دفاع از حقوق ملت صحبت کردند.

نماینده مردم سیرجان در دور دهم مجلس اظهار کرد: دکتر لاریجانی طی دوازده سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی توانست با صبوری، حلم و بردباری در بحث ارتقای نظام قانونگذاری و نظارت کشور به ویژه از لحاظ توجه به اولویت‌های کشور و نیازهای واقعی مردم در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی قدم‌های موثری بردارد و تاثیرگذار باشد.
منتخب مردم سیرجان در دور یازدهم مجلس تاکید کرد: آقای لاریجانی فیلسوفی مسلط به قوانین بودند که در زمان بررسی و تصویب لوایح و طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی بخوبی جلسه را مدیریت می‌کردند.
حسن‌پوربیگلری بیان کرد: رئیس مجلس همچنین با رویکردی فراجناحی در پارلمان و با استفاده از نظر و ظرفیت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی، توانست فضای مدارا، عقلانیت و گفت‌وگو را حاکم کند.

لاریجانی خود را وقف نیازهای واقعی کشور کرد
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر اهمیت تعامل قوا با یکدیگر برای حل مشکلات کشور، گفت: رئیس مجلس از روحیه تعاملی و تعادلی برخوردار بود که توانست باعث برقراری روابط دوستانه با سران دیگر قوای کشور شود.

محمد کاظمی نیز در گفت‌وگو با ایرنا، لاریجانی را فردی صاحب تجربه و معتدل دانست و گفت: وی در کسوت ریاست مجلس توجه دقیقی به تمامی طیف های سیاسی داشت و همواره در اتاق او به روی تمامی نمایندگان باز بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا اداره صحن با حضور ۲۹۰ نماینده با گرایش های سیاسی متفاوت بسیار مشکل است، اظهار داشت: دکتر لاریجانی تنها فردی بود که می توانست اینگونه عالی از عهده اداره مجلس و صحن علنی برآید و نمره مدیریت ایشان در مجلس بسیار بالاست.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت تعامل میان قوا برای پیشبرد اهداف نظام، عنوان کرد: نحوه تعامل رئیس مجلس با سایر قوا بسیار مهم است چرا که با قانونگذاری های مجلس است که برای کار دستگاه های اجرایی ریل گذاری صورت می گیرد؛ دکتر لاریجانی در این مسیر بسیار قوی حاضر شد و با تعامل خوبی که با دیگر قوا داشت توانست بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

کاظمی ادامه داد: آقای لاریجانی توانست در فضایی کاملا فراجناحی و با رویکردی عقلانی، مسائل را از طریق مدارا پیش ببرد و از ظرفیت و نظر تمام گروه های سیاسی در این راستا استفاده کرد و مجالس آینده قدر لاریجانی را خواهند شناخت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه توجه رئیس مجلس همواره به مسائل و نیازهای واقعی مردم بود، خاطرنشان کرد: ایشان در کنار مسائل ملی و بین المللی به مسائل منطقه ای نیز اهمیت می داد و بسیار برای او مهم بود تا آسیب هایی که به علت های گوناگون به کشور وارد شده است، به نوعی جبران شود و مردم کمتر دچار مشکل شوند.

نفوذ دیپلماتیک لاریجانی به حدی بود که بین کشورها میانجی گری می‌کرد

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است ظرفیت دکتر لاریجانی در عرصه بین‌الملل تا جایی بود که می‌توانست بین کشورهای دیگر نیز نقش میانجی را ایفا کند.

«داوود محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مدیریت قوی رییس لاریجانی در جایگاه ریاست مجلس، گفت: شأن مجلس در قانون اساسی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و با همه دخالت هایی که سعی می شد از خارج از مجلس شود آقای لاریجانی توانست قدرت مجلس را حفظ کرده و ارتقا دهد و از جایگاه آن به خوبی دفاع کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دکتر لاریجانی برای حل مسائل به خصوص در سطح کلان بسیار تلاش کرد و اگر برخی مسائل حل نشد به خاطر مدیریت وی نبود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قوای سه گانه باید در کنار یکدیگر باشند تا مسائل حل شود، عنوان کرد: قوای سه گانه ساختاری واحد دارند اما مستقل عمل می کنند که در این بین هم تعامل میان قوا از اهمیت زیادی برخوردار است و شخصیت لاریجانی توانست این تعامل را بیش از پیش ایجاد کند.

محمدی همچنین با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در سطح روابط بین الملل بیان کرد: دیپلماسی پارلمانی علم جدیدی است که آقای لاریجانی به علت حضور سابق خود در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی و سپس ۱۲ سال تجربه ریاست مجلس توانست با وقوف و تسلط کامل بر آن، در کنار دولت تقویت روابط ایران و سایر کشورها را رقم بزند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فراتر از آن، دکتر لاریجانی توانست با ظرفیتی که ایجاد کرده بود میان کشورهای دیگر نیز نقش میانجی را ایفا کند و در عرصه بین الملل نیز از خود چهره ای متعادل و قابل تعامل در عین قاطعیت برای حفظ منافع کشور و منطقه بر جای بگذارد.

لاریجانی همه نمایندگان حتی مخالفانش را به یک چشم می دید
عضو فراکسیون امید مجلس دهم رویکرد لاریجانی در مجلس شورای اسلامی را فراجناحی دانست و گفت: او صحن مجلس را در بزنگاه‌های بحرانی و تنش‌های ناشی از اختلاف نظرها، به خوبی مدیریت کرد تا قوانین دستخوش تنش‌های سیاسی داخل صحن نشود.

«حیدرعلی عابدی» هم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا با اشاره به عملکرد دکتر لاریجانی در سه دوره ریاست مجلس، گفت: لاریجانی همواره با نمایندگان مجلس به خوبی تعامل داشت و صحن مجلس را در بزنگاه‌های بحرانی و تنش‌های ناشی از اختلاف نظرها، به خوبی مدیریت کرد تا قوانین دستخوش تنش‌های سیاسی داخل صحن نشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، نقش دکتر لاریجانی در ارتقای نظام قانونگداری و نظارت کشور به ویژه از لحاظ توجه به اولویت‌های کشور و نیازهای واقعی مردم در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی را نقشی تاریخی بسیار مهم دانست و گفت: وفاداری به نظام اسلامی و تصمیم‌گیری براساس مصلحت مردم و منافع ملی از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان بود و همواره در طرح هر موضوعی جوانب و ابعاد بین المللی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی آن مسئله را به طور جامع در نظر می‌گرفت.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با بیان اینکه لاریجانی با رویکرد فراجناحی در مجلس و ایجاد فضای حکمت، تعادل، مدارا، عقلانیت، گفت و گو و استفاده از نظر و ظرفیت همه گروه‌های سیاسی مجلس را اداره کرد، افزود: با توجه به اینکه همیشه برای ریاست مجلس ۲ مدیر قوی و دارای شرایط و ویژگی‌های لازم برای ریاست مجلس کاندیدا می شدند من ترجیحاً به آقای دکتر عارف رای می دادم و آقای دکتر لاریجانی این مطلب را می دانست اما هیچگاه بین کسانی که به او رای داده بودند یا رای نداده بودند تفاوت قائل نمی‌شد و نگاه کاملا عادلانه و بی طرفانه داشت و این یکی از محاسن و ویژگی‌های شخصیتی آقای دکتر لاریجانی است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: سخنرانی دکتر لاریجانی در اختتامیه مجلس دهم یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار و تاریخی ایشان در مجلس دهم بود، چرا که به خوبی تمامی تخریب‌ها را خنثی کرد.

پایان مجلس دهم

مجلس دهم آخرین جلسه علنی خود را روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت برگزار کرد. مجلس یازدهم طبق برنامه در روز چهرشنبه ۷ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند. علی لاریجانی رییس مجلس در مجلس دهم و در سه دوره گذشته مدیریت مجالس هشتم، نهم و دهم را بر عهده داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا