موعدهای مقرر در قوانین مالیاتی تا پایان شهریورماه تمدید شد


موعدهای مقرر در قوانین مالیاتی تا پایان شهریورماه تمدید شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شورای عالی اقتصادی با تصویب ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، موعدهای مقرر درقانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌ها و رسیدگی‌های مالیاتی را به مدت 2 ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید کرد.

میرحیدر رضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق این مصوبه، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌ها و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن از اول اردیبهشت تا پایان تیرماه سال جاری بوده به مدت ۲ ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه تمدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام احکام قانون مرتبط بر این تمدید نیز مترتب است.

رضوی افزود: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا ۳۱ مردادماه و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مهلت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شده است، گفت: با توجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده فصل بهار تا ۱۵ تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز برای تسلیم اظهارنامه خود تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند.

وی اظهار داشت: رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز به مدت ۲ ماه تمدید خواهد شد.

رضوی خاطرنشان کرد: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام که تا پایان تیرماه ۹۹ باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت ۲ ماه تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف مهلت این تمدیدها تا ۳۱ شهریورماه است، افزود: مهلت‌های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن‌ها ۳۱ شهریور بود از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، تمام خدمات از جمله صدور گواهی‌ها و استعلام بانک‌ها و اتحادیه‌ها و اظهارنامه‌های دریافتی و صدور اظهارنامه‌های ارزش افزوده به صورت الکترونیکی انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری مودیان نیست.

وی تصریح کرد: اظهارنامه‌های دریافتی و صدور اظهارنامه‌های ارزش افزوده نیز به صورت الکترونیکی بوده و مودیان می‌توانند با دریافت حساب کاربری و رمز عبور، پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنند و برای پرداخت مالیات، نیازی به صدور فیش نیست.

رضوی افزود: مجموعه امور مالیاتی استان زنجان با ۱۱ ساختمان در هشت شهرستان و با ۴۶۲ نیروی انسانی در راستای تامین منابع مالیاتی مصوب، تلاش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز