هشدار وقوع گرد و خاک عراقی در غرب و جنوب غرب خوزستان


هشدار وقوع گرد و خاک عراقی در غرب و جنوب غرب خوزستان

اهواز - ایرنا -اهواز- ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به فعال شدن کانون های گرد و خاک از منشا عراق، در غرب و جنوب غرب استان هشدار داد.

کیامرث حاجی زاده دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدار وقوع گردوخاک سطح زرد در استان اظهار داشت : براساس پیش‌بینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان انتظار می رود از اوایل تا اواسط روز جاری در مناطق غربی و جنوب غربی استان شاهد گرد و خاک و در پی آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها باشیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد : اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـانها باید آماده‌باش نمودن بخش‌های موردنیاز واحدهای تابعه،برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت ،نسبت به اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی وبهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و توقف در مجاورت سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی ،تیرهای انتقال برق ، درختان و سایراجسام با احتمال سقوط و مناطق درمعرض خطر وقوع گردوخاک ودرصورت لزوم جهت تردد در مواقع آلودگی هوا استفاده از ماسک مناسب و توجه به سایر توصیه ها ،هشدارها و نکات ایمنی و بهداشتی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود : به شهروندان بویژه بیماران، کودکان،سالمندان و افرادساکن درمناطق درمعرض خطروقوع گردوخاک ، آلودگی هوا وسقوط اجسام و نیز به رانندگان جهت احتیاط لازم در رانندگی با توجه به پیش بینی کاهش دیدافقی توصیه می‌شود .

وی ادامه داد : مراکز درمانی و بهداشتی سیار و شعب هلال احمر در مناطق پرتردد نیز برای انجام اقدامات لازم همچنین در خصوص سقوط احتمالی درختان، سازه‌های موقت و اجسام در اثر وزش باد ابلاغ شده تدابیر لازم را در نظر بگیرند .

حاجی زاده بیان کرد : کارخانجات ومراکزصنعتی نیز باید به منظورکاهش آلاینده های صنعتی تدابیرلازم را برای مدیریت مصرف سوخت داشته و ضمن ارتباط مستمربا اداره کل مدیریت بحران استان واعلام آخرین وضعیت آمادگی برای حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند .

به گزارش ایرنا گرد و غبار روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و میزان گرد و غبار خرمشهر در روز ۲۱ اردیبهشت ماه در ساعت ۱۲ ظهر به ۲ هزار و ۸۳۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی حدود ۱۹ برابر حد مجاز رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند