یکدستی مجلس یازدهم، مانع آزادمنشی نمایندگان نمی‌شود


یکدستی مجلس یازدهم، مانع آزادمنشی نمایندگان نمی‌شود

تهران- ایرنا- منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، یکدستی مجلس یازدهم را مانع حریت و آزادمنشی نمایندگان ندانست و گفت: منتخبان قبل از پایبندی به طیف سیاسی خاص، به اصول و ارزش‌های انقلاب و مردم محروم معتقد هستند.

«غلامرضا شریعتی اندراتی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اولویت‌ مجلس یازدهم را رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد و گفت: باید برای رفع معضل بیکاری، رونق تولید، جهش تولید و پایین آوردن میزان تورم گام برداشت و روی این موضوعات تمرکز کرد.

مجلس یازدهم خود را از حاشیه‌سازی دور کند

شریعتی درباره راهکارهای ارتقای مجلس به جایگاه اصلی خود، گفت: اگر نمایندگان دو وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را به خوبی انجام دهند، شان و منزلت مجلس بالا می‌رود. مجلس باید خود را از حواشی دور و بر اصل قضایا تمرکز کند. اگر مجلس یازدهم این دو وظیفه را بدون رو دربایستی انجام دهد، به جایگاه خود می‌رسد.

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم درباره ریاست مجلس و هیات رییسه، گفت:‌ هر نماینده ای برابر قانون اساسی دارای یک رای در مجلس است و فرقی میان رییس و بقیه نیست؛ اما بهرحال هر ساختار و مجموعه‌ای به رییس نیاز دارد.

کسی که در راس مجلس قرار می‌گیرد برتر از دیگران نیست

شریعتی یادآور شد: درست نیست تصور کنیم کسی که در راس مجلس قرار می‌گیرد برتر از دیگران است؛ اما با این حال باید نظم را بپذیریم و نمی‌توان گفت که ۲۹۰ نماینده مجلس به‌شکل هیاتی کار کنند. قاعده این است که انضباط اداری را بپذیریم.

وی افزود: خوشبختانه انتخاب رییس سالانه است و اگر نمایندگان ببینند رییس متناسب با تفویض اختیاری که به او داده‌اند، بد عمل کرده، این اختیار را دارند سال آینده در انتخاب خود تجدیدنظر کنند.

شریعتی درباره رایزنی‌ها برای ریاست مجلس، اظهار کرد: با کسی نشستی نداشته‌ام اما همانطور که در رسانه‌ها مطرح شد، ‌چند نفر برای تصدی ریاست مجلس تلاش بیشتری می‌کنند و با دوستان ارتباط می‌گیرند و اسامی آنان آمده که خود را دارند عرضه می‌کنند تا بتوانند نگاه بقیه نمایندگان را برای ریاست خود در مجلس جلب کنند.

وی یکدست بودن مجلس یازدهم را مانع آزادمنشی و حریت نمایندگان ندانست و گفت: مجلس یازدهم ضمن اینکه از یک تفکر سیاسی خاص هستند، یک نوع حریت و آزاد منشی در آنان وجود دارد.

شریعتی افزود: احساس می‌کنم این نمایندگان قبل از پایبندی به جریان سیاسی، ‌به اصول و ارزشهای انقلاب و مردم محروم معتقد هستند. بنابراین این یک دست بودن مانع از حریت و آزادگی آنان نمی‌شود

منتخب مردم بهشهر و نکا در مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه برای رفع مشکلات و اجرای گام دوم انقلاب اسلامی و سال جهش تولید، نمایندگان چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند، گفت: نمایندگانی که در این دوره روانه مجلس می‌شوند چند شاخصه اصلی دارند که برای رسیدن به شعار سال این ویژگی‌ها می تواند مثمرثمر باشد.

وی ادامه داد: عمده منتخبان دارای روحیه انقلابی و جهادی هستند و گرفتاری محرومان و مستضعفان را رفع می‌کنند و دلسوز آحاد ملت هستند. این ویژگی‌ها فاکتورهای ممتازی است که در اختیار این مجلس قرار دارد. این ویژگی‌ها می‌تواند بن‌بست‌ها را بشکند و زودتر ما را به اهداف و شعار سال برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج