لزوم تغییر نحوه فروش خودرو؛ با حذف دلال‌ها


لزوم تغییر نحوه فروش خودرو؛ با حذف دلال‌ها

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، گفت: برای حذف دلالان باید نحوه فروش خودرو تغییر کند.

آلزوم تغییر نحوه فروش خودرو؛ با حذف دلال‌هاقای سعید باستانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از دلالان، نحوه فروش و اوضاع کلان اقتصادی به عنوان سه عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت خودرو یاد کرد و افزود: تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت واگذار شد تا قیمت مقداری تغییر کند که این موضوع آفتی می‌شود که زیان انباشته خودرو سازان را افزایش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه اکنون خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، گفت: بسیاری از مردم نه به عنوان مصرف کننده، بلکه برای سود و حفظ ارزش پولی خودشان به سمت خرید خودرو می‌روند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، با بیان اینکه اکنون اختلاف بین قیمت خودرو در شرکت‌های خودرو سازی با قیمت بازار حدوداً تا دو برابر است، افزود: اخیراً با کاهش سود سپرده بانکی، دولت بر این باور بود که نقدینگی به سمت بورس برود که البته خیلی هم تحقق یافت، ولی، چون بورس یک بحث فنی و تخصصی است، خیلی از کسانی که سپرده داشتند پولشان را به سمت کالا‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد، مثل خودرو، سکه، طلا و ارز بردند.
آقای باستانی گفت: من معتقدم دولت کلا باید از حیطه خودرو سازی بیرون رود و سهامش را صددرصد واگذار کند.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید مسئول تنظیم مقررات (رگولاتور) باشد، افزود: وقتی دولت خود تنظیم گر باشد هر جا لازم باشد با کم و زیاد، واردات و تنظیم بازار می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلسِ دهم همچنین گفت: برای حذف دلال‌ها باید نحوه فروش تغییر کند.
آقای باستانی تصریح کرد: هدف این است که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود به این معنا که مصرف کننده واقعی خریدار خودرو باشد.
وی افزود: بدین ترتیب باید دلال ها، واسطه گر‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی که برای خودرو قیمت گذاری می‌کنند، از این چرخه خارج شوند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، با اشاره به اینکه برای نحوه فروش خودرو چند پیشنهاد و روش ارائه شده است، گفت: یکی از این روش‌ها این است که در بورس ارائه شود و کسانی که خودرو ندارند یا پلاک خودرو به نامشان نیست در اولویت قرار گیرند و تا چند سال حق فروش هم نداشته باشند.
آقای باستانی افزود: اکنون مصرف کننده واقعی به خرید خودرو از خودرو سازان دسترسی ندارد و نمونه آن را ما در نحوه ثبت نام پیش فروش قطعی در دو سه هفته گذشته دیدیم.
وی گفت: در چهارشنبه دو هفته، پیش سایت ایران خودرو به مدت کوتاهی برای فروش ۱۰ هزار و ۳۰۰ خودرو باز شد، ولی ۲۵۰ نفر در این فاصله در سایت ورود پیدا کردند که این عدد نشان می‌دهد تقاضای کاذب هنوز در بازار خودرو زیاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد