نیازسنجی زائران، مدیران و روحانیان کاروان‌های عتبات


نیازسنجی زائران، مدیران و روحانیان کاروان‌های عتبات

نخستین هم‌اندیشی با موضوع بررسی نیازسنجی زائران، مدیران و روحانیان کاروان‌های عتبات با موضوعاتی همچون تاکید بر حمایت از آثار پژوهشی و ارتباط با مراکز علمی عراق برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: نخستین هم اندیشی با موضوع بررسی نیازسنجی زائران، مدیران و روحانیان کاروان های عتبات از سوی پژوهشکده حج و زیارت، در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست که حجج الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی، معاون فرهنگی، محمدعلی اخویان، مدیر آموزش، نجف نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق، حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا، حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه در نجف و علی اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت حضور داشتند، موضوعات مختلف در حوزه عتبات عالیات و نیازهای پژوهشی زائران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تغذیه کتابخانه های عراق، نیازسنجی از زائران و مدیران کاروان‌ها، تاکید بر حمایت معاونت فرهنگی از آثار پژوهشی، ارتباط با مراکز علمی عراق، توجه به تدوین کتاب های علمی به زبان ساده، روان و مختصر، تاکید بر همکاری واحدهای پژوهشی با روایتگری و موشن‌گرافی، تولید و توزیع ره‌توشه به صورت فصلنامه برای روحانیون عتبات از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین توجه به سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به صورت مستند با رویکرد اخلاقی، تاریخی و فرهنگی، برگزاری جلسات مستمر پژوهشکده حج با واحدهای بعثه، توجه به تولیدات متنوع، تاکید بر تولیدات در حوزه نرم‌افزاری، فعال شدن پژوهشکده در حوزه اطلاع رسانی، توزیع مناسب تولیدات، توجه به سبک نگارش، تاکید بر تولید محتوای پژوهشی با موضوع بانوان، جوانان و فرهیختگان، استفاده از ظرفیت روحانیان برای نیاز سنجی زائران، امتیاز دهی به روحانیون کاروان‌های فعال در عرصه پژوهش میدانی، توجه به نیازها و بازخوردهای پژوهشی، دوری از تبلیغ آثار خرافی، توجه به تولید آثار فاخر به زبان‌های مختلف و تدوین آثار پژوهشی مناسب با زیارتگاه عراق از دیگر موضوعات تاکید شده در این جلسه به شمار می‌آید.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید