مهمترین محور های خبری از ساعت 7-19


مهمترین محور های خبری از ساعت 7-19

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت ونزوئلا نهایت تشکر را از دولت ایران دارد و ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری مطبوعات در ۱۲ ساعت گذشته به شرح زیر است:

//ونزوئلا
رئیس دولت کوبا در حساب توییتر خودنوشت اقدام ایران به معنی شکسته شدن محاصره «غیرقابل قبول و جنایتکارانه ای» است که ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل کرده است. (توییتر)
-نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت رسیدن اولین کشتی ایران به سرزمین ونزوئلا یک پیروزی است. (المیادین)
-نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت ونزوئلا نهایت تشکر را از دولت ایران دارد و ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده اند. (المیادین)
-منابع آگاه اعلام کردند پیش بینی می‌شود سومین نفتکش ایرانی به نام «فاکسون» نیز چهارشنبه شب وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شود. (العالم)

//امریکا
-مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که برگزاری تمام جلسات حضوری گروه هفت به پایان ماه ژوئن موکول شد. (رویترز)
-دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته, ۶۳۸ نفر دیگر از شهروندان این کشور بر اثر عوارض ناشی از بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. (خبرگزاری فرانسه)

//برزیل
-شمار مبتلایان به بیماری کرونا در برزیل از ۳۴۷ هزار و ۳۹۸ نفر به ۳۶۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید. شمار تلفات نیز از ۲۲ هزار و ۳۱ نفر به ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر در روز یکشنبه رسید. (رویترز)
-ترامپ ورود مسافران را از مبداء برزیل ممنوع کرد (فرانس پرس)

//چین
- وزیر خارجه چین به آمریکا در مورد جنگ سرد جدید میان دو کشور هشدار داد (فرانس پرس)

//یمن
- سخنگوی جنبش انصارالله: حملات هوایی ائتلاف متجاوز به یمن تحت سرکردگی آمریکا و سعودی که به کشتار در منطقه مران در استان صعده منجر شد بی پاسخ نخواهد ماند. (الجزیره)

//انگلیس
-رئیس حزب مخالفان در انگلیس با اشاره به دفاع بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از اقدام مشاورش در شکستن قرنطینه کرونایی برای سر زدن به پسر ۴ ساله اش گفت دبیر کابینه باید در این باره تحقیقاتی فوری انجام دهد. (رویترز)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق