بیش از 5 میلیون و 491 هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا


بیش از 5 میلیون و 491 هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید 19) در جهان به 346 هزار و 351 نفر رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۰۹ نفر افزایش یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده است. شمار جان باختگان نیز ۳۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر اعلام شد.

بیش از 5 میلیون و 491 هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا

بیش از ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا
بیش از ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا
بیش از ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار نفر در جهان، مبتلا به کرونا
.slide_vertical_padding .showcase-content a img
مکزیک/ لوپز اوبرادور: کرونا ممکن است موجب از دست رفتن یک میلیون شغل شود
خبرگزاری رویترز گزارش داد: آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک روز یکشنبه گفت بیماری کرونا ممکن است موجب از دست رفتن یک میلیون شغل در این کشور شود.
این در حالی است که بسیاری از کسب و کار‌ها در این کشور که غیرضروری قلمداد شده اند کماکان تعطیل هستند. اقتصاد مکزیک پیش از شیوع کرونا نیز دچار رکود بود و بانک‌های سرمایه گذاری مختلف پیش بینی کرده بودند که اقتصاد مکزیک در سال جاری میلادی ۹ درصد کوچک‌تر شود و سال آینده میلادی نیز بازیابی اقتصادی به صورت تدریجی حاصل شود.
برزیل/ جان باختن ۶۵۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در برزیل
خبرگزاری رویترز گزارش داد: برزیل که اکنون دومین کشور جهان از نظر میزان ابتلا به بیماری کروناست روز یکشنبه ۶۵۳ فوتی جدید ناشی از این بیماری ثبت کرد. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد به این ترتیب، شمار قربانیان بیماری کرونا در این کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۶ نفر رسید. برزیل اکنون ۳۶۳ هزار و ۲۱۱ مبتلا به کرونا دارد که ۱۵ هزار و ۸۱۳ نفر بیشتر از مبتلایان روز شنبه است.
ژاپن/ بررسی دومین بودجه فوق العاده کرونایی در ژاپن
خبرگزاری رویترز گزارش داد: ژاپن در حال بررسی یک بسته محرک مالی جدید به ارزش بیش از ۹۲۹ میلیارد دلار است که عمدتا شامل برنامه‌های کمک مالی برای شرکت‌هایی است که از شیوع کرونا لطمه دیده اند. منبع مالی این بسته کمکی دومین بودجه فوق العاده کرونایی در سال جاری میلادی است که قرار است تصویب شود.
ژاپن پیشتر نخستین بودجه فوق العاده کرونایی خود را ماه گذشته میلادی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد دلار تصویب کرد تا با ضربه ناشی از عالمگیری کرونا مقابله کند. روزنامه نیکی روز دوشنبه گفت این دومین بودجه فوق العاده که ارزش آن ۱۰۰ هزار میلیارد ین (۹۲۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار) است شامل ۶۰ هزار میلیارد ین برای گسترش برنامه اعطای وام‌های کم بهره است که نهاد‌های مالی وابسته به دولت و نیز خصوصی به شرکت‌های لطمه دیده از بیماری کرونا ارایه کرده اند.
این روزنامه افزود ۲۷ هزار میلیارد ین دیگر نیز برای دیگر برنامه‌های کمک مالی اختصاص یافته است که شامل ۱۵ هزار میلیارد ین برای یک برنامه تازه جهت تزریق سرمایه به شرکت‌های بیمار می‌باشد. این بودجه که انتظار می‌رود دولت ژاپن آن را تصویب کند همچنین شامل یارانه‌هایی برای کمک به شرکت‌ها برای پرداخت اجاره و حقوق در میانه تعطیلی کسب و کار آنهاست. نشست کابینه ژاپن برای بررسی این بودجه روز چهارشنبه برگزار می‌شود.
هند/ از سرگیری دو سوم از پرواز‌های داخلی در هند
به گزارش خبرگزاری رویترز هاردیپ سینگ پوری، وزیر حمل و نقل هواپیمایی هند روز یکشنبه اعلام کرد: دو سوم از پرواز‌های داخلی این کشور از روز‌های دوشنبه و سه شنبه از سر گرفته می‌شود.
این در حالی است که آمار‌های رسمی از شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در هند همچنان رو به افزایش است. تنها در روز یکشنبه ۷۶۷ مورد جدید از ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است. تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار نفر از شهروندان هند به این بیماری مبتلا شده اند.
نخستین نشانه‌های اثربخش بودن یک واکسن احتمالی در پائیز روشن می‌شود
خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) گفت نخستین نشانه‌های اثربخش بودن یا نبودن یک واکسن احتمالی علیه بیماری کرونا در ماه پائیز مشخص خواهد شد.
ست برکلی Seth Berkley گفت: «متاسفانه ما دقیقا نمی‌دانیم کدام واکسن اثر دارد و این که آیا فقط یک واکسن خواهد بود یا خیر. اگر خوشبخت باشیم نخستین نشانه‌های اثربخشی در پائیز ظاهر خواهد شد.» وی افزود: «تا وقتی که یک ماده فعال مورد تایید (علیه کرونا) در مقادیر زیاد برای جمعیت جهانی فراهم شود راهی طولانی در پیش است.»
برکلی، تلاش‌های هماهنگ در سطح جهان برای تولید و در اختیار هم گذاشتن واکسن نهایی کرونا را خواستار شد. وی گفت یک توافق بین المللی برای ساخت ظرفیت تولیدی لازم برای تولید سریع واکسن بعد از یافت آن لازم است. برکلی از سازمان جهانی بهداشت خواست دستورالعمل روشنی را برای استفاده و توزیع هر واکسن احتمالی کرونا در آینده تهیه کند تا این واکسن به قیمت خارج شدن از دسترس افراد نیازمندتر در دسترس ثروتمندان قرار نگیرد.
مصر/ افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در مصر
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، در شبانه روز گذشته ۲۹ نفر در مصر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. وزارت بهداشت مصر اعلام کرد طی بیست و چهار ساعت گذشته با ابتلای ۷۵۲ نفر به کووید-۱۹ شمار کل مبتلایان به ۱۷۲۶۵ نفر و تعداد فوتی‌ها به ۷۶۴ نفر افزایش یافت.
بر اساس آمار رسمی تا کنون ۴۸۰۷ نفر نیز بهبود یافتند. مصر مدتی است که درمان کرونا با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان را آغاز کرده است و قرار است وزارت بهداشت این کشور تا هفته آینده نتایج درمان با پلاسما را اعلام کند.
سوریه/ شناسایی ۱۶ مورد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سوریه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق؛ وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد: امروز جمعه با شناسایی ۱۶ مورد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سوریه به ۸۶ نفر رسید. ۱۶ نفر از میان سوری‌های مقیم خارج بودند که بتازگی به سوریه بازگشتند. براین اساس تعداد بهبود یافتگان ۴۱ نفر؛ تعداد فوتی‌ها به ۴ نفر و بیماران تحت درمان به ۴۱ نفر رسید.
یمن/ جان باختن سه نفر دیگر در یمن بر اثر کرونا
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا در یمن از ثبت سه مورد مرگ ناشی از کرونا و شناسایی ۱۰ مورد جدید ابتلا در این کشور خبر داد.
اتریش/ نجات بیمار مبتلای به کرونا از مرگ با پیوند ریه در اتریش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما از وین؛ نخستین بار در اتریش و در اروپا پزشکان با پیوند ریه به یک بیمار مبتلا به کرونا موفق شدند او را از مرگ نجات دهند. پزشکان بیمارستان آ.کا.‌ها وین موفق شدند این زن بیمار چهل و پنج ساله را که به دلیل ویروس کرونا ریه اش کاملا آسیب دیده بود و امیدی برای زنده ماندنش وجود نداشت با عمل پیوند ریه جان او را نجات دهند. این عمل پیوند ریه به یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا برای نخستین باری است که در اتریش و در اروپا انجام گرفته است.
یک سخنگوی بیمارستان آ.کا.‌ها در گفتگو با رادیوی وین با تایید این خبر گفت که قبل از عمل پیوند ریه، همه روش‌های درمانی مانند دارو‌های مختلف و پلاسمای خونی برای این بیمار مبتلا به ویروس کرونا نتیجه‌ای نداشت. والتر کلپتکو مدیر کلینک بخش جراحی بیمارستان آ.کا.‌ها وین می گوید؛ حال جسمانی بیمار بسیار عالی بوده و تاکنون هیچ مشکلی نداشته است.
به گفته این پزشک این بیمار جوان هشت هفته پیش؛ بدون هیچ بیماری قبلی به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از مدت کوتاهی وضعیت سلامتی اش بدتر شده و ریه بیمار کاملا آسیب دید. به گفته این جراح، هیچ امیدی برای زنده ماندن این بیمار وجود نداشت و با روش‌های مختلف مانند پلاسمای خونی و همچنین دارو‌های مختلف وضعیت سلامتی بیمار بدتر شده و بمدت چهار هفته به دستگاه اکسیژن متصل شده بود. سرانجام پزشکان تصمیم گرفتند دست به این عمل پیوند ریه بزنند و جان او را نجات دهند.
فرانسه/ افزایش شمار افراد بستری در بیمارستان‌های فرانسه به ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار افراد بستری کرونایی در بیمارستان‌های فرانسه از ۱۷ هزار و ۱۷۸ نفر در روز شنبه به ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر در روز یکشنبه افزایش یافت.
انگلیس/ اعتراض رئیس حزب مخالف انگلیس به دفاع جانسون از اقدام مشاورش در شکستن قرنطینه کرونایی
خبرگزاری رویترز گزارش داد: رئیس حزب مخالف در انگلیس با اشاره به دفاع بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از اقدام مشاورش در شکستن قرنطینه کرونایی برای سر زدن به پسر ۴ ساله اش گفت این ماجرا یک آزمون برای نخست وزیر بود و وی در این آزمون شکست خورد و دبیر کابینه باید در این باره تحقیقاتی فوری انجام دهد.
الجزایر/ هشت مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در الجزایر جان باختند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد الجزایر از مرگ هشت نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد ۱۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است؛ بنابراین مجموع مبتلایان به کرونا در الجزایر به ۸۳۰۶ نفر و شمار جانباختگان به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
فرانسه/ ابراز نگرانی فرانسه از عوارض مصرف داروی مورد علاقه ترامپ برای درمان کرونا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه در واکنش به نتایج یک بررسی معتبر در خصوص آثار سوء مصرف داروی «هیدورکسی کلروکین» بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹، خواستار تجدیدنظر در قواعد تجویز آن در فرانسه شد.
مغرب/ یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مغرب جان باخت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد وزارت بهداشت مغرب از مرگ یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت: ۲۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در مغرب شناسایی و ثبت شده است؛ بنابراین مجموع شمار مبتلایان به ۷۴۳۳ نفر و شمار جان باختگان به ۹۹ نفر رسیده است.
انگلیس/ جانسون: خواهان رویکردی بین المللی‌تر در مقابله با شیوع کرونا هستیم
خبرگزاری رویترز گزارش داد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت خواهان رویکردی بین المللی‌تر در مقابله با شیوع کرونا هستیم.
وی همچنین، گفت کودکان مهد، دانش آموزان آمادگی، دانش آموزان سال اول و سال ششم در این کشور روز اول ژوئن به مدرسه خواهند رفت.
آفریقای جنوبی/ تعطیلی یک معدن در پی شناسایی ۱۶۴ مورد مبتلا به کووید-۱۹
شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه (BFMTV) در حساب کاربری خود در توئیتر از تعطیلی یک معدن در آفریقای جنوبی در پی شناسایی ۱۶۴ فرد آلوده از کارگران این معدن به ویروس کرونا خبر داد.
افزایش مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان به بیش از چهار هزار نفر
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو به نقل از قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، با ابتلای ۱۴۰ نفر دیگر به کرونا در جمهوری آذربایجان، مجموع مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۴۱۲۲ نفر رسید. تعداد جان باختگان از ویروس کرونا در این کشور هم تاکنون ۴۹ نفر بوده است. براساس این گزارش، با بهبودی ۱۰۱ بیمار دیگر، تعداد بهبودیافتگان در این کشور هم به ۲۶۰۷ نفر رسیده است.
هم اکنون ۱۴۶۶ بیمار کرونایی در جمهوری آذربایجان در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند که حال ۴۷ نفر از آن‌ها وخیم، ۵۸نفر نسبتا وخیم و بقیه پایدار است. در جمهوری آذربایجان تاکنون ۲۷۰ هزار و ۷۳۹ مورد تست کرونا انجام گرفته است.
کانادا/ ۸۴ هزار و ۸۱ مبتلا و ۶۳۸۰ فوتی (افزایش ۱۰۳ نفری در یک روز)
خبرگزاری رویترز گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا از ۸۲ هزار و ۸۹۲ نفر در روز شنبه به ۸۴ هزار و ۸۱ نفر رسید. شمار تلفات کرونا در این کشور نیز از ۶۲۷۷ نفر در روز شنبه به ۶۳۸۰ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی