بیش از 1 میلیون و 684 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا


بیش از 1 میلیون و 684 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا

تاکنون 99 هزار و 277 نفر در ایالت‌های مختلف آمریکا جان باخته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، تاکنون یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۶۲ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۵۱ هزار و ۵۸۲ نفر بهبود یافته و ۹۹ هزار و ۲۷۷ تن نیز جان باخته اند.

بیش از 1 میلیون و 684 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا
بیش از 1 میلیون و 684 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا
ترامپ ورود مسافران را از مبداء برزیل ممنوع کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید اعلام کرد در راستای مبارزه با همه گیری ویروس جدید کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ورود مسافرانی را که در دو هفته گذشته در برزیل اقامت داشته اند به آمریکا ممنوع اعلام کرد.
سندرز: برای سلامتی و تندرستی مردم آمریکا ترامپ باید شکست داده شود
برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور بدی است. او "دکتر" بدتری است. در بحبوحه همه گیری بیماری کرونا، او توصیه‌های دانشمندان و پزشکان را نادیده گرفته و ایده‌های پزشکی بی اساس و خطرناکی را ارائه کرد. برای سلامتی و تندرستی در این کشور، ترامپ باید شکست داده شود.
بیش از 1 میلیون و 684 هزار آمریکایی مبتلا به کرونا
هشدار فرماندار نیوجرسی درباره اخراج کارکنان ضروری به دلیل کمبود بودجه
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ فیل مورفی فرماندار ایالت نیوجرسی روز یکشنبه هشدار داد چنانچه این ایالت بودجه بیشتری از دولت فدرال دریافت نکند مجبور خواهد شد برخی از کارکنان کلیدی – از جمله کادر درمانی، آتش نشانان، افسران پلیس و معلمان – را از کار کنار بگذارد.
این پیش بینی تاریک مورفی بیانگر ترس بسیاری از فرمانداران ایالت‌های دیگر آمریکا نیز هست. بسیاری از ایالت‌های آمریکا به دلیل بحران اقتصادی ناشی از ویروس همه گیر کرونا با کمبود بودجه روبرو هستند. این فرماندار دموکرات و سایر فرمانداران خواستار کمک بیشتر دولت فدرال شده اند، اما کاخ سفید تمایلی به دادن بودجه بیشتر به ایالت‌ها ندارد. روز جمعه، مورفی اعلام کرد برآورد‌ها حاکی است ۱۰ میلیارد دلار از عواید ایالت نیوجرسی به خاطر بحران کرونا از دست رفته است.
کوین هست، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت ممکن است در مورد کسری بودجه ایالت‌ها تحلیل داده‌ای صورت گیرد. وی افزود درخواست برخی ایالت‌ها بسیار بیشتر از کسری است که برای امسال تصور می‌شد.
مورفی گفت: «من فکر می‌کنم حرف کوین منطقی است، اما در این یک مورد باید بگویم وقت تمام شده است. ما به تحلیل داده‌ای نیاز نداریم. ما روز جمعه بودجه‌ای را برای چهار ماه دیگر اعلام کردیم و مجبوریم بیش از ۵ میلیارد دلار از هزینه هایمان را کاهش دهیم یا به تعویق بیندازیم. این فرایند شامل کنار گذاشتن معلمان، آتش نشانان، نیرو‌های پلیس، کادر درمانی می‌شود. این مسئله‌ای انتزاعی نیست، واقعی است.»
بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، تا صبح روز یکشنبه، بیش از ۱۵۳ هزار بیمار کرونایی در نیوجرسی ثبت شده است. نیوجرسی دومین ایالت کشور به لحاظ آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ است. دست کم ۱۱ هزار و ۸۰ نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیوجرسی فوت کرده اند.
گاردین:۶۰ درصد فوتی‌های کرونا در شیکاگو، سیاه پوست هستند
روزنامه گاردین گزارش داد: ویروس کرونا قربانیان زیادی در شهر شیکاگو گرفته است، به طوری که در ناحیه کوک این شهر نزدیک به ۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۳ هزار نفر نیز جان باخته اند. اما این ویروس بیش از همه، سیاه پوستان شیکاگو را مورد هدف قرار داده است. این مسئله بیانگر نابرابری‌های نژادی است که از مدت‌ها قبل از بیماری همه گیر کرونا در این شهر وجود داشته است.
اگرچه ساکنان سیاه پوست این شهر تنها ۳۰ درصد جمعیت شیکاگو را تشکیل می‌دهند، اما ۶۰ درصد از فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ متعلق به این گروه است. افراد سیاه پوست همچنین بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در سرتاسر ایالت ایلینوی را تشکیل می‌دهند. حدود یک چهارم موارد قطعی مبتلا به کرونا در این ایالت سیاه پوست هستند، این در حالی است که تنها ۱۵ درصد از جمعیت ایلینوی سیاه پوست هستند. بر اساس مطالعه جدیدی که «اتحادیه شهری شیکاگو» به عمل آورده، نژادپرستی نظام‌مند ریشه این عدم تناسب است.
کتی کین-ویلیس، رئیس سیاست گذاری و هواداری «اتحادیه شهری شیکاگو» و نویسنده اصلی گزارش مربوط به این مطالعه گفت: «نژادپرستی ساختارمند نقش مهمی در این بحران ایفا می‌کند. این بحران کاملاً نشان می‌دهد که جامعه ما چقدر نابرابر است.»
شکاف نژادی مربوط به مبتلایان به کرونا در سراسر کشور دیده می‌شود، به طوری که داده‌های اخیر نشان می‌دهد آمریکایی‌های سیاه پوست سه برابر بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست به خاطر کرونا جان می‌دهند. اما بر اساس مطالعه‌ای که اتحادیه شهری شیکاگو انجام داده، این نابرابری‌ها در نواحی تفکیک شده مانند شیکاگو بسیار عمیق‌تر است.
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد احتمال ابتلای سیاه پوستان شهر شیکاگو به کرونا و احتمال مرگ آن‌ها بیشتر از سفیدپوستان این شهر است؛ این مسئله دلایل متعددی دارد، از جمله حضور بیش از اندازه این افراد در بخش صنایع خدماتی که در آن فاصله گذاری اجتماعی دشوار یا غیرممکن است، شرایط مسکن در برخی اجتماعات عمدتاً سیاه پوست است، میزان بالاتر زندانیان.
بر اساس یافته‌های این مطالعه، فوتی‌های کرونایی در محله‌های عمدتاً سیاه پوست و فقیرنشین منفک شده از بقیه محله‌ها متمرکز شده اند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد تبعیض نژادی در نظام مراقبت‌های حوزه سلامت، عوامل محیطی در محله‌های عمدتاً سیاه پوست، و وجود بیماری‌های زمینه‌ای بیش از حد متوسط از عوامل میزان مرگ و میر بالاتر است.
مقامات محلی، از جمله لوری لایتفوت، نخستین شهردار سیاه پوست شهر شیکاگو طی سه دهه، قول داده این نابرابری‌ها را هم در کوتاه مدت و هم به صورت ساختاری رفع کند. لایتفوت ماه گذشته گفت: «نمی توان این مسئله را با یک راه حل موقتی متوقف کرد. باید مبنایی برای حل و فصل همیشگی برخی از مشکلات پایه ریزی کرد، مشکلاتی که از دیرباز مغفول مانده یا گفته شده قابل حل نیستند.»
شیکاگو و ایلینوی اقداماتی را با هدف کاهش تأثیر ویروس بر اجتماع سیاه پوستان شهر و لاتین تبار‌ها انجام داده اند؛ اجتماع لاتین تبار‌ها نیز شاهد افزایش تعداد موارد قطعی مبتلا به ویروس بوده و اکنون یک چهارم فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در شیکاگو را تشکیل می‌دهند. سیاه پوستان شیکاگو ابراز نگرانی کرده اند که بیماری همه گیر کرونا ممکن است نابرابری‌های موجود را در شهر شیکاگو که سومین شهر بزرگ آمریکاست تشدید کند؛ آن‌ها تغییرات نظام‌مند را خواستار هستند.
آمریکا سفر از برزیل به آمریکا و برعکس را ممنوع خواهد کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا سفر‌هایی را که از مبدا برزیل به آمریکا انجام می‌شوند، ممنوع اعلام خواهد کرد.
این مقام آمریکایی که کشور خودش مرگ نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را به علت ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرده است، در گفتگو با شبکه تلویزیون سی بی اس گفت "من فکر می‌کنم ما امروز در ارتباط با سفر‌های برزیل به آمریکا و برعکس تصمیم جدیدی اتخاذ کردیم، همان طور که درباره انگلیس و چین اتخاذ کرده بودیم، و امیدواریم که این تصمیم موقتی باشد. اما به علت اوضاع حاکم بر برزیل ما همه تدابیر لازم را برای محافظت از مردم آمریکا اتخاذ خواهیم کرد".
آمریکا در حالی سفر از برزیل به آمریکا را ممنوع می‌کند که برزیل به یکی از آلوده‌ترین کانون‌های همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است. آمریکا پیش از این، سفر از مبدا چین، اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس را به تدریج با گسترش همه گیری کرونا ویروس جدید به حال تعلیق درآورده است. آمریکای لاتین به کانون همه گیری کرونا تبدیل شده است و برزیل از نظر شمار بالای آلودگی به ویروس کرونا بعد از آمریکا در جایگاه دوم جهانی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !