آغاز عملیات پاکسازی عناصر داعش در نزدیکی با مرز ایران


آغاز عملیات پاکسازی عناصر داعش در نزدیکی با مرز ایران

گروه شبه نظامی حشدالشعبی 4 عملیات تفتیش و پاکسازی مناطق آلوده و تحت نفوذ عناصر داعش کشور عراق در نزدیکی با مرز ایران انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، صادق الحسینی از فرماندهان حشد الشعبی از انجام 4 عملیات جستجو و پاکسازی بقایای داعش در 4 منطقه در استان دیالی در شرق عراق خبر داد.

الحسینی افزود: رزمندگان از چند گردان حشد الشعبی 4 عملیات جستجو و پاکسازی ناگهانی بر مبنای اهدافی مشخص در مناطق بحیره حمرین، ریف خانقین، جنوب قره تپه و خاوی العظیم انجام دادند.

این فرمانده ارشد تاکید داشت: این عملیات برای رفع خطر تروریسم از شهرها و روستاها هم زمان با شروع عید مبارک فطر صورت پذیرفته است. این عملیات غافلگیر کننده برای دشمن به منظور محکم کردن کمربندهای امنیتی و تامین امنیت مسیر‌ها به خصوص مسیرهای کشاورزی و باز استقرار نیروها در برخی مناطق است و در محورهای متعدد انجام خواهد شد و نتایج آن به محض پایان یافتن عملیات اعلام خواهد شد.

برخی مناطق دیالی اخیرا شاهد شکاف امنیتی به دلیل فعالیت هسته‌ های داعش به خصوص در حمرین و ریف خانقین بوده که تلفات مالی و جانی به همراه داشت.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است و مرز خسروی نیز قدیمی ‌ترین گذرگاه مرزی رسمی بین ایران و عراق است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصلخیزترین استان‌های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه نفت خانه برخوردار است. به گفته کارشناسان گروه‌ های تروریستی در این استان با برخی جریان‌ های سیاسی و حتی برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

از سوی دیگر رسانه‌ های عراقی طی روزهای گذشته نیز هشدار می ‌دهند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه ‌های خود در عراق به هسته ‌های خفته داعش برای از سرگیری حملات خود علامت مثبت داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج