هنگ کنگ بهانه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه چین


هنگ کنگ بهانه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه چین

مشاور امنیت ملی آمریکا از اعمال تحریم‌های احتمالی علیه چین به دلیل آنچه که آنرا تصرف هنگ کنگ خواند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: در صورتی که چین با کمک لایحه حفاظت از امنیت ملی، "هنگ کنگ را تصرف کند"، ایالات متحده ممکن است تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: حزب کمونیست چین در سال 1984 با امضای بیانیه مشترک به بریتانیا قول مساعد داد که هنگ کنگ استقلال و سبک وجودی خود را تا سال 2047 حفظ کند. اکنون، 27 سال قبل از انقضاء این دوره، به نظر می رسد که با این لایحه حفاظت از امنیت ملی، آنها واقعاً هنگ کنگ را تصرف خواهند کرد و اگر این کار را انجام دهند، (مایک) پمپئو، وزیر خارجه (آمریکا) به احتمال زیاد قادر به تأیید آن مطابق با قانون 1992 و قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ در سال 2019 نخواهد بود و در صورت بروز چنین اتفاقی، مجازات‌هایی بر علیه هنگ کنگ و چین اعمال می شود.

به نقل از NBC، اوبرایان افزود: "تصور کردن اینکه هنگ کنگ پس از تصرف چین بتواند مرکز مالی آسیا باشد، سخت است." پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود که پکن شورای قانونگذاری هنگ کنگ را دور زده است تا نسخه قانون امنیت ملی هنگ کنگ را تدوین کند؛ پمپئو این اقدام پکن را به صدا در آوردن "ناقوس مرگ" برای خودمختاری هنگ کنگ توصیف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟