«بایوستار» اسامی و برخی مشخصات پردازنده‌های AMD Ryzen 4000G را به سادگی لو داد


«بایوستار» اسامی و برخی مشخصات پردازنده‌های AMD Ryzen 4000G را به سادگی لو داد

شرکت «بایوستار» که مانند ازراک علاقه زیادی به لو دادن اطلاعات سخت افزاری، پیش از معرفی رسمی دارد، این بار اسامی و برخی مشخصات APUهای AMD Ryzen 4000 را در وب سایت خود منتشر کرده است. اگر هزینه خرید یک کارت گرافیک مجزا را نداشته و یا به دنبال اسمبل یک کامپیوتر اقتصادی، حتی برای بازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که APUهای جدید AMD Ryzen 4000 را نیز مد نظر...

شرکت «بایوستار» که مانند ازراک علاقه زیادی به لو دادن اطلاعات سخت افزاری، پیش از معرفی رسمی دارد، این بار اسامی و برخی مشخصات APUهای AMD Ryzen 4000 را در وب سایت خود منتشر کرده است. اگر هزینه خرید یک کارت گرافیک مجزا را نداشته و یا به دنبال اسمبل یک کامپیوتر اقتصادی، حتی برای بازی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که APUهای جدید AMD Ryzen 4000 را نیز مد نظر داشته باشید.

نسل بعدی APUهای AMD با کد رمز Renoir عرضه می‌شوند. پردازنده (CPU)های AMD فاقد گرافیک مجتمع بوده و این شرکت پردازنده‌هایی که از گرافیک مجتمع (iGPU) بهره می‌برند را با نام APU روانه بازار می‌کند. با خرید APUهای AMD، مانند پردازنده‌های اینتل، می‌توانید از یک تراشه گرافیکی مجتمع برای کاربردهای اولیه بهره‌مند شوید. اما با پیشرفت عملکرد سخت افزاری و کاهش لیتوگرافی، امروزه گرافیک‌های مجتمع با توانی بسیار بالاتر به نسبت گذشته عرضه می‌شوند.

«بایوستار» اسامی و برخی مشخصات پردازنده‌های AMD Ryzen 4000G را به سادگی لو داد

نسل جدید APUهای AMD نیز موسوم به Renoir یا Ryzen 4000 به زودی معرفی خواهند شد. APUهای AMD را می‌توان در طیف گسترده‌ای از سیستم‌های میان رده، اقتصادی، گیمینگ، اداری و... مورد استفاده قرار داد. شرکت BIOSTAR به تازگی در صفحات منتسب به مادربردهای B550 خود، لیستی از پردازنده‌های قابل پشتیبانی توسط این مادربردها را منتشر کرده است که در این میان نام دست کم 60 درصد از پردازنده‌های آتی Ryzen 4000 به طور کامل به همراه فرکانس و توان‌های حرارتی درج شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، توان حرارتی APUهای جدید نیز 35 و 65 وات است. با این وجود احتمال عرضه مدل‌های 95 واتی همچنان وجود دارد. این خانواده که با سوکت AM4 سازگار هستند، شامل 7 مدل بوده که بایوستار به سرعت این اسامی را از وب سایت خود حذف کرد. اما همین زمان هم برای کشف آنها توسط منابع خبری کافی بود. تراشه‌های مورد نظر دارای دو پسوند اصلی GE و G هستند. همچنین در میان آنها اسامی خانواده Pro که برای کاربردهای سازمانی و تجاری بهینه سازی شده‌اند نیز به چشم می‌خورد.

برخی از این پردازنده ها با اسامی زیر مشاهده شده اند:

مدل Ryzen 5 4400G مدل Ryzen 7 PRO 4700G مدل Ryzen 3 PRO 4200G مدل Ryzen 7 4700GE مدل Ryzen 5 4400GE مدل Ryzen 3 4200GE

به نظر می‌رسد که AMD در بخش GPU، از ریزمعماری نوع Vega در لیتوگرافی 7 نانومتری استفاده کند. با این وجود چند بخش، از جمله موتور مولتی مدیا، مربوط به معماری جدیدتر NAVI خواهند بود. در حال حاضر زمان دقیق معرفی این پردازنده‌ها مشخص نبوده اما به نظر می‌رسد که در تابستان امسال، شاهد عرضه آنها خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان