پرتردد ترین مسیرهای پروازی جهان


پرتردد ترین مسیرهای پروازی جهانعلاالدین تروال - اولین پرواز جهان در سال 1903 و توسط برادران رایت انجام شد و اما اولین مسیر پروازی رسمی جهان بین فرودگاه اسخیپول آمستردام Schiphol Airport به فرودگاه هیترو لندن Heathrow Airport و توسط اولین ایرلاین جهان یعنی کی ال ام (klm) انجام شد، اولین ایرلاین جهان در سال 1919 تاسیس شد و بیش از 100 سال از تاسیس اولین ایرلاین جهان می‌گذرد و از آن زمان خرید بلیط هواپیما آغاز شد و طراحی مسیرهای پروازی آغاز شد تا مردم برای سفرهای خود برنامه‌ریزی نمایند و پس از ایرلاین کی ال ام، ایرلاین‌هایی که از 100 سال پیش مسیرهای پروازی را راه اندازی کردند و پا به عرصه گذاشتند: شامل ایرلاین آویانکا کلمبیا (Avianca)، تاسیس 1919 و ایرلاین کانتاس استرالیا (Qantas)، تاسیس 1920 که مسیرهای پروازی از استرالیا را به اروپا و آمریکا رساند و ایرلاین آئروفلوت روسیه (Aeroflot)، تاسیس 1923 که مسیرهای پروازی روسیه را به دنیا باز کرد و در وبلاگ ما با اولین و ایرلاین های برتر دنیا آشنا خواهید شد.

حالا از زمان آغاز اولین مسیرهای پروازی جهان صد سال گذشته و تکنولوژی هوانوردی جهان با در اختیار داشتن آخرین مدل هواپیماهای جهان به دنبال رکوردزنی است و هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در زمره پر تعدادترین هواپیماهای جهان قرار دارند. هواپیمای جدید ایرباس A350-900 ULR که در سال 2019 وارد صنعت هواپیمایی شده، قادر است بیش از 20 ساعت در پرواز باشد و مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک را، ایرلاین سنگاپور با این هواپیما طی 19 ساعت طی کرده است و ایرلاین کانتاس استرالیا نیز مسیر پروازی نیویورک سیدنی را با 19 ساعت و 16 دقیقه و طول 16200 کیلومتر طی کرده است. مسیر پروازی دبی به اوکلند یا دوحه به اوکلند پایتخت نیوزلند در آخر کره زمین قبل از پرواز نیویورک به سیدنی و سنگاپور به نیویورک، رکورد طولانی‌ترین مسیر پروازی جهان با 17 ساعت پرواز پیوسته و بدون توقف بود و با بوئینگ 777 انجام می‌شود.

قطعا مسیرهای پروازی پرتردد از فرودگاه پرتردد جهان انجام می‌شود و فرودگاه های مهم جهان که مسیرهای پروازی زیادی دارند: شامل این فرودگاه‌ها می‌شوند: فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا آمریکا، فرودگاه پکن چین، فرودگاه دبی امارات، فرودگاه هانه دا توکیو ژاپن، فرودگاه لس آنجلس آمریکا، فرودگاه اوهر شیکاگو آمریکا، فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه هنگ کنگ، فرودگاه پودنگ شانگهای چین، فرودگاه شارل دوگل پاریس فرانسه، فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند، فرودگاه دالاس فورت ورث آمریکا، فرودگاه جان اف کندی نیویورک آمریکا، فرودگاه بای یون گوانگ ژو چین، فرودگاه ام مین فرانکفورت آلمان، فرودگاه استانبول ترکیه، فرودگاه فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی هند و قطعا این فرودگاه‌ها بیشترین بار ترافیکی جهان را برای بیشترین مسیرهای پروازی دارند و خوب دیدم که پرتردد ترین فرودگاه‌های جهان در آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، هلند، آلمان، ژاپن، امارات، ترکیه و هند انجام می‌گردد، یعنی 10 کشور جهان بیشترین مسیرهای پروازی جهان را در اختیار دارند. امیدواریم تا اینجا اطلاعات جالبی گرفته باشید.

پرتردد ترین مسیرهای پروازی جهان

همچنین یک سری از مسیرهای پروازی از پرتردد ترین و پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان محسوب می‌شوند که بیشترین هواپیما در این مسیرهای پروازی تردد می‌کنند: شامل مسیرپروازی کوالالامپور به سنگاپور، مسیر پروازی هنگ کنگ به تایوان، مسیر پروازی جاکارتا اندونزی به سنگاپور، مسیر پروازی هنگ کنگ به شانگهای، مسیر پروازی جاکارتا به کوالالامپور، مسیر پروازی سئول به اوزاکا ژاپن، مسیر پروازی هنگ کنگ به سئول، مسیر پروازی نیویورک به تورنتو، مسیر پروازی دبی به کویت، مسیر پروازی هنگ کنگ به سنگاپور، مسیر پروازی بانکوک به هنگ کنگ، مسیر پروازی هنگ کنگ به پکن، مسیر پروازی دبی به لندن، مسیر پروازی اوزاکا به تایوان، مسیر پروازی نیویورک به لندن، مسیر پروازی اوزاکا به شانگهای، مسیر پروازی سئول به توکیو، مسیر پروازی آمستردام به لندن، مسیر پروازی شیکاگو به تورنتو و جالب این این است که بیشتر این مسیرها در شرق آسیا قرار دارند و ایرلاین‌ها در این مسیرها پروازهای زیادی داشته و بلیت هواپیما در این مسیرها بیشترین فروش را دارد.

بیشترین مسیرهای پروازی جهان توسط بزرگ‌ترین ایرلاین‌های جهان انجام می‌شود که شامل: ایرلاین ترکیش، ایرلاین لوفت هانزا، ایرلاین ایرفرانس، ایرلاین بریتیش ایرویز، ایرلاین قطر ایرویز، ایرلاین دلتا ایرلاین، ایرلاین امارات، ایرلاین کی ال ام، یوناینتد ایرلاین، امریکن ایرلاینز، ایرلاین ساوت وست آمریکا، ایرلاین چین جنوبی، ایرلاین چین شرقی، ایرکانادا بیشترین حجم پروازی جهان را انجام می‌دهند و هر کدام بیش از 400 هواپیما دارند و خرید بلیت هواپیمای بالاتری دارند.

ما در جهان حدود بیست هزار هواپیمای در حال پرواز داریم که حمل و نقل هوایی و مسیرهای پروازی جهان را در حدود 200 کشور و بین 200 کشور جهان انجام می‌دهند، ایرباس و بوئینگ هر کدام حدودا روزی 2 هواپیما به جهان تحویل می‌دهند و جمعا 4 هواپیما در روز توسط این دو شرکت به ناوگان هوایی برای مسیرهای پروازی اضافه می‌شود. هواپیمای ایرباس A320 و بوئینگ 737 پر تعدادترین هواپیماهای جهان به شمار می‌روند.


انواع هواپیماهای ایرباس که در مسیرهای پروازی استفاده می‌شوند شامل: ایرباس A300، ایرباس A310، ایرباس A319، ایرباس A320، ایرباس A321، ایرباس A330، ایرباس A350، ایرباس A380، ایرباس A340-600، ایرباس A310-300، ایرباس A300-600، ایرباس A340-300 است که در بخش انواع هواپیما به دیتیل می توانید با آن ها آشنا شوید.

انواع هواپیماهای بوئینگ در مسیرهای پروازی شامل بوئینگ 727، بوئینگ 737، بوئینگ 737 NG، بوئینگ 737 MAX ، بوئینگ 747، بوئینگ 747-300، بوئینگ 777 است و بیشترین هواپیماهای جهان از همین انواع هواپیما برای مسیرهای پروازی است. در همه مسیرهای پروازی و خرید بلیط هواپیما با چند کلاس پروازی هواپیما مواجه هستید که شامل کلاس‌های پروازی اکونومی، پریمیوم، بیزینس کلاس، فرست کلاس است و حالا شما با اطلاعات جالبی در حوزه مسیرهای پروازی روبرو شدید و آیا به نظر شما با این همه اطلاعات و میانگین نرخی میلیون‌ها تومان هزینه بلیط هواپیما، بهتر نیست برای خرید بلیت پرواز خود با دقت بیشتر و کمک از مشاوران آژانس مسافرتی اقدام نمائید. شاید چند دقیقه وقت شما را به صورت تلفنی بگیرد تا به صورت رایگان بتوانید از همکاران تیم فروش بلیت هواپیما آژانس مسافرتی علاءالدین تراول راهنمایی‎های لازم را بگیرید و البته که می‌توانید در سایت ما هم مسیر پروازی خود را سرچ کنید، اما پیشنهاد ما این است برای مسیرهای بالای 5 میلیون تومان قیمت خرید بلیت هواپیما، حتما حتما از مشاوره تلفنی یا حضوری کارشناسان پروازی ما در خصوص بهترین مسیر پروازی بهره مند شوید.

ما در ایران زندگی می‌کنیم و می‌خواهیم در سایت علاءالدین تراول شما را با مسیرهای پروازی پرترددترین مسیرهای پروازی که ایرانی‌ها استفاده می‌کنند و از ایران به سایر کشورهای جهان سفر می‌کنند آشنا کنیم، آشنایی با مسیرهای پروازی و ایرلاین های مناسب در هر مسیر و شرایط هر مسیر باعث می‌شود که یک پرواز خوب و عالی برای شما به وجود آید، خرید بلیط هواپیما تنها با یک سرچ و دکمه خرید نیست، بلکه بهتر است اطلاعات پروازی شما در این زمینه کامل باشد. مثلا چه ایرلاین‌هایی از ایران به کانادا پرواز دارند؟ مسیرهای پروازی مستقیم و غیر مستقیم برای رسیدن به لندن کدام مسیر پروازی تهران به لندن است؟ روزهای پرواز تهران به پاریس ایران ایر کدام روزهاست و در کدام فرودگاه پاریس این پرواز انجام می‌شود؟ برای رفتن به آمریکای جنوبی از طریق کدام ایرلاین‌ها نیاز به ویزای ترانزیت فرودگاهی نیست؟ کمترین توقف در پرواز تهران به لس آنجلس با کدام ایرلاین است؟ اینها سوالاتی است که در خرید بلیط هواپیما به دنبال آن هستیم و نه اینکه به دبنال قیمتی کمتر باشیم، چرا که کیفیت پرواز و شرایط پرواز برای خیلی از مسافران پروازها در اولویت قرار دارد تا اینکه به دنبال کمترین قیمت باشند، امنیت شبکه پروازی یک ایرلاین هم خیلی مهم است و هیچ وقت نمی‌بینید که پروازهای برخی ایرلاین‌های معتبر سقوط کند و یا به چالش بخورد و ... چرا که خیلی از ریسک‌های مسیرهای پروازی را کنترل می‌کنند و از مشکلات جلوگیری می‌نمایند. ممکن است یک آژانس مسافرتی برای شما یک بلیط پرواز تهران به مونترال کانادا بخرد و بعد شما در مسیر بفهمید که این پرواز به جای یک توقف، دو توقف دارد و تازه طول مدت ترانزیت بالاتری دارد و آن هم به خاطر اینکه یک میلیون تومان کمتر از قیمت یک پرواز دیگر بوده است. ما در همه جهان یک سیستم اصلی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما داریم و آن هم آمادئوس است که همه مسیرهای پروازی در آن وجود دارد و همه ایرلاین‌ها و قیمت‌ها و ... دیده می‌شود. در تابلو پروازهای ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک می‌بینیم که بیشترین پروازها از کجا می‌آید.


خوب مسیرهای پروازی از ایران به سایر کشورها از کدام شهرها انجام می شود؟ 1-تهران 2-مشهد 3-شیراز 4-اصفهان 5-تبریز 6-اهواز 7-بندرعباس 8-کیش 9-قشم 10-چابهار 11-کرمانشاه 12-زاهدان و... از جمله شهرهای ایرانند که مسیر پروازی به شهرهای خارجی دارند.

ایرلاین‌ های داخلی که از ایران به خارج پرواز دارند و در حقیقت انتخاب ما برای خرید بلیط پرواز خارجی است نیز شامل دو دسته‌اند: اول ایرلاین‌های داخلی شامل ایران ایر، ماهان ایر، آسمان، ایران ایرتور، قشم ایر، کیش ایر، زاگرس و ... که این ایرلاین‌ها پروازهای بدون توقف به کشورهای خارجی دارند و دیگر ترانزیت ندارند و باید در فرودگاه مقصد پیاده شده و بعد مجددا ادامه مسیر داد که این مسیرهای پروازی شامل مسیرهای پروازی زیر است که می‌توانید بلیت آن را تهیه کنید:

بلیط پرواز تهران به لندن، بلیط پرواز تهران به پاریس، بلیط پرواز تهران به بارسلون، بلیط پرواز تهران به وین، بلیط پرواز تهران به فرانکفورت، بلیط پرواز تهران به میلان، بلیط پرواز تهران به آمستردام، بلیط پرواز تهران به هامبورگ، بلیط پرواز تهران به کلن، بلیط پرواز تهران به استکهلم، بلیط پرواز تهران به گوتنبرگ، بلیط پرواز تهران به بروکسل، بلیط پرواز تهران به استانبول، بلیط پرواز تهران به دبی، بلیط پرواز تهران به دوحه، بلیط پرواز تهران به پکن، بلیط پرواز تهران به شانگهای، بلیط پرواز تهران به گوانجو، بلیط پرواز تهران به بانکوک، بلیط پرواز تهران به کوالالامپور، بلیط پرواز تهران به دهلی نو، بلیط پرواز تهران به بمبئی، بلیط پرواز تهران به اربیل، بلیط پرواز تهران به باکو، بلیط پرواز تهران به بانکوک، بلیط پرواز تهران به مسکو، بلیط پرواز تهران به سنت پترزبورگ، بلیط پرواز تهران به نجف، بلیط پرواز تهران به آنکارا، بلیط پرواز تهران به بیروت، بلیط پرواز تهران به کراچی، بلیط پرواز تهران به تفلیس، بلیط پرواز تهران به آلماتی، بلیط پرواز تهران به آنتالیا یا اسپارتا، بلیط پرواز تهران به دنیزلی، بلیط پرواز تهران به ایروان، بلیط پرواز تهران به ازمیر، بلیط پرواز تهران به بغداد، بلیط پرواز تهران به دمشق و همچنین پروازهای خارجی از برخی شهرها با ایرلاین های داخلی در مسیرهای زیر اجرا می‌شود:
بلیط پرواز مشهد به دوشنبه، بلیط پرواز شیراز به مسقط، بلیط پرواز زاهدان به دبی، بلیط پرواز لامرد به دبی، بلیط پرواز اهواز به کویت، بلیط پرواز آبادان به کویت، بلیط پرواز ارومیه به استانبول و...


اما واقعیت این است که با مسیرهای پروازی ایرلاین‌های داخلی به دلیل تحریم‌ها و عدم داشتن هواپیمای جدید، امکان پرواز به مقاصد مورد دلخواه ایرانی‌ها نیست و این ایرلاین‌های خارجی هستند که جابجایی مسافران را از طریق ترانزنیت به مقاصد پروازی جهان انجام می‌دهند شامل:

ایرلاین ترکیش یا هواپیمایی ترکیه هر روز از تهران 5 پرواز به فرودگاه استانبول دارد و از استانبول می‌توان با ادامه مسیر به حدود 300 مسیر پرواز کرد، همچنین با خرید بلیط ترکیش و پروازی ترکیش می‌توان هر روز از شهر مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز به استانبول پرواز کرد و از آنجا با ادامه مسیر به سایر مقاصد جهان رفت، مزیت ایرلاین ترکیش تعدد پرواز در مسیر تهران به استانبول و کوتاه بودن زمان ترانزیت در فرودگاه استانبول است.

ایرلاین امارات یا هواپیمایی امارات نیز هر روز از تهران تا 3 پرواز به دبی دارد و شما می‌توانید از فرودگاه دبی به همه جای جهان ادامه مسیر دهید.

ایرلاین قطر یا هواپیمایی قطر هم هر روز از تهران به دوحه تا 3 پرواز دارد و شما می‌توانید از فرودگاه شیخ حمد بدون معطلی ادامه مسیر دهید و به بیش از 200 مسیر در دنیا پرواز کنید.

ایرلاین لوفت هانزا یا هواپیمایی لوفت هانزا هر روز با یک پرواز از تهران به فرانکفورت می‌رود و یا خرید بلیط تهران فرانفکورت و ادامه مسیر با توقف در فرودگاه فرانکفورت می‌توانید به سایر مسیرهای اروپایی یا آمریکایی بروید.
ایرلاین اتریشی یا هواپیمایی اتریشی نیز هر روز با یک هواپیما از تهران به وین می‌رود و با ادامه مسیر از وین اتریش به سایر نقاط جهان می توان سفر کرد.

ایرلاین ایرفلوت یا هواپیمایی ایرفلوت نیز هر روز از تهران به مسکو پرواز دارد و می‌توان از فرودگاه شرمیتوا مسکو ادامه مسیر به سوی خیلی از مسیرهای جهان داد. و سایر ایرلاین‌های خارجی...

و در آخر می‌خواهیم مسیرهای پروازی پر تردد ایرانی‌ها را معرفی کنیم:
بلیط مسیر پروازی تهران به ونکوور، بلیط مسیر پروازی تهران به مونترال، بلیط مسیر پروازی تهران به تورنتو، بلیط مسیر پروازی تهران به لس آنجلس، بلیط مسیر پروازی تهران به سانفرانسیکو، بلیط مسیر پروازی تهران به نیویورک، بلیط مسیر پروازی تهران به واشنگنتن، بلیط مسیر پروازی تهران به تگزاس، بلیط مسیر پروازی تهران به لندن، بلیط مسیر پروازی تهران به پاریس، بلیط مسیر پروازی تهران به سیدنی، بلیط مسیر پروازی تهران به ملبورن، بلیط مسیر پروازی تهران به اوکلند، بلیط مسیر پروازی تهران به کیپ تاون و...

و همچنین مسیرهای پروازی داخل ایران که خیلی پرتردد هستند:
بلیط تهران کیش، بلیط تهران مشهد، بلیط تهران شیراز، بلیط تهران اصفهان، بلیط تهران تبریز، بلیط تهران کرمان، بلیط تهران بندرعباس، بلیط تهران قشم، بلیط تهران چابهار، بلیط تهران یزد، بلیط تهران کرمانشاه، بلیط تهران اهواز، بلیط تهران گرگان، بلیط تهران رشت، بلیط تهران ارومیه، بلیط تهران سنندج، بلیط تهران چابهار و...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا