11 مورد از بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایت


11 مورد از بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایت

سرعت لود سایت امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو محسوب می شود. گوگل به این مسئله اهمیت بسیار زیادی می دهد و در شرایط مساوی ، سایتی که سرعت لود بهتری داشته باشد ، در نتایج گوگل بالاتر قرار می گیرد. اگر سایتتان را با وردپرس طراحی کرده باشید ممکن است احساس کنید که سرعت لود آن خوب نیست .یکی از رایج ترین روش های افزایش سرعت لود سایت استفاده از افزونه...

سرعت لود سایت امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو محسوب می شود. گوگل به این مسئله اهمیت بسیار زیادی می دهد و در شرایط مساوی ، سایتی که سرعت لود بهتری داشته باشد ، در نتایج گوگل بالاتر قرار می گیرد.

اگر سایتتان را با وردپرس طراحی کرده باشید ممکن است احساس کنید که سرعت لود آن خوب نیست .یکی از رایج ترین روش های افزایش سرعت لود سایت استفاده از افزونه های کش است. در این مطلب برخی از معروف ترین افزونه های کش را معرفی می کنم .

قبل از هر چیز باید سرعت فعلی سایتتان را با ابزارهایی مثل جی تی متریکس و Pingdom و Google PageSpeed ​​Insights بررسی کرده و مشکلات آن را پیدا کنید.قبل از شروع معرفی افزونه ها بهتر است اول بدانیم که :

11 مورد از بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایتبهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایت
بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایت

کش سایت چیست ؟

زمانی که کاربری وارد سایت می شود ، درخواست هایی به سرور و دیتابیس ارسال شده و مجموع نتایج دریافتی به شکل یک صفحه از سایت به کاربر نشان داده می شود. در واقع سایت های وردپرسی حالت پویا و زنده دارند و با هر بار ورود کاربر ، در خواست هایی به سرور و دیتابیس سایت ارسال می شود.

این فرایند می تواند تاخیری در لود سایت ایجاد کرده و در صورتی که سایت شما بسیار پربازدید باشد ، به منابع سرور فشار وارد کرده و هزینه های ماهانه شما را افزایش خواهد داد .

پویا بودن سایت زمانی بسیار مهم است که صفحه ای کاربر به آن وارد می شود دائما در حال تغییر و بروزشدن باشد. ولی اکثر سایت های اینترنتی اینطور نیستند و مطالبی که منتشر می شوند مدت های زیادی بدون تغییر باقی می مانند.

اگر سایت شما به گونه ای است که صفحات آن روزی چندین بار با اطلاعات جدید بروزرسانی نمی شود ، به راحتی می توانید از افزونه های کش و یا کش سرور استفاده کنید.

در صورتی که بخواهیم کارایی افزونه های کش سایت را به صورت ساده تعریف کنیم به این صورت است که این افزونه ها با وارد شدن اولین کاربر به یک صفحه از سایت شما ، این صفحه از طریق ارسال در خواست هایی به سرور و دیتابیس ساخته می شود ولی در این حین ، افزونه کش از صفحه ساخته شده ، یک نسخه کپی کرده و در پوشه کش ذخیره سازی می کند.

بعد از ذخیره سازی ، هر کاربر دیگری که وارد همان صفحه از سایت شود ، افزونه کش همان صفحه ذخیره شده قبلی را به کاربر نشان می دهد و درخواست های ارسالی به دیتابیس و سرور بسیار کاهش پیدا می کند. برخی از اطلاعات سایت نیز در حافظه مرورگر کاربر ذخیره می شود و زمانی که کاربر به صفحه دیگری از سایت مراجعه کند ، سرعت سایت باز هم برای او بهتر خواهد شد.

در حقیقت افزونه های کش ، سایت های پویا را به نوعی سایت استاتیک تبدیل می کند. این افزونه ها تنظیماتی دارند که می توانند به صورت خودکار در صورتی که مطلب بروزرسانی شود و یا نظری برای مطلب ارسال شود ، نسخه کش را پاک کرده و نسخه جدید را به کاربر نشان می دهند.

نصب افزونه کش نه تنها سرعت بارگذاری سایت را بهتر می کند و از لحظ سئو برای سایت شما مفید است ، بلکه می تواند با کاهش درخواست های ارسالی به سرور ، هزینه های ماهانه شما را نیز کاهش دهد.

معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

افزونه های زیادی برای این منظور در مخزن وردپرس وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند و برخی نیز حالت پولی دارند. افزونه های رایگان نیز با دریافت هزینه ، امکانات دیگری در اختیار کاربر قرار می دهند ولی در حالت کلی همان گزینه های موجود در ورژن رایگان این افزونه ها در بیشتر موارد کفایت می کند و نیازی به پرداخت هزینه برای افزونه کش نیست .

1 – افزونه کش Breeze

این افزونه رایگان است و در حال حاضر بیش از 80 هزار نصب فعال و 4 ستاره در مخرن وردپرس دارد. دلیل محبوبیت این افزونه سادگی بیش از حد آن است . این افزونه گزینه خوبی برای افراد مبتدی می باشد و تنظیمات زیاد و پیچیده ای ندارد.

البته برخی از قالب ها ممکن است با این افزونه مشکل داشته باشند و به دلیل اینکه افزونه Breeze تنظیمات زیادی ندارد و بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام می دهد ، این احتمال وجود دارد که نتوانید افزونه را با قالبتان هماهنگ کنید.

برخی از ویژگی های افزونه Breeze عبارتند از :

پشتیبانی از CDN کاهش حجم و فشرده سازی فایل های HTML ، CSS و JS و ایجاد حالت درون خطی از این فایل ها گروه بندی CSS و JS فعال سازی Gzip فعال سازی کش مرورگر کاربر سازگار با افزونه ووکامرس (مشکل خالی شدن سبد خرید ایجاد نمی کند) با آخرین نسخه های PHP7 سازگار است با بسیاری از صفحه سازهای وردپرس سازگار است رایگان است استفاده از این افزونه بسیار ساده است.

معایب افزونه :

گزینه های تنظیم بسیار کمی دارد که در زمان هماهنگ سازی با برخی از قالب ها ممکن است دچار مشکل شوید.

2 – افزونه Cache Enabler

این افزونه توسط KeyCDN برنامه نویسی شده است و از آن دسته افزونه هایی است که بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام می دهد و تنظیمات پیچیده ای ندارد و برای کاربر مبتدی بسیار مناسب است .طبق ادعا شرکت تولید کننده ، این افزونه به قدری ساده است که حتی در بسیاری از موارد ، نصب و فعال سازی افزونه کافی بوده و نیاز به اقدام خاصی نیست .

در حال حاضر این افزونه 80 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد.برخی از ویژگی های افزونه Cache Enabler عبارتند از :

تعیین زمان انقضا برای کش استثنا کردن صفحات خاص از کش فشرده سازی فایل های HTML ، CSS و JS و کش کردن آنها از WebP پشتیبانی می کند از پروتکل HTTP / 2 پشتیبانی می کند

معایب :

Gzip را به درستی اجرا نمی کند تاریخ انقضا کش به درستی عمل نمی کند بر روی وردپرس شبکه بخوبی کار نمی کند در صورتی که با قالب شما هماهنگ نباشد ، گزینه های بسیار کمی برای تغییر و هماهنگ سازی دارد.

3 – افزونه Comet Cache

این افزونه در ابتدا با نام افزونه QuickCache مشهور بود . در حال حاضر افزونه Comet Cache بیش از 60 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد. باز هم این افزونه برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و تنظیمات بسیار راحتی دارد(ولی گزینه های تنظیم زیادی دارد).

افزونه Comet Cache صفحه های سایت را برای مدیران ، کاربران وارد شده و مطالبی که بروزرسانی شده اند و یا نظری در انها ثبت شده است ، کش نمی کند.

11 مورد از بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایتبهترین افزونه های کش وردپرس

با وجود اینکه کار با این افزونه بسیار راحت است ولی نویسنده آن ، توضیحات و آموزش های مفصلی برای استفاده کاربر ارائه داده است .

برخی از ویژگی ها و امکانات افزونه Comet Cache عبارتند از :

پاک کردن هوشمند کش برای کاربران وارد شده ، صفحاتی که نظرات جدید دارند و مطالب بروزرسانی شده حافظه مرورگر کاربر را فعال می کند. امکانت تاریخ انقضا برای کش دارد فشرده سازی JS / CSS قابل تنظیم در سه سوت با وردپرس شبکه سازگار است

معایب :

کاملا رایگان نیست تنظیمات آن گیج کننده است

4 – افزونه Hummingbird

بعد از نصب Hummingbird ، افزونه ، صفحات و فایل های سایت را اسکن کرده و مشکلات سایت را لیست می کند و روش هایی برای رفع این مشکلات پیشنهاد می دهد.

این افزونه در حال حاضر بیش از 80 هزار نصب فعال و 5 ستاره کامل در مخزن ورپرس دارد.Hummingbird نه تنها سایت را سریعتر می کند بلکه رتبه سایت را در ابزار Google PageSpeed ​​Insights بهبود می بخشد.

با پرداخت هزینه می توانید گزینه های بیشتری را نیز در اختیار داشته باشید.البته همان ورژن رایگان هم به اندازه کافی کاربردی هست برخی از ویژگی های افزونه Hummingbird عبارتنداز :

حجم فایل های CSS و JS را بسیار کاهش می دهد. فایل های CSS و JS را یکپارچه سازی می کند فایل های جاوا اسکریپت را به انتهای صفحه منتقل می کند حالت فشرده سازی Gzip را فعال می کند کش مرورگر کاربر را فعال می کند پشتیبانی از CDN گزارشات مفصلی از عملکرد افزونه و کارکرد سایت ارائه می کند

معایب :

تمام امکانات آن رایگان نیست

5 – افزونه Hyper Cache

این افزونه در حال حاضر بیش از 30 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد. مهم ترین ویژگی افزونه Hyper Cache ، فعال سازی Lazy Load در مطالب سایت است که باعث می شود تصاویر سایت فقط زمانی برای کاربر لود شوند که صفحه را اسکرول کرده و به عکس مورد نظر رسیده باشد.

برخی از ویژگی های Hyper Cache عبارتند از :

از CDN پشتیبانی می کند از فشرده سازی Gzip پشتیبانی می کند فایل های HTML ، CSS و JS را فشرده سازی می کند با کلودفلر Cloudflare سازگار است

معایب :

در حالت موبایلی بخوبی کار نمی کند

6 – افزونه W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی از معروف ترین و کاربردی ترین افزونه های رایگان کش وردپرس است که در حال حاضر بیش از 1 میلیون نصب فعال و 4.5 نیم ستاره در مخزن وردپرس دارد. این افزونه به قدری کارامد و قابل اعتماد است که وبسایت های معروفی مانند سایت افزونه Yoast نیز از W3 Total Cache استفاده می کند.

بعد از نصب افزونه ، همان تنظیمات اولیه آن به اندازه زیادی می تواند سرعت لود سایت را افزایش دهد و در صورتی که اطلاعی از نحوه تنطیمات افزونه ندارید می توانید از همان حالت پیش فرض استفاده کنید.گزینه های بسیار زیادی برای تغییر تنظیمات پیش روی شماست که باعث می شود بتوانید این افزونه را با اکثر قالب های موجود هماهنگ کنید .

با کمی بررسی تنظیمات افزونه می توانید کارایی آن را بسیار افزایش داده و سرعت سایت را فوق العاده بالا ببرید . توجه داشته باشید که بهتر است تغییر تمام گزینه های تنظیمات را تک تک انجام داده و با هر تغییر، یکبار کارکرد درست قالب را بررسی نمایید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

برخی از ویژگی های افزونه W3 Total Cache عبارتند از :

گزینه های زیاد و امکان هماهنگ سازی با بسیاری از قالب ها پشتیبانی از انواع مختلف CDN پشتیبانی از GZIP فشرده سازی و بهینه سازی فایل های css و جاوااسکریپت امنیت بسیار بالا پشتیبانی از ssl پشتیبانی از AMP امکان تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات افزونه

معایب :

گزینه های سفارشی سازی بسیاری دارد که برای کاربر عادی می تواند گیج کننده باشد.

7 – افزونه WP Fastest Cache

در توضیحات این افزونه این گونه بیان شده است که افزونه WP Fastest Cache ساده ترین و سریع ترین افزونه کش وردپرس است . این افزونه با استفاده از mod_rewrite ، صفحات پویای سایت را به حالت استاتیک تبدیل می کند. مانند سایر افزونه های کش ، از حالت فشرده سازی و بهینه سازی کدهای سایت نیز پشتیبانی می کند.

در حال حاضر افزونه WP Fastest Cache بیش از 1 میلیون نصب فعال و 5 ستاره کامل در مخزن وردپرس دارد. برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از‌:

کلا بخش تنظیمات افزونه شامل یک صفحه و 3 تب برای تنظیم است . در تب اول می توانید برخی از تنظیمات افزونه را تغییر دهید. در تب دوم می توانید حافظه کش را خالی کنید و در تب سوم می توانید نحوه حذف کش را تعیین کنید. استفاده از این افزونه بسیار ساده است در صورتی که نظری در مطلب ارسال شود ، کش آن مطلب به صورت خودکار حذف می شود. در صورت بروزرسانی مطلب ، کش به صورت خودکار حذف می شود . از سی دی ان و اس اس ال پشتیبانی می کند امکان فعال سازی کش مرورگر کاربر را دارد.

معایب :

از وردپرس شبکه پشتیبانی نمی کند

8 – افزونه موشک یا WP Rocket

افزونه WP Rocket رایگان نیست و برای استفاده از آن برای یک سایت باید 49 دلار پول پرداخت کنید.این افزونه در بین افزونه های پولی یکی از معروف ترین و پرفروش ترین هاست.

WP Rocket امکانات و تنظیمات بسیار زیادی دارد و از Lazy Load نیز پشتیبانی می کند.تنظیمات اولیه افزونه WP Rocket به حد کافی می تواند سرعت لود سایت را بالا ببرد ولی با کمی بررسی و آزمون و خطا می توانید سایر گزینه های آن را نیز فعال کرده و سرعت لود سایت را در حد موشک بالا ببرید.

برخی از ویژگی های WP Rocket عبارتند از :

امکان تبدیل صفحات پویا به صفحه استاتیک امکان فشرده سازی صفحه استاتیک استفاده آسان و یادگیری سریع امکان فعال کردن بارگذاری تنبل برای تصاویر یکی از سریع ترین افزونه های کش موجود پشتیبانی از CDN با تنظیمات سی دی ان کلود فلر CloudFlare سازگار است

معایب

رایگان نیست در صورتی که صحیح تنظیم نشود مشکلاتی برای سایت ایجاد کرده و حتی سرعت سایت را کاهش می دهد.

9 – افزونه کش WP Speed ​​of Light

افزونه WP Speed ​​of Light چندان معروف و پرکاربر نیست و در حال حاضر بیش از 10 هزار نصب فعال و 4.5 ستاره در مخزن وردپرس دارد.این افزونه نیز می تواند Gzip را فعال کرده ، کدهای سایت را فشرده کند و برای ورژن موبایلی سایت هم بخوبی عملیات کش را انجام می دهد .

برخی از ویژگی های افزونه WP Speed ​​of Light عبارتند از :

پشتیبانی از Gzip کاهش حجم ، فشرده سازی فایل های HTML ، CSS و JS اولویت بندی لود فایل های CSS و JS فعال سازی کش مرورگر کاربر

معایب :

کاملا رایگان نیست با وردپرس شبکه مشکل دارد

10 – افزونه کش WP Super Cache

WP Super Cache یکی از پر استفاده ترین افزونه های کش وردپرس است که تا این لحظه بیش از 2 میلیون نصب فعال و 4.5 نیم ستاره در مخزن وردپرس دارد.

این افزونه با استفاده از mod_rewrite و کش کردن php بالاترین حد فشرده سازی سایت را دارد و به صورت کامل سایت های پویا را به سایت استاتیک تبدیل می کند.

گزینه های فراوانی برای تنظیمات پیشرفته دارد. از سی دی ان پشتیبانی می کند و با بسیاری از قالب های موجود سازگار است . برخی از ویژگی های افزونه WP Super Cache عبارتنداز :

پشتیبانی از سی دی ان امکان فعال سازی کش مرورگر کاربر امکان برنامه ریزی برای پاک کردن کش به صورت خودکار فشرده سازی حداکثری کدهای سایت

معایب :

کش برای کاربران وارد شده به خوبی کار نمی کند.

11 مورد از بهترین افزونه های کش برای بالا بردن سرعت سایتافزونه LiteSpeed Cache یا LSCWP

11 – افزونه LiteSpeed Cache یا LSCWP

این افزونه از بهترین افزونه های کش است.در حال حاضر این افزونه بیش از 800 هزار نصب فعال و 5 ستاره کامل در مخزن وردپرس دارد. .افزونه LSCWP دارای گزینه های بسیار پیشرفته ای برای تنظیمات کش می باشد.

برخی از ویژگی های افزونه LiteSpeed Cache عبارتند از :

امکان فشرده سازی فایل های سایت امکان فعال سازی کش مرورگر کاربر سازگار با انواع سی دی ان ها امکان فعال سازی حالت Lazy load امکان بهینه سازی و کاهش حجم عکس های سایت به صورت خودکار امکان کش کردن صفحات AMP امکان زمان بندی برای پاکسازی خودکار کش امکان تنظیم کش نشدن سایت برای کاربران خاص و گروه های کاربری پاک کردن خودکار کش برای مطالبی که بروزرسانی شده اند و یا در زمان ارسال نظر مستثنی کردن صفحات خاص حذف فونت های گوگل حذف کامنت های اضافی در بین کدها اولویت بندی فایل های css و JS تولید خودکار فرمت WebP از عکس های سایت برای افزایش سرعت لود سایت امکان جایگزین کردن فرمت WebP با عکس اصلی در مرورگرهایی که از فرمت WebP پشتیبانی می کنند لود سایز کوچکتر عکس ها در حالت موبایل و در نتیجه افزایش بیشتر سرعت سایت امکان کش صفحه پیشخوان و مدیریت وردپرس و افزایش سرعت بخش مدیریت

معایب :

هنوز به مشکل خاصی با این افزونه برخورد نکرده ایم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها