حرم مطهر حضرت معصومه(س) منبع عقلانیت دینی است


حرم مطهر حضرت معصومه(س) منبع عقلانیت دینی است

قم – ایرنا – آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) در پیامی به مناسبت بازگشایی حرم کریمه اهل بیت، گفت: حرم حضرت معصومه همیشه منشا چشمه های فقه و معارف و منبع فیض عقلانیت دینی بوده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی آستان حضرت معصومه در این پیام آمده است: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه همیشه برای مومنان به ویژه اهالی شهر مقدس قم پناهی از شر فتنه ها و بلایا بوده و توسل به آن حضرت راهی موثر در رفع گرفتاری ها و شفای بیماری ها به شمار می رود.

پیام ادامه یافته است: همچنین این حریم ملکوتی همواره منشاء جوشش چشمه های فقه و معارف و منبع فیض عقلانیت دینی بوده و هست، در این میان در فضای خاص دوران شیوع کرونا شرایط چنین اقتضا می کرد درهای حرم مطهر موقتا بسته شود لکن خادمان آستان مقدس تمام تلاش خود را برای باز گذاردن راه های ارتباطی با استفاده از شیوه های نوین رسانه ای به کار بستند که خود رزمایشی از پویایی فضای مذهبی و دینی کشور به شمار می رفت.

پیام حاکی است: اینک با گذشت دوران اوج فراگیری بیماری، امکان بازگشایی اماکن مقدس به صورت محدود فراهم شده و خادمین دلتنگ، دوباره با اشتیاق، خدمتگزار زائران خواهند بود و همچون همیشه خود را ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی می دانند، از مومنان خداجوی و ارادتمندان این حریم کهف الوراء نیز خواستاریم تا ضمن دعای خیر جهت دفع بلایا با رعایت حداکثری، زمینه را برای دفع کامل این بیماری و فراهم شدن امکان بازگشایی کامل حرم مطهر فراهم کنند.

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، محدودیت هایی برای ورود زائران به اعتاب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شد که در نهایت با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفندماه فعالیت و میزبانی تمام اعتباب مقدس از پذیرش زائران متوقف شد.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا، موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر سال گذشته ۲۴ آذر ۹۸ در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹، ۹دی ۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربال گری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی