گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند


گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

قدردانی وزیر نفت ونزوئلا از ایران: ممنون برادر، گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید، منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، قدردانی وزیر نفت ونزوئلا از ایران: ممنون برادر، گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید، منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه چهارم خرداد ماه است.

قدردانی وزیر نفت ونزوئلا از ایران: ممنون برادر

وزیر نفت ونزوئلا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از ورود نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه اقتصادی ونزوئلا در روز شنبه خبر داد.

وی در این پیام نوشت: همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی بر مبنای تبادلات علمی و توسعه سازنده صنعت هیدروکربن بنا شده است. این تجربه همچنین ما را به عنوان کشورهای عضو اوپک متحد می کند. ممنون برادران!

وی در پیامی دیگر تصریح کرد: این نفتکش در حال حاضر در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا قرار دارد.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به داده های ردیابی کشتی از سایت (Refinitiv Eikon) اعلام کرد که نخستین نفت کش ایرانی به منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا وارد شده است.

براساس داده‌های منتشر شده در سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic) ، کشتی فورچون ایران هم اکنون در محل ساحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی خاک ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست.

کشتی نفتی فورچون در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون با پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند./

امیر حاتمی عید فطر را به وزیران دفاع کشورهای اسلامی تبریک گفت

گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در پیام‌های جداگانه، عید سعید فطر را به وزیران دفاع کشورهای اسلامی تبریک گفت. وزیر دفاع در این پیام‌ ضمن تبریک عید سعید فطر به وزیران دفاع کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، قطر، کویت، عمان، ترکیه، اندونزی، الجزایر، مالزی، نیجر، مالی، تانزانیا، چاد، بوسنی و هرزگوین، سنگال، تونس، موریتانی، یمن، بنگلادش و نیجریه افزود: عید رمضان روز شکرگزاری به درگاه حق تعالی است که خداوند در ظلمت جسم، چراغ روشن فطرت را نهاد تا همیشه پرتوافشان و حیات بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: آرزومندم به شکرانه این عید پر خیر و برکت بیش از پیش شاهد انسجام و یگانگی همه مسلمانان عالم و همچنین حیات و عزت اسلام در عرصه های مختلف باشیم.

گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید است

گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

«محمود واعظی» در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: ماه مبارک رمضان‌ از ابتدای دولت تدبیر و امید، فرصتی مغتنم برای گفت‌ و گوی اقشار مختلف و نخبگان با رییس‌جمهوری بوده است.گفت‌وگوهای سازنده‌ای که رییس‌جمهوری در آنها بیشتر شنونده است و عمده‌ وقت به بیان دغدغه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های مدعوین می‌گذرد.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: این جلسات از آنجا که اهمیت ویژه‌ای برای رییس‌جمهوری دارد، در تمام سال‌های گذشته به طور مرتب برگزار شده بود. امسال هم که میهمان ناخوانده کرونا شرایط ویژه‌ای را در کشور بوجود آورده، تلاش کردیم این سنت حسنه دچار وقفه نشود. در دیدارهای امسال البته به جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، توفیق میزبانی از تعداد کمتری از عزیزان را داشتیم و ناگزیر شدیم جلسات را بدون ضیافت افطار برگزار کنیم.


واعظی گفت: شکل‌ و شمایل متفاوت این جلسات البته از رونق آنها نکاست و خوشبختانه گفت‌ و گوهای بسیار مفید و موثری با مشارکت و استقبال بسیار خوب اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران از اقشار مختلف شکل گرفت.

سوم خرداد یک نماد از نوعی زیستن و تجربه‌ای شیرین است

گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

«علی ربیعی» در یادداشتی با عنوان «سوم خرداد / آنچه بود و آنچه شد» با تبریک سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس تاکید کرد که این روز یک نماد از نوعی زیستن و تجربه‌ای شیرین است.

سخنگوی دولت در این یادداشت در اینستاگرام افزود: روزهایی چه در زندگی شخصی و چه در تاریخ یک ملت رقم می‌خورند که آثار عمیق‌شان برای همیشه در حافظه تاریخی زندگی فردی و اجتماعی ماندگار می‌شود و سنگینی می‌کند. من هنوز به ۲۵ سالگی نرسیده بودم که دو واقعه مهم اجتماعی بی‌نظیر را درک کردم. دو واقعه بزرگی که چشیدن شهد آنها و کام‌های شیرین شده میلیونی آنچنان بود که گویی از زمین و آسمان باران امید می بارید و یک ملت به رقص و پایکوبی برخاسته بود. پس از بهمن‌ماه ۵۷، سوم خرداد چنین بود.


سوم خرداد چه بود و چه شد؟


همه جامعه احساس می‌کردند سرزمین و هویت‌شان مورد حمله قرار گرفته و اشغال شده است. چنان سرمایه اجتماعی، عمیق و گسترده بود و همگان دفاع را حق مسلم جامعه می‌دانستند که نشان دادن زور و قلدری جهانی نیاز به مصاحبه و برنامه تلویزیونی و فیلم و.... نداشت. مردم آن را با تمام وجود حس و لمس می‌کردند.

منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

گفت‌ و گوی مردم و رییس‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید/منظم‌ترین نمایندگان مجلس دهم چه کسانی بودند

بنا بر اعلام هیات‌رییسه مجلس ١٠ نماینده که منظم‌ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون‌ها داشتند، به شرح زیر است:

«حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد

محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم‌آباد

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران

رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری»

لزوم اجرای آزمایشی طرح انتقال آب سیستان

«حبیب الله دهمرده» شب گذشته (شنبه 3 خرداد) در برنامه گفتگوی ویزه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره طرح انتقال آب سیستان پرداخت و با بیان اینکه بر اساس این طرح باید انتقال آب تا زمین، تغییر الگوی کشت، ایجاد کارخانه فرآوری و دستگاه بهره بردار معرفی و انجام می‌شد، گفت: کشاورزان حتی درباره سهم آبشان نیز معترض هستند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بخشی از این طرح، آزمایشی اجرا می‌شد تا نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

در ادامه این برنامه خبری «جمال محمدولی سامانی»، کارشناس آب و استاد دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در برنامه ریزی‌ها به کشت دیم توجهی نکرده ایم و سیاستگذاری‌ها بر اساس کشت آبی بوده است، گفت: بر اساس ماده ۳۵ برنامه ششم توسعه برای افزایش بهره وری، ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای کارنامه مناسبی نداشته ایم.

وی همچنین به موضوع نشست زمین در دشت‌های کشور به علت برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه دشت ورامین ۱۲ سانتی متر، دشت ساوجبلاغ و نظرآباد ۱۸ سانتی متر، جنوب تهران ۱۷ سانتی متر، دشت قزوین ۲۴ سانتی متر، دشت مشهد ۲۵ سانتی متر و تهران روزانه یک میلی متر نشست دارد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان