استاندار اردبیل : روند صعودی کرونا به دلیل افزایش آزمایش و عدم رعایت شهروندان است


استاندار اردبیل : روند صعودی کرونا به دلیل افزایش آزمایش و عدم رعایت شهروندان است

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل افزایش موارد مثبت کرونا در استان در روزهای اخیر را ناشی از افزایش آزمایش‌ها و نیز بی‌توجهی برخی از شهروندان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها بهداشتی ذکر کرد.

اکبر بهنامجو روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روند ابتلا به کرونا در این استان که از سیزدهم فروردین سیر نزولی گرفته بود دوباره طی دو سه روز گذشته افزایش یافته است.

وی علت افزایش تعداد مبتلایان را افزایش موارد آزمایش کرونا به واسطه تامین امکانات و کیت های آزمایشی مخصوص دانسته و بیان کرد: حضور شهروندان استان در مکان‌ها و اجتماعات به واسطه کاسته شدن از میزان بعضی محدودیتها و نیز کم توجهی افراد به رعایت موارد بهداشتی علت دیگری است که به واسطه آن بر تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان اردبیل طی دو سه روز گذشته افزوده شده است.

وی در عین حال گفت : خوشبختانه با وجود بالا رفتن تعداد افرادی که آزمایش کرونای آنها در استان مثبت اعلام شده از تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها بطور چشمگیر کاسته شده است.

وی اضافه کرد : درحالیکه تعداد افراد مبتلای به کرونای بستری شده در بیمارستانها و مراکز درمانی استان اردبیل به بیش از ۳۷۰ نفر رسیده بود اکنون فقط ۱۳۳ بیمار بستری مبتلا به کرونا داریم.

وی تنها راه رسیدن به وضعیت عادی و موفقیت در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را رعایت موارد بهداشتی و به خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی ازسوی مردم دانست.

وی خاطرنشان کرد : به نظر می رسد بیماری کرونا به تدریج در میان مردم جامعه به یک موضوع عادی تبدیل شده اما باید مدیران و متولیان امور همچنان با حساسیت به شیوع این بیماری توجه نمایند.

وی عدم توجه جدی به رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و فاصله گذاری را یک کار خطرناک دانست و افزود : نباید اجازه بدهیم تا خدای ناکرده با انتشار گسترده مجدد این ویروس در جامعه و ابتلای افراد بیشتر سلامتی مردم به خطر بیافتد و اقتصاد زیان بیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید