پنج هزار استارتاپ بسته‌ی حمایتی 50 میلیونی دریافت می‌کنند


پنج هزار استارتاپ بسته‌ی حمایتی 50 میلیونی دریافت می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پنج هزار شرکت استارتاپ بسته‌های حمایتی به ارزش 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

پنج هزار استارتاپ بسته‌ی حمایتی 50 میلیونی دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای آذری جهرمی در برنامه‌ی "پارک شهر" افزود: به جز شرکت‌های استارتاپ شناخته شده و مهم کشورمان، سایر استارتاپ‌ها در کشور و در سراسر شهرستان‌ها نیاز به حمایت دولت دارند و این بسته‌های حمایتی برای آنان راهگشا خواهد بود.
وی با اشاره به این‌موضوع که در حال حاضر پنج هزار شرکت در سراسر کشور در طرح نوآفرینی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: این بسته‌های حمایتی به تمامی این شرکت‌ها تعلق میگیرد. بسته‌های حمایتی یاد شده شامل ابزار‌هایی مانند سرور و زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها است و کمک نقدی در این بسته‌ها وجود ندارد.
وزیر ارتباطات در رابطه با برنامه‌های رونمایی از اقدامات جدید این وزارتخانه گفت: روز پنجشنبه، هشتم خرداد، بخشی از اقداماتی را که برای توسعه‌ی زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات آغاز کرده بودیم رونمایی خواهد شد و یکی از مهمترین موضوعات آن افزایش ظرفیت مراکز داده در کشور است که حدود ۲۵ درصد این ظرفیت‌ها در کشور با افتتاح یک طرح افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: یکی از موارد مهمی که استارتاپ‌های ما و شرکت‌های نوآور ایرانی نیاز دارند خدمات "ابری" است. ما یک وابستگی در حوزه خدمات ابری به سایر کشور‌ها داشته و داریم. با این پروژه‌ای که افتتاح می‌شود کشور ما در رابطه با زیرساخت‌های خدمات ابری به بی‌نیازی می‌رسد و خودکفا می‌شود.
آقای آذری جهرمی اظهار داشت: متاسفانه در برابر تحریم‌هایی که ناجوانمردانه وضع شد شرکت‌های آی‌سی‌تی‌سی را تحت فشار بسیار زیادی قرار دادند و امیدواریم به زودی از این شرایط عبور کنیم و به خودکفایی برسیم و دیگر تهدیدی در این موارد را شاهد نباشیم.
وی با اشاره به بحث توسعه محتوا بر روی شبکه ملی اطلاعاتی گفت: بر این اساس در وزارت ارتباطات طرحی را با عنوان "هر خانه ایرانی، یک ویدیوی اینترنتی" رونمایی خواهد کرد تا مردم ایران بتوانند از ظرفیت‌های شبکه‌های اینترنتی خانگی که برای پرکردن اوقات فراغت مردم ایجاد شده است، استفاده کنند.
وی اجرای این طرح را بسیار مهم خواند و گفت: در حال حاضر تنها ۵۰۰ هزار ایرانی می‌توانند از این خدمات اینترنتی استفاده کنند، اما با رونمایی از این طرح و اجرایی شدن آن در حدود ۵ میلیون نفر از مردم می‌توانند از این سایت‌های اینترنتی استفاده کنند و وزارت ارتباطات هم خدمات را به صورت رایگان به مردم ارائه خواهد داد.
وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با پارک شهر رادیو تهران افزود: نام دولت الکترونیکی و مبارزه با فساد و قاچاق با هم برده می‌شود. ما در سال گذشته از نگاه بین‌المللی ۲۰ رتبه در مدت یک سال رشد کردیم و از نگاه توسعهی الکترونیکی نیز بحث مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه هم انجام شده است و توانستیم این قاچاق را به صفر برسانیم. بخشی دیگر هم پرداخت وام‌های یک میلیون تومانی بود که بیش از ۲۰ میلیون فقره وام یک میلیون تومانی پرداخت شد و مردم بدون هیچ مراجعه حضوری این وام‌ها را دریافت کردند.
آذری جهرمی افزود: طرح بسیج عمومی مقابله با کرونا که وزارت بهداشت از طریق سایت اینترنتی این ستاد پیش برد و توانست با بهره‌گیری از فضای مجازی کنترلی گسترده را بر روی شیوع کرونا صورت دهد از سربلندی‌های وزارت ارتباطات است و همراه هم توانستیم کنترل این فراگیری ویروس کرونا را به خوبی انجام دهیم.
این وزیر دولت دوازدهم در ادامه به بحث تحقیق و تفحص مجلس در رابطه با جلوگیری از قاچاق اشاره کرده و گفت: وزارت ارتباطات در رابطه با جلوگیری از قاچاق رتبه‌ی هفده و هفت دهم را از مجلسی‌ها دریافت کرد.
وی در واکش به موجی که عده‌ای علیه طرح اصالت سنجی تلفن همراه مطرح کردند و گران شدن گوشی تلفن همراه را به آن نسبت دادند، گفت: اگر گوشی گران شد به خاطر اصالت سنجی وزارت ارتباطات نیست. زمانی که این کار آغاز شد ارزش دلار چیزی در حدود سه الی چهار هزار تومان بود و امروز دلار چیزی حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان در بازار آزاد است. طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم که گوشی‌ها با ارز سه هزار و پانصد تومانی فروش برود. پس گران شدن گوشی ربطی به موضوع اصالت سنجی یا رجیستری ندارد. وقتی گوشی به حالت قانونی و به دور از هرگونه قاچاق وارد کشور می‌شود طبیعتا در رابطه با گرفتن و تخصیص ارز چارچوب‌هایی وجود دارد.
آذری جهرمی گفت: وقتی عرضه و تقاضا با هم هماهنگی نداشته باشد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. کسانی که گران شدن گوشی به خاطر طرح رجیستری را مطرح می‌کنند علاقه به قاچاق گوشی دارند. در دوران شیوع کرونا با وجودی که مردم برای دست یابی به آموزش مجازی برای دانش آموزانشان به تلفن‌های هوشمند و تبلت نیاز داشتند یک میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی خاموش در کشور وجود داشت و به نوعی می‌توان گفت احتکار وجود دارد و باید کنترل شود.
وی در مورد تولید داخلی تلفن همراه نیز گفت: ما برنامه داریم در سال ۹۹ حدود ۴۰۰ هزار گوشی ایرانی را تولید و به بازار عرضه کنیم. این گوشی‌ها بسیار با کیفیت هستند و به نسبت گوشی‌های وارداتی، قیمت بهتری دارند.
وزیر ارتباطات با اشاره به موضوع چهار برابر شدن سرعت اینترنت هم گفت: در حال حاضر شهر قم تحت پوشش خدمات چهاربرابری سرعت اینترنت قرار گرفته و در شهر تهران هم نزدیک ۲۳۰ هزار پورت تهیه شده و به یک میلیون و نیم پورت دیگر اضافه شده است و امیدواریم بالا رفتن سرعت اینترنت هرچه سریعتر اجرایی شود.
وی افزود: بحث دیگر رساندن ۲۳۰ هزار فیبر نوری است که باید به زیرساخت‌های مخابراتی کشور اضافه شود. این وزارتخانه در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان خردادماه یا اواسط تیرماه این طرح‌ها به اجرای کامل برسد. همچنین تاپایان سال پنج میلیون مشترک ای‌دی‌اس‌ال با سرعت چهاربرابری خواهیم داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا