کرانه باختری عمق استراتژیک درگیری با اسرائیل است/ روایت عضو ارشد حماس از آخرین برنامه حاج‌قاسم برای فلسطین


کرانه باختری عمق استراتژیک درگیری با اسرائیل است/ روایت عضو ارشد حماس از آخرین برنامه حاج‌قاسم برای فلسطین

به‌گفته القدومی، حاج‌قاسم اعلی‌الله‌مقامه همواره فلسطین را به‌مثابه یک اولویت در برنامه‌های خود لحاظ می‌کرد. آخرین طرحی که این شهید شجاع و قهرمان برای تحقق آن تلاش می‌کرد، وحدت و هم‌پوشانی حلقه‌های محور مقاومت در صف‌آرایی مقابل دشمن واحد امت یعنی رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش جام نیوز، آقای «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران، تعیین روزجهانی قدس با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) را باعث تقویت پایه‌های مقاومت در فلسطین دانست.
به‌گفته وی، این اقدام باعث ثبت اهمیت قدس شریف در اذهان امت عربی ـ اسلامی و در سطح بین المللی شد؛ به‌علاوه با خنثی‌سازی توطئه‌ها برای تغییر ماهیت و هویت قدس، این پیام را ارسال کرد که ملت فلسطین تنها نیست و انقلاب اسلامی ایران را در کنار خود دارد.
القدومی افزود: در حقیقت این مناسبت پیامی است برای جهان آزاد که بدانند ملت فلسطین همچنان تحت ظلم به‌سر می‌برد و بالاخره باید حقوقش بازگردانده شود و رژیم صهیونیستی نیز باید از بین برود.
نماینده حماس در ایران خاطرنشان ساخت: این مناسبت باعث تقویت مقاومت فلسطینی شد و موجب شد تا ملت فلسطین قوی‌تر شود و این وحدت زیبا بین ملت ایران و ملت فلسطین را برای مقاومت در برابر دشمن مشترک که رژیم صهیونیستی است شاهد باشد.
وی درباره سخنرانی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز قدس امسال نیز گفت: باید بگویم که برای من به‌شخصه این یک سخنرانی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته بود. در این سخنرانی پیام‌های سرشار و معانی واضح و کریمانه‌ای موج می‌زد که به شکل کاملا جدی‌تری تجلی یافت و اگر بخواهم خلاصه‌ای از فرازهای مهم آن را بیان کنم، اجازه دهید درباره دو نکته سخن بگویم؛
اولین پیام مهم ایشان، دعوت به ایستادگی همگانی در کنار امت فلسطین از سوی جوامع عربی ـ اسلامی و جهانی است. معظم‌له تأکید کردند که فلسطینی‌ها حق دارند دربرابر اشغالگری مقاومت کنند و مسلح به نیرویی قدرتمند شوند. جهان هم باید در کنار مردم فلسطین بایستد و از مقاومتش حمایت کند. این یک پیام کاملا واضح و بسیار جدی بود و قطعا بر تحولات آینده اثر خواهد داشت و باعث تقویت مقاومت در برابر دشمن صهیونیست خواهد شد.
پیام دوم رهبر این است که پروژه جهاد و مقاومت تنها راه آزادسازی قدس بوده و مسیرهای دیگر تنها وقت تلف کردن است. برای همین تأکید کردند که دشمن صهیونیستی با وجود قدرت ظاهری بیشتر، بارها از مقاومت فلسطین شکست خورد و ماهیت مقوایی‌اش برملا شد.
و در نهایت رهبری تأکید می‌کنند که مقاومت تنها راه حل است و باید صبور باشیم، زیرا قدس عزیز و گران‌بها ارزش فداکاری، جان‌فشانی و تحمل جراحت‌ها را دارد تا ان‌شاءالله روزی به عزت ابدی امت اسلامی و نابودی رژیم صهیونیستی دست یابیم.
خالد القدومی در بخش دیگری از مصاحبه اختصاصی با جام نیوز، ضمن اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در نصرت برادران فلسطینی، اظهار داشت: حاج‌قاسم تنها یک فرمانده نظامی نبود، بلکه شخصیتی چند بُعدی و برجسته با بینش سیاسی و نگاه روشن بود که قدس شریف در قلب و اندیشه‌اش جایگاه یک قطب‌نمای حقیقی و هدف اصلی را داشت.
عضو ارشد حماس با خودداری از بیان جزئیات محرمانه در خصوص نحوه تعامل شهید سلیمانی با گروه‌های مقاومت در داخل خاک فلسطین، اضافه کرد: شهید سلیمانی به‌هیچ‌وجه در رساندن تجربیات نظامی، تقویت نیرو و پیشبرد توان موشکی مقاومت کوتاهی نکرد. آن شهید ارجمند کلیه نیازهای مقاومت در حوزه تسلیحات، فناوری رزمی ـ در همه ابعاد زمینی و دریایی ـ و حتی در زمینه سایبری را تأمین نمود و کوتاهی نکرد.
وی ادامه داد: در کنار همه این‌ها، فراموش نکنیم که دشمنان امت و رژیم صهیونیستی از ترور این فرمانده بزرگ خرسند و خوشحال شدند؛ لذا می‌توان دریافت که وجود این فرمانده در کنار برادران فلسطینی‌اش چگونه رژیم صهیونیستی را آزار می‌داد.
به‌گفته القدومی، حاج‌قاسم اعلی‌الله‌مقامه همواره فلسطین را به‌مثابه یک اولویت در برنامه‌های خود لحاظ می‌کرد. آخرین طرحی که این شهید شجاع و قهرمان برای تحقق آن تلاش می‌کرد، وحدت و هم‌پوشانی حلقه‌های محور مقاومت در صف‌آرایی مقابل دشمن واحد امت یعنی رژیم صهیونیستی بود.
نماینده جنبش حماس تأکید کرد: فهم استراتژیک شهید سلیمانی مبتنی بر پرهیز از اختلاف به‌منظور نابودسازی دشمن صهیونیستی و احقاق حقوق فلسطینیان بود که در مکتب او جاری است.
قسمت بعدی گفتگو به راهبرد مسلح نمودن کرانه باختری اختصاص یافت.
آقای القدومی در این زمینه تصریح کرد: کرانه باختری عمق استراتژیک درگیری بین ما و رژیم اشغالگر است. این منطقه تقریبا 20 درصد از مساحت فلسطین را در بر می‌گیرد و 60 درصد فلسطینیان را در خود جای داده است. کرانه باختری، قدس را نیز شامل می‌شود و آنجا شاهد شهرک‌سازی صهیونیست‌ها هستیم که در حال بلعیدن سرزمین اشغالی هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند "دره اردن" را هم به مناطق تحت اشغال خود ضمیمه کنند.


وی در ادامه افزود: پس کرانه باختری برای ما فلسطینی‌ها به‌عنوان عمق استراتژیک تلقی می‌شود و در سوی مقابل، برای رژیم صهیونیستی هم دارای بار امنیتی بوده و به‌نوعی مرکز درگیری است. به همین دلیل تنها فکر مسلح کردن کرانه باختری مطرح نیست، بلکه موضوع این است که چگونه می‌توان توانایی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی را در این جغرافیا تقویت کرد.
نماینده حماس در ایران یادآور شد: کرانه باختری همیشه ما را به ابتکاراتی عادت داده است که خارج از تشکیلات حزبی و سیاسی انجام می‌گیرد. به‌ویژه جوانان مبارز دلاوری که مصمم از خانه‌هایشان خارج می‌شوند و در برابر سربازان اشغالگر کودک‌کش که تا بن دندان مسلح هستند، سینه سپر می‌کنند. این اقدامات قهرمانانه در حقیقت ضامن اصلی آزادی قدس در نزدیکترین زمان است که با عنایت به قدرت و اراده الهی، دور از دسترس نیست.
خالد القدومی "مقاومت مسلحانه" را ستون اصلی در نبرد با دشمن اشغالگر توصیف کرد و در عین حال متذکر شد: البته موضوع فقط این نیست؛ بلکه تقویت روحیه، عزم و فرهنگ پایداری در ابعاد اجتماعی و سیاسی نیز در کنار مقاومت مسلحانه ـ که همه قوانین بین المللی آن را برای شهروندان یک سرزمین تحت اشغال مجاز دانسته‌اند ـ اهمیت دارد.
وی در پایان، تکاپوی برخی دولت‌ها برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به‌جای تلاش در جهت مجازات این رژیم به‌دلیل جنایت علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینی را تقبیح کرد و خطاب به آن‌ها خاطرنشان ساخت: فلسطینیان ساکن کرانه باختری، همان‌ها که عملیات‌های شهادت‌طلبانه را انجام داده و مقاومت حقیقی را در انتفاضه اول متجلی کردند و در انتفاضه دوم بیش از هزار کشته روی دست اسرائیل گذاشتند، حتما باز هم به‌زودی غافلگیری‌هایی برای دشمن صهیونیست خواهند داشت. ان‌شاءالله.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...