فورد رنجر تاندر 2020 برای بازار اروپا معرفی شد


فورد رنجر تاندر 2020 برای بازار اروپا معرفی شد

نسخه‌ای ویژه از پیکاپ اندازه‌متوسط فورد رنجر تاندر 2020 با تریم خاکستری و پیشرانه‌ی دولیتری توربودیزل و قیمت 33 هزار پوند برای بازار اروپا و بریتانیا معرفی شده است. از این خودرو 4،500 دستگاه تولید می‌شود.

خودرو پیکاپ آمریکایی رنجر اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ و تاکنون در سه نسل برای بازار اروپا عرضه شده است. به‌تازگی، نسخه‌ای تولیدمحدود از فورد رنجر با نام تاندر معرفی شده است که با تریم ویژه و پیشرانه‌ی مدل آفرود رنجر رپتور عرضه می‌شود.

این خودرو فورد براساس پیکاپ رنجر وایلد‌ترک ارائه شده است که پیش‌تر برای بازار اروپا معرفی شده بود. مدل ویژه تاندر با تریم خاکستری و هد‌لایت‌های قرمزرنگ و رول‌بار اسپرت عرضه می‌شود و برچسب سه‌بعدی تاندر روی در‌های جلو و لوگو رنجر در قسمت پشت، به زیبایی آن افزوده است.

فورد رنجر تاندر 2020 برای بازار اروپا معرفی شد

در طراحی این خودرو، رنگ مشکی به‌وفور دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که شبکه‌ی جلو، سپر عقب، اطراف مه‌شکن‌ها و دستگیره‌ی در‌ها تریم مشکی دارند. رینگ‌های آن نیز از نوع ۱۸ اینچی و سیاه هستند و حتی فریم هدلایت‌ها روکش مات دارند. همچنین، دریچه‌ای کشویی برای فضای بار عقب با فناوری رنگ پودری به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. داخل این پیکاپ از صندلی‌های چرمی مشکی به‌همراه دوخت قرمز‌رنگ استفاده شده که ترکیب مناسبی ایجاد کرده است. کف‌پوش‌ها‌ی مشکی و رکاب‌های داخلی نیز با رنگ قرمز درخشان به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

فورد رنجر تاندر 2020 برای بازار اروپا معرفی شد

پیشرانه‌ی دو لیتری دیزل تاندر می‌تواند ۲۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. روی این پیشرانه، دو توربوشارژر با اندازه‌های متفاوت نصب شده است؛ به‌طوری‌که توربو کوچک‌تر به افزایش قدرت در دورموتور‌های پایین کمک می‌کند و توربو بزرگ‌تر در دورموتور‌های بالا وارد عمل می‌شود. فورد رنجر تاندر همانند مدل رپتور از جعبه‌دنده‌ی دَه‌سرعته‌ی‌ خودکار بهره می‌برد و به‌صورت استاندارد با سامانه‌ی چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. با ‌اینکه آپشن‌های ویژه‌ی رپتور برای آن ارائه نمی‌شود، طبق ادعای فورد، رنجر تاندر به‌اندازه‌ی کافی در آفرود توانمند است.

قرار است مجموعا ۴،۵۰۰ دستگاه از این پیکاپ اندازه‌متوسط برای بازار اروپا عرضه شود که از این میان ۱،۴۰۰ نمونه متعلق به بریتانیا است. طبق اعلام فورد، در سال ۲۰۱۹، پیکاپ رنجر با میزان فروش ۵۲ هزار و ۵۰۰ نسخه، موفق‌ترین رکورد را در تاریخ خود ثبت و عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ سال را ازآنِ خود کرده است. طبق گفته‌های این شرکت، چهره‌ی تهاجمی‌تر و توانایی‌های چشمگیر و راحتی و استایل مثال‌زدنی، جزو ویژگی‌های این خودرو است. فورد رنجر تاندر قرار است با قیمت ۳۳ هزار پوند (حدود ۴۰ هزار دلار) از اواخر تابستان امسال عرضه شود.

فورد رنجر تاندر 2020 برای بازار اروپا معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور