استاندار اردبیل: رسیدن به وضعیت سفید در استان نیازمند رعایت فاصله انفرادی است


استاندار اردبیل: رسیدن به وضعیت سفید در استان نیازمند رعایت فاصله انفرادی است

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل بر ادامه روند رعایت فاصله انفرادی برای رسیدن به وضعیت سفید در استان در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد.

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل افزود: با اینکه روند ابتلا در استان رو به کاهش بوده و شهرستان با وضعیت قرمز نداریم، ولی همچنان وضعیت برخی شهرستان‌های استان زرد است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان کاهش یافته، ولی به توجه به افزایش تعداد تست‌های سرپایی و مبتلایان خفیف، لازم است همچنان اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد.

او با اشاره به تعطیلات پیش رو و ورود گردشگران از هر نقطه کشور به استان ، رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در اماکن گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

استاندار اردبیل اضافه‌کرد: مردم نباید با تصور خروج استان از وضعیت قرمز نسبت به برگزاری اجتماعات و میهمانی‌های غیر ضروری اقدام کنند.

وی ادامه‌داد: ویروس کرونا هنوز مهار نشده و باید تا مدت‌های طولانی روند فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

بهنامجو به آغاز فعالیت‌های مذهبی و برپایی نماز جمعه و جماعات در برخی مساجد اشاره کرد و افزود: افرادی که مشکوک به این بیماری هستند از حضور در بین مردم و چنین مکان‌هایی خودداری کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آبگرم‌های استان همچنان تعطیل خواهند بود، افزود: هنوز پروتکل‌های بهداشتی برای چنین اماکنی تدوین نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه مسافران زیادی از هر نقطه کشور در این اماکن حضور می‌یابند، اجرای اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در چنین مکان‌هایی قبل از بازگشایی ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار و سرعین در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار گرفته‌اند.

شهرام حبیب‌زاده افزود: به صورت کلی استان در وضعیت زرد قرار دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری انفرادی تا رسیدن کل استان به وضعیت سفید ادامه یابد.

وی بیان‌کرد: در حال حاضر ۱۳۴ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داریم که ۳۶ نفر از آنان در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.

او با اشاره به ورود مسافران به استان خواستار رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از افزایش مبتلایان کرونا شد.

حبیب‌زاده گفت: باید تلاش کنیم با ادامه فاصله‌گذاری استان را تا ۱۷ خرداد که زمان بازگشایی دانشگاه‌ها است، به وضعیت سفید برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تست‌های کرونا به ۳۰۰ مورد در روز افزود: تلاش می‌کنیم با پیدا کردن افراد دارای علامت خفیف کرونا اقدامات قرنطینه‌ای برای آنان را جهت جلوگیری از انتشار عملیاتی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست