17 تن گل‌محمدی در میاندوآب برداشت می‌شود


17 تن گل‌محمدی در میاندوآب برداشت می‌شود

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 17 تن گل‌محمدی از هفت هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شود.

علی دیانتی روز شنبه در حاشیه بازدید از مزرعه گل‌محمدی واقع در روستای «سایینجیق» از توابع بخش باروق میاندوآب در گفت و گو خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: در راستای پیشبرد اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه، توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: گیاه گل‌محمدی مقاوم به تنش آبی، شرایط نامساعد محیطی، آفات و بیماری‌ها و قابل کشت در خاک‌هایی با حاصلخیزی کم است از این رو این گیاه جهت کشت در منطقه باروق بسیار مناسب است.

وی بیان کرد: تاکنون نزدیک به هفت هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل‌محمدی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۷ تن محصول گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به توسعه و ترویج کشت این محصول از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، متقاضیان جدیدی برای کشت گل محمدی در سطح ۱۲ هکتار از سال آینده اعلام آمادگی کرده اند.

«دیانتی» اظهار داشت: گل‌محمدی علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی نظیر ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال‌زایی است.

میاندوآب با دارا بودن ۸۲ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار آبی و ۳۰ هزار هکتار دیم یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و گردش مالی و اقتصاد این شهرستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط