دانلود فیلم بنفشه آفریقایی

دانلود فیلم بنفشه آفریقایی با لینک مستقیم و کیفیت عالی

ژانراجتماعی، درام
زبانفارسی
سال انتشار1399
کشور سازندهایران
کیفیت (ها)480p - 720p - 1080p - 1080hq - bluray
سایزمتفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان90 دقیقه
کارگردانمونا زندی حقیقی

بازیگران :

فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، مبین کبیری، رویا جاویدنیا، مهدی حسینی نیا، مریم شیرازی، ندا جبرائیلی

خلاصه داستان :

شکوه (فاطمه معتمد آریا) به همراه همسر دومش رضا (سعید آقاخانی) تصمیم می‌ گیرند تا فریدون (رضا بابک) همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقس شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌ زند…

معرفی فیلم بنفشه آفریقایی

دانلود فیلم ایرانی بنفشه آفریقایی : “بنفشه آفریقایی” فیلمی به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری، محصول سال 1396 می باشد. فیلمنامه این فیلم را حمیدرضا بابابیگی بر اساس طرحی از مونا زندی حقیقی (در واقع بر اساس زندگی یکی از نزدیکان کارگردان این فیلم مونا زندی حقیقی)، نگاشته است.

شایان ذکر است که این فیلم در ابتدا “زنگاری” نام داشته ولی بعد از مدتی به “بنفشه آفریقایی” تغییر نام داده است. مونا زندی حقیقی در مورد نام گذاری این فیلم به “بنفشه آفریقایی” گفته است که:( از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم، هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌ های فیلم می‌شود و همچنین اینکه فکر می‌ کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلمی که در حال ساختش هستیم، مرتبط است و به روایت داستان فیلم کمک می‌کند. آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌ مان به آن ها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. در نتیجه فکر می‌کنم علاوه بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آن چه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است.)

فیلم سینمایی “بنفشه آفریقایی” دومین اثر سینمایی مونا زندی حقیقی بعد از فیلم جنجالی “عصرجمعه” می باشد که تصویربرداریش در پاییز 1396 در آمل انجام گرفته است. اولین فیلم سینمایی وی یعنی “عصر جمعه” دچار دردسر های زیادی برای اکران شد و برای مدت طولانی توقیف بود. موتا زندی حقیقی علاوه بر این دو فیلم سینمایی سریال خط رو خط، تله فیلم کاغذهای رنگی، مجموعه مستند زنان کارآفرین، مجموعه مستند آیین هم آوایی، مستند لحظه‌های دلتنگی و… را نیز ساخته است.

“بنفشه آفریقایی” درامی درباره ی عشق در میانسالی و پیری و تمام معضلاتی که به همراه دارد، می باشد که فاطمه معتمد آریا با ایفای نقش شکوه بازیگر نقش اصلی زن این فیلم سینمایی بوده است. سعید آقاخانی در نقش رضا و رضا بابک در نقش فریدون از دیگر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی می باشند.

جوایز افتخارات

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (فاطمه معتمد آریا) در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (1397)نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن (پیمان یزدانیان) در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (1397)

(در انتهای این مطلب لینک دانلود فیلم سینمایی “بنفشه آفریقایی” را می توانید مشاهده نمایید.)

عوامل تولید فیلم سینمایی ایرانی بنفشه آفریقایی

کارگردان: مونا زندی حقیقی، تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری، نویسنده: حمیدرضا بابابیگی، سرپرست تدوین: بهرام دهقانی، دستیار تدوین: محمد نجاریان، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، فیلمبردار: رضا تیموری، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: همایون قربانی، دستیار نور: حسن رحیمی، گروه فیلمبرداری: سهیل سیم صباحی، مهدی معظمی، فریدون طالبی، محسن خانی، رضا گودرزی، فیلمبردار پشت‌صحنه: روشن افطسی، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، دستیاران صدا: میثم کیامرثی، محمدحسین بخشعلی، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، مجریان گریم: میترا آقامیری، حسام دیندار، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، دستیاران صحنه: علیرضا صیفی، گیتی سهامی، مهدی صیفی، فرامرز نوایی، دستیاران لباس: الهه عبادی، نفیسه میرشمسی، منشی صحنه: سیما مبارک‌شاهی، صداگذاری: علیرضا علویان، موسیقی: پیمان یزدانیان، مجری طرح: سینا سعیدیان، مدیر تولید: امیر اسکندری، برنامه ریز دستیار اول کارگردان: پرسا گرگین، دستیاران کارگردان: سمیه میرشمسی، رحمانه ربانی، علی بردیده، مدیر روابط عمومی: سعیده الله دادی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر تدارکات: علی‌حسین قاسمی، تدارکات: امیرحسین معتمدی، مجید فلاح، حامد خاکسار، موسی افرا، حمل و نقل: رقیه بهترک، قربان کاوه، زهرا اکبزاده، محمد شوندی