آسمان کردستان میزبان گرد و خاک می‌شود


آسمان کردستان میزبان گرد و خاک می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به موقعیت کم فشار در عراق و جریان‌های غربی و جنوبی امکان تشکیل گرد و خاک و انتقال بخشی از آن به آسمان این استان در 2 روز آینده وجود دارد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هواشناسی کردستان در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده است، اظهار داشت: در این مدت وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در غالب نقاط استان بویژه دشت‌های شمالی و شرقی شامل سقز، قروه، دهگلان، زرینه و بیجار پیش بینی می‌شود که وزش باد در روز دوشنبه در اغلب ساعات شدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مدت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی بویژه در نوار غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان، کامیاران و سنندج بیشتر از سایر نقاط خواهد بود که باعث آلودگی هوا و ایجاد شرایط ناسالم می‌شود.

پناهی افزود: عدم صعود به ارتفاعات به ویژه برای کوهنوردی به سبب وزش باد شدید، اجرای تمهیدات لازم در ساختمان‌های نیمه کاره، عدم خروج سالمندان کودکان و بیماران تنفسی در زمان ورود گرد و خاک به استان و خودداری از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک