هواشناسی سمنان نسبت به خسارت باد شدید هشدار داد


هواشناسی سمنان نسبت به خسارت باد شدید هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید و گرد و خاک در 72 ساعت آینده وجود دارد.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه نیمه شرقی و نواحی جنوبی آن دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: شهروندان به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید اقدام کنند و از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت، به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی، خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: از اواخر وقت امروز با ورود امواج کم دامنه ناپایدار به سمنان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات و نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در نواحی کوهستانی ناشی از بارش های رگباری، شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و عشایر از تردد در مسیرهای کوچ خودداری کنند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۳ و بیشینه ۳۶ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: رضوان با کمینه ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر