گلزار شهدای ابرکوه عطرافشانی شد


گلزار شهدای ابرکوه عطرافشانی شد

یزد- ایرنا - گلزار شهدای ابرکوه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 1361 خورشیدی، امروز( شنبه )با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسوولان محلی غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین معنوی شرکت کنندگان با قرائت فاتحه یاد شهدای عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد شد و دیگر شهدا را گرامی داشتند.

امام جمعه ابرکوه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: آنها برای دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی ، افزود: رمز پیروزی و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی، پیروی از ولایت فقیه است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با سلاح ایمان و اخلاص در برابر ارتش مجهز بعثی که تحت حمایت ابرقدرت ها بود، ایستادند و با نصرت الهی به پیروزی رسیدند.

رییس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه ، با بیان اینکه آرمان شهدا ، مقدس و آسمانی است ، یادآور شد: رزمندگان اسلام با دستان خالی در تقابل با جبهه باطل برآمدند و امروز مسوولیت های ما در قبال ایثار آنان بسیار عظیم است و باید تداوم دهنده راه شهدا باشیم.

شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس ۲۷۵ شهید تقدیم انقلاب کرد که ۹ تن از آنان در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که خرمشهر بعد از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه) ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز در آمد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»